Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da bør jeg drikke øl da.. for jeg bør legge på meg etter hvert :p

Nei da.. spiser det jeg vill jeg.. og har ingen problemer med det :wee:

EDIT: bare det at jeg ikke liker øl

5478225[/snapback]

Du bør komme til meg da :D

5478228[/snapback]

Skal til sandnes på lørdag da :p

Lenke til kommentar
Det er nesten dobbelt så mange kalorier i vin som øl...

HAH!

(Thomasr er vel ikke fyren som burde bry seg nevneverdig uansett...).

5478244[/snapback]

Det er mulig. Men for det første; du drikker mindre vin enn øl. For det andre er det færre karbohydrater som fører til fedme i vin enn øl.

Jeg trodde dessuten kaloriene var på vinens side, men jeg tror deg. Uansett er det en fordel å drikke vin fremfor øl.

Lenke til kommentar

5478244[/snapback]

Virkelig? Uavhengig av vintype? Er dette målt i volummengder eller hva?

Har ikke så stor grunn til å bry meg, men det er først og fremst på grunn av at jeg ikke drikker noe særlig. Skal jeg spise/drikke noe saklige mengder av noe som helst er jeg avhengig av å vite at det ikke er veldig fetende, ellers får jeg meg ikke til å spise/drikke det, da hjelper det lite at jeg kanskje kunne trengt næringsinnholdet.

Lenke til kommentar

Ingenting som tilsier at man må drikke noe mer eller mindre av noe som helst. Drikker du for rusens skyld vil du selvfølgelig drikke mest øl. Ellers vil det ikke være flere kalorier i et (voksent) glass vin som i en flaske pils.

Karbohydrater trenger ikke være negativt (ikke kalorier heller, forsåvidt). Dessuten inneholder øl mange sunne stoffer, akkurat som vin.

Thomas: Det jeg har fått med meg er at det i alle fall er flere kalorier i en flaske rødvin enn hvitvin (rødvintror jeg ligger på 7-800 per flaske), og det vil selvfølgelig være forskjell på vintyper. De søtere inneholder naturligvis mer sukker, typene med mindre alkohol vil ha et lavere kaloriinnhold osv.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

5478244[/snapback]

Virkelig? Uavhengig av vintype? Er dette målt i volummengder eller hva?

Har ikke så stor grunn til å bry meg, men det er først og fremst på grunn av at jeg ikke drikker noe særlig. Skal jeg spise/drikke noe saklige mengder av noe som helst er jeg avhengig av å vite at det ikke er veldig fetende, ellers får jeg meg ikke til å spise/drikke det, da hjelper det lite at jeg kanskje kunne trengt næringsinnholdet.

5478266[/snapback]

Jeg har sjekket med mine venner på calorie-count. Haltan har rett. Det er en del flere calorier i vin enn øl. Imidlertid inneholder faktisk normalt øl mer carbohydrater og fett(!) enn vin. (Vin inneholder normalt heller ikke fett).

Det er liten tvil om at vin er og foretrekke. Det er ikke for ingenting det heter ølmave.

Hvitvin er dessuten sunnere enn rødvin. :)

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Skal til sandnes på lørdag da :p

5478236[/snapback]

Me like :dribble:

EdiIT. Jeg drikker for din skyld :love:

5478272[/snapback]

Blir sikkert med til kussina mi igjen hjem til de, i stavanger og.. men blir dårlig tid da jeg reiser ned på lørdag og hjem på søndag.. og i den tiden skal jeg i dåp :)

Lenke til kommentar
danilsen: du er med på ting?  :dribble:

Nachspiel??

5478292[/snapback]

Bytter du plass på "e"en så blir det riktig

------

Tror faktisk ikke jeg rekker det, men sikkert ikke så lenge til jeg skal nedover igjen, så vi får ta det da :p

5478298[/snapback]

Ja, i e me alt :dribble:

Lenke til kommentar

Tror jeg har sagt mine siste ord i denne diskusjonen (og jeg har definitivt drukket mine siste dråper alkohol på en god stund...), jeg tar kvelden, dere får ha en fortsatt god natt.

Og Mirann, drikk litt vann før du legger deg, det betaler seg i løpet av natten og morgendagen. :)

Lenke til kommentar
danilsen: du er med på ting?  :dribble:

Nachspiel??

5478292[/snapback]

Bytter du plass på "e"en så blir det riktig

------

Tror faktisk ikke jeg rekker det, men sikkert ikke så lenge til jeg skal nedover igjen, så vi får ta det da :p

5478298[/snapback]

Ja, i e me alt :dribble:

5478299[/snapback]

Om jeg ikke rekker ned før sommerferien, skal jeg VERTFALL dit da.

tengte jeg sku på rundtur på sør/øst/vestlandet ^^

Lenke til kommentar
Tror jeg har sagt mine siste ord i denne diskusjonen (og jeg har definitivt drukket mine siste dråper alkohol på en god stund...), jeg tar kvelden, dere får ha en fortsatt god natt.

Og Mirann, drikk lit vann før du legger deg, det betaler seg i løpet av natten og morgendagen. :)

5478306[/snapback]

Ok..me & u snakkes i morgen :dribble:

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...