Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
eller ytre Jæren.

5702114[/snapback]

Hæhæ.. Jæren er en ting som fastslår at jeg er totalt lost innen geografi...

Jeg har i nesten alle år hatt det for meg at Jæren ligger på Østlandet, noe Jæren absolutt ikke gjør..

Dette får meg sikkert til å virke totalt lost. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har hatt det for meg.. men, men..

5702133[/snapback]

 

Jæren er ikke så langt fra stavanger lufthavn (sola flyplass) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det med deg da? La gutten faa skrive om det han vil, det du skriver interesserer meg midt oppi rompa, men jeg klager ikke paa det. Regner med det samme gjelder for det jeg skriver for mange personer, men vi trenger ikke gaa rundt aa hakke paa hverandre?

 

"Har du ikke noe godt aa si, saa ti still" er det vel et kinesisk ordtak som sier.

5701426[/snapback]

 

å bu fucking hu. jeg "kritiserte" et innlegg som var helt meningsløs og ut av sammenheng. Det blir som hvis du skulle hatt en samtale med et par venner og plutselig bryter den ene ut: "Jeg har brunost på matpakka" helt uten videre. selvsagt ville du reagert på den totalt meningsløse kommentaren som verken relaterte til emnet eller bidro til samtalen.

 

Slike innlegg gir verken meg eller noen andre noe som helst.. så for og sitere deg selv: "Har du ikke noe godt aa si, saa ti still"

Lenke til kommentar
Han som har saa toefft navn, ikke sant?

Men kommer ikke han fra Tromsoe eller noe? Er ikke samme dialekten i det heletatt. I tromsoe  sier de eg og ikkje.

5702127[/snapback]

Det e han jah..og jo han e fra Tromsø. Han snakker ikke så Tromsø-ish lengre, men han har aldri sagt eg eller ikkje. Du snakker mer utpreget og som du sier så har du en annen dialekt. Men eg liker all nordlending dialekt ca. :)

 

*stoor godnattklem til Herr Brun* :)

Endret av Seether
Lenke til kommentar

En ting er dialekter man ikke forstår, en annen er dialekter man irriterer seg over. Bergenser og trøndersk er vel de jeg blir mest dårlig av, dog dette gjelder ikke alle. Det er bare noen mer mer "dialekt" enn andre...Uff.

 

Enda verre er det med Oslo-folket som "lissom er så kule ass, at spaa". Eventuelt de som snakker "pakkis" selv om de er helt norske. Men nå kommer jeg vel mer inn på en diskusjon om rare og selvopptatte folk (eventuelt dummere når det kommer til geografi og Norge generelt) :grin: (ikke alle Oslo og omeng-folk trenger å føle seg truffet her)

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Hva er det med deg da? La gutten faa skrive om det han vil, det du skriver interesserer meg midt oppi rompa, men jeg klager ikke paa det. Regner med det samme gjelder for det jeg skriver for mange personer, men vi trenger ikke gaa rundt aa hakke paa hverandre?

 

"Har du ikke noe godt aa si, saa ti still" er det vel et kinesisk ordtak som sier.

5701426[/snapback]

 

å bu fucking hu. jeg "kritiserte" et innlegg som var helt meningsløs og ut av sammenheng. Det blir som hvis du skulle hatt en samtale med et par venner og plutselig bryter den ene ut: "Jeg har brunost på matpakka" helt uten videre. selvsagt ville du reagert på den totalt meningsløse kommentaren som verken relaterte til emnet eller bidro til samtalen.

 

Slike innlegg gir verken meg eller noen andre noe som helst.. så for og sitere deg selv: "Har du ikke noe godt aa si, saa ti still"

5702143[/snapback]

Og hva er saa samtaleemne i SO4? Er dette altsaa ulovlig aa bytte? Hvorfor skulle ikke Joachim faa lov til aa fortelle om hans hverdag/problemer/whatever, elv om du driter lange baner i dem? Han er da vitterlig ikke den eneste.

Lenke til kommentar
Jæren er ikke så langt fra stavanger lufthavn (sola flyplass) :p

5702142[/snapback]

Jeg vet jo det nå.. Men helt til i sommer eller noe så har jeg tenkt på Jæren som et østlandsted.. Huff.. Tror jeg på en eller annen måte tenker på ytre enebakk når jeg tenker på Jæren, for ytre enebakk ligger jo her på østlandet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg vet jo det nå.. Men helt til i sommer eller noe så har jeg tenkt på Jæren som et østlandsted.. Huff.. Tror jeg på en eller annen måte tenker på ytre enebakk når jeg tenker på Jæren, for ytre enebakk ligger jo her på østlandet..

5702158[/snapback]

 

Godt du vet det nå. Sender deg et norgeskart neste bursdag jeg, ok? :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Godt du vet det nå. Sender deg et norgeskart neste bursdag jeg, ok? :p

5702162[/snapback]

Jepp :D Det hadde vært strålende!

5702168[/snapback]

 

Avtale! Kanskje jeg burde tegne kartet selv, så kanskje du tar enda mer feil neste gang? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I tromsoe  sier de eg og ikkje.

5702127[/snapback]

 

i tromsø sier de "æ" og "ikkje" eller "ikke" alt ettersom.. "eg" er slikt de sier på bygda. så har du jo også de som sier "æg", de holder også til på bygda for det meste.

5702170[/snapback]

 

"Eg" er hele stavanger og omegn, med unntak av bøndene på jæren som sier "æg".

Lenke til kommentar
Og hva er saa samtaleemne i SO4? Er dette altsaa ulovlig aa bytte? Hvorfor skulle ikke Joachim faa lov til aa fortelle om hans hverdag/problemer/whatever, elv om du driter lange baner i dem? Han er da vitterlig ikke den eneste.

5702157[/snapback]

 

Samtaleemneet forandrer seg kontinuerlig selvsagt, og ja man kan få bytte. men du forsto tydeligvis ikke poenget mitt. man bidrar ikke til samtalen med et slikt innlegg. verken til det pågående samtaleemnet eller ved å starte på noe nytt. det er en ren informativ post som er totalt uinteressant for alle andre enn han selv. og nei, han er langt ifra den eneste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...