Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

det er da jeg knuser gitaren etter 5min øving, river ut håret ut av skallen og går og henger meg på do med dasspapir.

5690092[/snapback]

Sitere Antony Soprano: "Allways with the drama..."

5690098[/snapback]

hehe, det var bare for å vise hvor lett irritert jeg blir. Jeg sliter å spille flytende med 4finger grep, og når han snakker om 5, da sier det klikk i hodet mitt som sier at "sry, mac. this is madness" :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjett hva jeg fant :love:

Glemmer alldri de gode dagene på skolen med denne :wee:

Warning: stort bilde.

gameboypocket.jpg

5689923[/snapback]

Ooh! :love:

Jeg fikk min første gameboy som liten gutt, en stor, feit, grå klump, med en liten monokromskjerm.

Igjennom hele min periode med den maskinen hadde jeg kun ett spill, og det var det herlige DonkeyKong Land 2™.

Jeg har ingen anelse om hvor lang tid jeg har brukt på å hoppe rundt og daske til krokodiller, vepser, og det som verre er, men det er i hvert fall en av de tingene jeg husker best fra min tidlige barndom.

Nå har jeg spillet på PSPen, hvor jeg i ny og ne kan oppleve de nostalgiske øyeblikkene fra barndommen.

Så var det bare å komme gjennom spillet da..

1010707865-00.jpg

:love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
hehe, det var bare for å vise hvor lett irritert jeg blir. Jeg sliter å spille flytende med  4finger grep, og når han snakker om 5, da sier det klikk i hodet mitt som sier at "sry, mac. this is madness" :p

5690107[/snapback]

haha ;)

er uansett bare å gjøre grepene lettere om du har problemer med dem. jeg, for å være ærlig, sliter litt med de "vanlige" grepene men tar "barregrep" ganske lett.

med litt akkordteori inne så skal det egentlig ikke være et problem å finne andre måter å spille samme akkorden på :cool:

Lenke til kommentar
hehe, det var bare for å vise hvor lett irritert jeg blir. Jeg sliter å spille flytende med  4finger grep, og når han snakker om 5, da sier det klikk i hodet mitt som sier at "sry, mac. this is madness" :p

5690107[/snapback]

haha ;)

er uansett bare å gjøre grepene lettere om du har problemer med dem. jeg, for å være ærlig, sliter litt med de "vanlige" grepene men tar "barregrep" ganske lett.

med litt akkordteori inne så skal det egentlig ikke være et problem å finne andre måter å spille samme akkorden på :cool:

5690138[/snapback]

noe jeg ikke har :p jeg har lært klassisk i 2 år, så droppa jeg ut fordi jeg syns det var kjedelig. Litt dritt, med tanke på at akkordlære skulle komme i året 3...well well, må lære meg alt selv ser ut som....ELLER laste ned tabs og se hvordan andre spiller det :p

Lenke til kommentar
det er da jeg knuser gitaren etter 5min øving, river ut håret ut av skallen og går og henger meg på do med dasspapir.

5690092[/snapback]

Sitere Antony Soprano: "Allways with the drama..."

5690098[/snapback]

Btw.. vet du når de er tilbake? altså Sopranos..

Lenke til kommentar

Til det fargoth sa:

Husker jeg hadde spart en god del penger, og brukt bursdagspenga mine for å få kjøpt gameboyen min.

Så på et par når jeg var i butikken ( mener å huske at det var ram og rom )

Den ene var den standard gameboyen. og pocketen, som var ganske så ny.

Jeg husker jeg ville ha et spill til den, men hadde ikke rå til pocketen, og et spill.

Så jeg kunne vel ikke få kjøpt den da ( tenkte jeg )

Men så kom pappa til unnsetning, og la ut nok til et spill på siden :wee:

som du ser på bildet, så har jeg også DonkeyKong Land 2™

Mitt første spill er det SuperMario Land™ ( det første )

DET var stas det skal jeg si deg :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
noe jeg ikke har :p jeg har lært klassisk i 2 år, så droppa jeg ut fordi jeg syns det var kjedelig. Litt dritt, med tanke på at akkordlære skulle komme i året 3...well well, må lære meg alt selv ser ut som....ELLER laste ned tabs og se hvordan andre spiller det :p

5690150[/snapback]

joda, du kan selvfølgelig laste ned tabs, men da går du bare rundt problemet. det er det samme om du skulle hatt en mattebok som du bare kunne laste ned svarene til og skrive dem direkte av inn uten å forstå hva du egentlig gjør.

