Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"JEGERPRØVE KURS starter 23 feb 2006 kl 18.00"

:wee:

 

"... Det skal skytes minst 15 skudd med haglgævar mot skyteskiver og leirdue."

 

"80 % (40 av 50) svar må være riktig besvart"

 

 

Gleder meg sinnsykt :fun:

5610316[/snapback]

 

Jegerprøven er døøøøøøødskjedelig - det samme gjelder lærdue-skytinga med alle de andre. Mye morsommere etterpå når du tar med din egen hagle, 14øl og 2 kompiser opp på lokale skytebanen og lager høl i alt som kan gjennomhøles. Nei gett, det er koselig på landet. Men kjekt med jegerprøve i alle tilfeller når det gjelder våpen.

 

@ Eline: Pass på treff den grevlingen med første skudd for å si det sånn, for det er kjipt å være Eline når den grevlingen finner ut at han hater deg! (tro meg)

Lenke til kommentar

Vi hadde en kar på jegerprøven i 9. som var bitteliten..han ble slått i bakken av rekylen på hagla og nekta å skyte flere ganger. Det er ganske vondt hvis man holder den feil.

Tror jeg traff akkurat nok til å bestå..var ingen stor skytter kan man si. Bomma fullstendig på de bevegelige villsvin-målene. Jeg fikk beviset hvertfall. Har aldri tatt i et skytevåpen siden da egentlig.

 

Og forresten, bare en bittelliiiiiiten del av jegerprøven er selve skytingen. Du må gjennom uendelig mye teori om forskjellige dyrearter, hvilke man har lov å skyte og hvilke som er fredet, du må kunne gjenkjenne masse forskjellige typer fugler osv. Ute i bushen er det ikke bare å si "jamen jeg trodde den var lovlig å skyte". Også må du lære om forskjellige soner på forskjellige dyr man skal sikte på. Det er langt i fra sånn at du bare får masse våpen og skal skyte på blink.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...