Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Canada er det nesten bare i Quebec de snakker fransk. Og jeg har bodd i delstaten Quebec, Montreal. Fiskehandleren vår nektet å snakke engelsk. Det var ikke greit, og det ble mye rar fisk mamma kom hjem med. Vel snakker hun fransk, men neppe om fisketyper...

 

Har forøvrig USB 2 - om noen skulle lure.

5583394[/snapback]

Jeg vet det :) Jeg tenkte mer paa kanadisk engelsk :wee:

Lenke til kommentar
I Canada er det nesten bare i Quebec de snakker fransk. Og jeg har bodd i delstaten Quebec, Montreal. Fiskehandleren vår nektet å snakke engelsk. Det var ikke greit, og det ble mye rar fisk mamma kom hjem med. Vel snakker hun fransk, men neppe om fisketyper...

 

Har forøvrig USB 2 - om noen skulle lure.

5583394[/snapback]

 

Og noe annet morsomt er at det franske ordet for fisk er veldig likt det franske ordet for gift. (Poisson og poison). Tenk det kaoset, a. Man skal ut og kjøpe sunn fisk til ungene, så kommer man hjem med norsk oppdretslaks :hmm:

Lenke til kommentar
I Canada er det nesten bare i Quebec de snakker fransk. Og jeg har bodd i delstaten Quebec, Montreal. Fiskehandleren vår nektet å snakke engelsk. Det var ikke greit, og det ble mye rar fisk mamma kom hjem med. Vel snakker hun fransk, men neppe om fisketyper...

 

Har forøvrig USB 2 - om noen skulle lure.

5583394[/snapback]

 

Og noe annet morsomt er at det franske ordet for fisk er veldig likt det franske ordet for gift. (Poisson og poison). Tenk det kaoset, a. Man skal ut og kjøpe sunn fisk til ungene, så kommer man hjem med norsk oppdretslaks :hmm:

5583454[/snapback]

Nesten all laks i Frankrike er norsk. Det er visstnok den beste laksen. Overalt finner du "saumon norvégien"... Hvis det er laks, saa skal det vaere norsk.

Om den er oppdrettet eller ikke vet jeg ingenting om :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
I'm soooo exciited, and I just can't hiiide it.

 

Fy faen, helg er bra digg dere.

5583382[/snapback]

 

 

Ja. Helg er bra. Da får man tid til å vaske huset ordentlig og sånn. Unnskyld meg, skal bare gå å hjelpe mamma med klesvasken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...