Lenke til kommentar

5690150[/snapback]

joda, du kan selvfølgelig laste ned tabs, men da går du bare rundt problemet. det er det samme om du skulle hatt en mattebok som du bare kunne laste ned svarene til og skrive dem direkte av inn uten å forstå hva du egentlig gjør.

5690219[/snapback]

hmmm sant nok. Du har rett. Da må jeg skaffe meg en jobb og finne en god gitar lærer eller rett og slett kjøpe en bok som tar for seg akkordlære...og det detaljert.

Vi får se hva som skjer, men inntil videre bruker jeg tabs, fordi av og til får jeg en syk trang til å spille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Eller å sjekke fasiten bakerst i boka hele tida Torswin?

5690243[/snapback]

samme hvor svarene står egentlig. du lærer like lite om du må laste dem ned fra nett, eller åpne de bakerste sidene av boka. :-)

MrLeftField: lov det så klart :) men du lærer ikke mer enn teknikk/fingerferdigheter på den måten. (samme som at du lærer å skrive når man skriver av fasiten)

Lenke til kommentar
Eller å sjekke fasiten bakerst i boka hele tida Torswin?

5690243[/snapback]

samme hvor svarene står egentlig. du lærer like lite om du må laste dem ned fra nett, eller åpne de bakerste sidene av boka. :-)

MrLeftField: lov det så klart :) men du lærer ikke mer enn teknikk/fingerferdigheter på den måten. (samme som at du lærer å skrive når man skriver av fasiten)

5690273[/snapback]

Noen tips, forslag, etc? har planer å bli bedre enn det jeg er nå :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

5690287[/snapback]

den letteste, mest effektive, men også den mest kjedelige er å pugge skalaer, og lære seg hva hver enkel tone heter hele veien opp til oktavmerket på alle strengene.

så er det å egentlig plukke akkordene du allerede kan i biter å se hvordan toner som er i dem og hvordan nr. det har (du har vel sett f.eks E7, C5, Cmaj7 osv?) i skalaene.

en akkord er oppbygd av tre toner fra enten mollskalaen eller durskalaen, og deretter lagt til eller tatt bort andre toner fra den skalaen. f.eks Cmaj7 har en Cdur treklang med en major 7 (halvtone opp fra tone nr. 7 i C-dur skalaen) i tillegg.

om du kan alle tonene i alle skalaene så er du godt på vei. samme som at du kan gangetabellen :-)

Lenke til kommentar

5690287[/snapback]

den letteste, mest effektive, men også den mest kjedelige er å pugge skalaer, og lære seg hva hver enkel tone heter hele veien opp til oktavmerket på alle strengene.

så er det å egentlig plukke akkordene du allerede kan i biter å se hvordan toner som er i dem og hvordan nr. det har (du har vel sett f.eks E7, C5, Cmaj7 osv?) i skalaene.

en akkord er oppbygd av tre toner fra enten mollskalaen eller durskalaen, og deretter lagt til eller tatt bort andre toner fra den skalaen. f.eks Cmaj7 har en Cdur treklang med en major 7 (halvtone opp fra tone nr. 7 i C-dur skalaen) i tillegg.

om du kan alle tonene i alle skalaene så er du godt på vei. samme som at du kan gangetabellen :-)

5690380[/snapback]

holy moses! er du gitar lærer elns?

Det der med at det er skalaer som er blitt strippa for toner, skjønte jeg. Men jeg har ikke klart å finne det systemet. Liksom...hvilke toner som er blitt fjerna, evt hvilke som er igjen. Men jeg så systemet, bare klarte ikke å sette fingern på det :)

Men, nice svar da :D *copy n paste i notepad asap*

Lenke til kommentar

5690287[/snapback]

5690380[/snapback]

Glemmern når du får en maskin som gjør det for deg? :ermm:

edit: leif.

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...