Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, har fått kommentarer om at jeg har jenterompe, er det bra eller dårlig? :D

5664550[/snapback]

Eksen min hadde jenterumpe, og den var nam naken, men så litt kvinnelig ut i klær.

5664555[/snapback]

 

Men, sett i ett, positivt eller negativt? :p

 

ser på American Chopper nå på Discovery.. må være den støggeste sykkeln de non gang har bygd.. syns i hvertfall jeg.. grønn og selvlysende.. *skuffa*

 

Men den f22-sykkelen som de holdt på å lage så ganske bra ut :)

Endret av b0berg
Lenke til kommentar
hmm, har fått kommentarer om at jeg har jenterompe, er det bra eller dårlig? :D

5664550[/snapback]

Eksen min hadde jenterumpe, og den var nam naken, men så litt kvinnelig ut i klær.

5664555[/snapback]

Men, sett i ett, positivt eller negativt? :p

5665341[/snapback]

Dra av deg buksa ved enhver anledning, så er det sikkert mest positivt.

Lenke til kommentar
Joachims visdomsord: Hold pengene deres så langt som mulig unna DnB NOR. Få banker klarer å rote så ekstremt.

5665121[/snapback]

Først og fremst er DnBNor personavhengig – det har sine positive og negative sider. Dersom kundebehandleren kjenner deg godt og er medgjørlig kan det være en veldig god bank, hjemme kjenner jeg banksjefen godt og hun fikser alt uten å nøle, kunne ikke vært bedre.

 

Nå har jeg uansett et så lite komplisert kundeforhold til banken for tiden at jeg ikke har behov for noe som helst (nærmeste jeg kommer noe unormalt er et AmEx tilleggskort, altså er det ikke egentlig mitt, bare mitt navn som står stemplet på), så jeg bryr meg lite. Når jeg skal gjøre mer saklige ting om noen år, endrer dette seg selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Joachims visdomsord: Hold pengene deres så langt som mulig unna DnB NOR. Få banker klarer å rote så ekstremt.

5665121[/snapback]

Først og fremst er DnBNor personavhengig – det har sine positive og negative sider. Dersom kundebehandleren kjenner deg godt og er medgjørlig kan det være en veldig god bank, hjemme kjenner jeg banksjefen godt og hun fikser alt uten å nøle, kunne ikke vært bedre.

 

Nå har jeg uansett et så lite komplisert kundeforhold til banken for tiden at jeg ikke har behov for noe som helst (nærmeste jeg kommer noe unormalt er et AmEx tilleggskort, altså er det ikke egentlig mitt, bare mitt navn som står stemplet på), så jeg bryr meg lite. Når jeg skal gjøre mer saklige ting om noen år, endrer dette seg selvfølgelig...

5665520[/snapback]

Du ahr så rett så rett, i tiden da jeg ble kunde hos DnB som det dengang het, hadde jeg en fast kunderådgiver(filialsjefen forøvrig) som kjente både meg og min familie. Etter dette flyttet vi stadig mer bort fra DnB, DnB ble slått sammen med Gjensidige, filialsjefen sluttet. Jeg ble tildelt ny kunderådgiver, hvis nummer "ikke var i bruk". Og der sluttet egentlig alt som het service i DnB. Nå kan det også ha med at jeg den senere tid ikke har vært inneom min "hjemfilial", kun ringt. Pappaen til Joachim mener nemlig at "dette fikser du", og overlater all bank-traskingen til meg. Måten du blir møtt på når du er under atten, og dermed umyndig (på tross av utallige fullmakter fra foreldre), kan knapt skuffe mer. En del personer i DnB Nor har tydeligvis svært vansklig for å forstå at noen foreldre kanskje finner det hensiktsmessig at barna disponerer både egne konti, og kanskje en firmakonto eller tre i tillegg. Å ringe forettningsfører er uaktuelt, fordi jeg gav bort navn og nummer. Skulle de gjort det, måtte de funnet navn og nummer selv, ble jeg forklart. Og det er jo for mye forlangt å slå opp i en telefonkatalog.

 

Markets fungerer visstnok greit, men bank-delen kommer til å miste kunder så det synger. Nå har dessuten DnB NOR et kunstig høyt antall kunder, og de må nok bare se i øynene at det ikke vil vare evig. I såfall må de ansatte på smilekurs i tre uker hver.

 

Men men, nok klaging på bank fra min side. Er vel heller ikke helt tråden så.

