:---{D Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg bare må se en episode av family guy før jeg legger meg. Natta pewser. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Da tar lille meg å slår av pcen for å prøve å krype til sengs, og ikke ødelegge denne ukens døgnrytme også 5559024[/snapback] Å, det prøvde jeg på sist i kveld. Satte meg ned her klokka ni for å skrive en naturfagsrapport. Her sitter jeg enda, og rapporten er enda ganske uferdig. Go me. 5559030[/snapback] hehe.. kommer nok til å bli sittende en stund til Sier bare sånn for å lure megselv Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 [00:28] <Gnom> Hi, i am a Gnom. Gudd. Lurer på om jeg skal se Natural Born Killers. Hmm. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 'Øy, Zlatzman, du sa at biologi er en lett femmer, ikke sant? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 'Øy, Zlatzman, du sa at biologi er en lett femmer, ikke sant? 5559075[/snapback] Var det på skolen min, i alle fall om man har litt talent for naturfagene. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Var det på skolen min, i alle fall om man har litt talent for naturfagene. 5559094[/snapback] Kunne du tenkt deg å formulere en enkel, men likevel ikke så veldig unnlatende definisjon av osmose og diffusjon? Jeg får bare til å skrive overmåte lange eller korte. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Diffusjon er når en gass beveger seg fra et sted med høy konsentrasjon, til et annet sted med lav konsentrasjon. Osmose er diffusjon av molekyler gjennom cellevegger/hinner. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Var det på skolen min, i alle fall om man har litt talent for naturfagene. 5559094[/snapback] Kunne du tenkt deg å formulere en enkel, men likevel ikke så veldig unnlatende definisjon av osmose og diffusjon? Jeg får bare til å skrive overmåte lange eller korte. 5559121[/snapback] Lenge siden jeg hadde om det da, så tror bare de blir dårlige. Osmose: Vann som diffunderer igjeenom en membran på en slik måte at det er like høy vannkonsentrasjon på begge sider av membranen. Gjerne igjennom den semipermeable cellemembranen. Diffusjon: Små molekyler kan transporteres over en membran igjennom små hull ved tilfeldige bevegelser. Dermed trengs det ikke energi for å foreta transporten. Som sagt tror jeg ikke de er så veldig gode, veldig korte er de også. edit: mulig Joakim har rett også, hør på ham og ikke meg. Endret 5. februar 2006 av Zlatzman Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 edit: mulig Joakim har rett også, hør på ham og ikke meg. 5559148[/snapback] Mja, verken hans eller din passer så godt til forsøket. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Osmose... det var da et diffust ord, hørest jo definitvt ut som et eller annet ikke helt... tja... kosher? Hørest jo ut som en eller annen lungesykdom Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Definisjoner fra wikipedia.org. Osmose: Osmosis is the diffusion of a solvent through a selectively-permeable membrane from a region of low solute concentration to a region of high solute concentration, or in other words, from a high water concentration to a low water concentration. Diffusjon: Diffusion, being the spontaneous spreading of matter (particles), heat, or momentum, is one type of transport phenomena. Diffusion is the movement of particles from higher concentration to lower concentration. Les også lenkene, der står det mer. Men jeg natter natta jeg. Opp 07:00 i morgen. Endret 6. februar 2006 av Zlatzman Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 edit: mulig Joakim har rett også, hør på ham og ikke meg. 5559148[/snapback] Mja, verken hans eller din passer så godt til forsøket. 5559165[/snapback] Hva går forsøket ut på da? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Biologiprat, ja. That's my cue to go to bed. God natt til alle sammen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Håkai, har prøvd litt selv: Osmose er diffusjon av molekyler gjennom en selektivt permeabel membran, på en slik måte at det etter hvert blir lik konsentrasjon på begge sider av membranen.Diffusjon er væskers og gassers blanding med hverandre som følge av molekylenes egne bevegelser. Noen grove feil? (Bortsett fra at jeg muligens burde si hva selektivt permeabel er.) Endret 6. februar 2006 av nerdVANNA Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 http://www.statkraft.no/pub/annen_miljovan...a_er_osmose.asp Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Chuck Norris heter egentlig Carlos. CARLOS?!?!? My life has been turned upside down. I alle år har Walker kjempet mot slemme meksikanere, så er han en selv? Dette er en skandale. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Chuck Norris heter egentlig Carlos. CARLOS?!?!? My life has been turned upside down. I alle år har Walker kjempet mot slemme meksikanere, så er han en selv? Dette er en skandale. 5559234[/snapback] Sover du foran PC-en, eller? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Chuck Norris heter egentlig Carlos. CARLOS?!?!? My life has been turned upside down. I alle år har Walker kjempet mot slemme meksikanere, så er han en selv? Dette er en skandale. 5559234[/snapback] Sover du foran PC-en, eller? 5559237[/snapback] Øh. Det kom til meg i en drøm. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jada, morsomt og drive hor på kvelden Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Bare meg som ser på Superbowl her omkring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg