Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Mente nå egentlig SO4, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det pews. ;)

5653754[/snapback]

 

Her skal det være et komma.

5654117[/snapback]

 

Og mens vi snakker om å snakke rett burde du vel egentlig formulert deg på denne måten:

"Her skulle det vært ett komma."

 

:whistle:

 

EDIT: Faktisk blir det ett komma :p

EDIT: Eller? :hmm:

EDIT: Kommer an på hvordan du mener det, så derfor et både "et" og "ett" riktig.

5654127[/snapback]

 

Nei, det gjør det ikke. Ett er fullstendig ute av kontekst. Hadde han brukt flere komma i setningen, for eksempel, hadde det du sier vært riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Og mens vi snakker om å snakke rett burde du vel egentlig formulert deg på denne måten:

Du også mangler ett komma. Slik burte det se ut:

 

Og mens vi snakker om å snakke rett, burde du vel egentlig formulert deg på denne måten:

5654150[/snapback]

 

Finnes ikke noen gramatiske regler for det, ikke etter hva jeg kan huske hvertfall. Slik jeg skrev det er fullt lovlig etter min mening, siden du ikke har noe behov for å stoppe opp i teksten der.

 

Men uansett, jeg gir blanke faen i hvordan jeg og andre skriver ting, jeg forstår hva de sier uansett ;)

 

Loeve: Ja, fant ut det nå. "Ett" refererer til 1, mens "et" refererer mer til en ting.

Men som sagt driter jeg oppi alt av rettskriving, klarer å gjøre meg forstått uansett og skriver for det meste rett.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nei, å si ett komma, ville vært feil. :p

 

Selv om det ikke er grammatisk feil, ville betydning forandret seg fra "her mangler det et komma" til "her er det noen kommaer for mye".

 

Det er egentlig ikke lov å rette på skrivefeil, men Agressive er jo opptatt av å være flink, så jeg ser på det som en tjeneste å hjelpe ham. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg skal bli elektriker, og sist jeg sjekka setter ikke elektrikere komma mellom sikringene sine! :p

 

Norsk er et drittspråk uansett, engelsk er mye bedre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Lol hallo folkens! Her, dæskoterer, dåkker, skrivefeilane? :p

5654219[/snapback]

ja, du ser.

Så nå skal Vegard begynne å whine om at det ikke er et tegn der det egentlig skal være. :wee: Etter så mange innlegg fra meg uten skrivefeil, burde jeg i det minste få lov til å plassere/ikke plasse et tegn feil uten at folk skal klage. :p

5654232[/snapback]

Ikke faen.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Øyh, pass på hva du sier om det norske språket! :ohmy:

 

Av norsk og engelsk, synes jeg norsk er mye mer lettlest og oversiktlig. Engelsk er greit, men misliker den innflytelsen engelsken har på norsken.

 

Dele sammensatte ord, hva er det for noe? Et sammensatt ord skal da være sammensatt? :p

 

Engelsk har en eneste fordel: færre regler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Øyh, pass på hva du sier om det norske språket! :ohmy:

 

Av norsk og engelsk, synes jeg norsk er mye mer lettlest og oversiktlig. Engelsk er greit, men misliker den innflytelsen engelsken har på norsken.

 

Dele sammensatte ord, hva er det for noe? Et sammensatt ord skal da være sammensatt? :p

 

Engelsk har en eneste fordel: færre regler.

5654259[/snapback]

 

Engelsk har mange fordeler:

- Det mest utbredte språket

- Lettere å lære

- Du kan bruke ett (!) ord i mange sammenhenger, eller flere ord for en sammenheng

- Det er mye kulere :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...