Lenke til kommentar

Dette er absolutt tråden for tilfeldig jamring, men faktum er jo at de tjener penger som gress, og nok kommer til å fortsette med det. ;) Banktjenester er en personlig greie, og i mange tilfeller er kundene avhengige av å ha et godt personlig forhold til banken, ikke omvendt (hvordan får gjennomsnittsinnbyggeren ellers stort nok lån til å kjøpe drømmeboligen?), og selv om du er i en posisjon der du lett kan gi opp dette forholdet, er det mange andre som sitter annerledes i det. Dominerende markedsposisjon er alfa og omega, selv om det er lett å flytte betalingstjenestene til en annen bank, er det ikke fryktelig mange som gjør det, enda færre er det som har mulighet til å droppe all kontakt.

 

Handelsbanken er uansett mitt foretrukne alternativ blant de norske inntil videre, kan ikke helt se at det endrer seg med det første.

Lenke til kommentar

Handelsbanken er for øyeblikket også min bank. Muligheten til tilpassninger og personlig service er viktig når jeg velger bank. Jeg har et godt forhold til rådgiveren min(vår - hele familiens) og kan hun ikke ordne det der og da tar hun seg av det på tilfredstillende måte og holder meg oppdatert. Antagelig er dette lettere i en noe mindre bank - at man får et noe nærere forhold til kundene sine.

 

Ellers skal det sies at Arab African International Bank er meget gode - men navnet kan jo virke mildt sagt avskrekkende.

 

Desverre, får man vel si, er norske bankkunder trofaste til tusen, og kundeprogrammene gjør det neppe noe enklere. Men hva slags kunde som betaler 780 kroner i året, eller hva det nå var DnB NOR annonserte med, bare for å "være med i programmet", hvorpå diverse gebyrer deretter legges på, det er for meg en gåte. Banktjenester er i for stor grad en vanesak. Men for min del er det greit - så lenge jeg er småaksjonær og får utbyttet mitt fra DnB NOR ASA, så bør jeg vel egentlig ikke kritisere så fælt.

Lenke til kommentar
Glede seg til jeg får meg 240 om et år  :wee:

5663054[/snapback]

Jeg leste meget feil første gang: "Glede seg til jeg meg noe om 240 år :wee: "

 

ser på American Chopper nå på Discovery.. må være den støggeste sykkeln de non gang har bygd.. syns i hvertfall jeg.. grønn og selvlysende.. *skuffa*

5665207[/snapback]

Enig.

 

 

Men så var det den rare dagen min da.

Jeg stod opp i 9-tiden for å dusje og gjøre meg klar til bussturen.

Fattern trudde det var 09:45, men det var 10:15 bussen gikk. Så vi ventet en stund på Flotmyr Bussterminal.

 

Bussen kom og jeg gikk ombord, tenkte at turen kom til å gå fint.

Bussen ble overfylt og taxi måtte bestilles. Ellers greit.

 

Jeg kom til Bergen bussterminal og satt meg ned for å vente på Sognebussen.

Jeg var der 14:40 og bussen gikk 15:30.

Var på Big Bite og hadde en meget god roastbiff baguett :)

 

Klokken nærme seg og jeg gikk opp på perongen og ventet. Klokken gikk, og den gikk. Da bussen var 10 min forsinket så ringte jeg 177 (rutetelefon) og lurte på hvor i svarte bussen var.

Da fikk jeg vite at bussen ikke gikk. Selv om en gammel dame hadde dagen før fått vite at bussen skulle gå. Han karen på telefonen sa at jeg kunne ta toget til Voss.

 

Dette måtte jeg skjekke opp med faren min om. Så da rakk jeg ikke det toget. Det gikk et litt senere, men dette konsponderte ikke med noen busser ved strekningen Voss - Årdals Tangen. Ikke kunne slekten hente meg heller :hrm:

 

Så da måtte jeg hjem igjen. Klokken var rundt 4 da. Bussen gikk klokken 6.

Bussturen hjem gikk greit, lite folk på bussen.

 

Så alt i alt, jeg har hatt en hyggelig reise med litt for mye bagasje.

Kostet fattern over 440 kr :D

 

Så nå sitter jeg her og lengter etter Ofredalen... Skal reise på tirsdag/onsdag sammen med resten av slekten...

Lenke til kommentar

Det er bare å gå bort fra dataen det. :)

 

Jeg har vondt i hodet så jeg legger meg nå, ang bank så bruker jeg DnBNor og kjenner alle som jobber i min lokale filial, de er aldri koselige og jeg har aldri hatt noen som helst problemer. Men så prøver ikke jeg på så veldig mye rart heller. Nektet megselv tilgang til sparekontoen min på nettbank da. :wee: Synes det var likegreit etter å ha hørt så mange snakke om at de tok alt for mye derfra til å betale trafikkbøter osv. Så da ville ikke jeg styre min.

 

Poenget mitt er vel: God natt! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...