Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Skulle tro det, det er da først og fremst jentene som skal være syltynne. Guttene derimot skal ha en velutviklet muskulatur, med særlig vekt på den berømte V-formen.

Hadde de vært fullblods bevisste på sitt eget utseende hadde de vel heller bekymret seg for å oppnå den "perfekte" kropp.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er 17,5 som er det tallet du må over for å være innenfor normalen.

 

Tittelen var forøvrig riktig. Når det er sagt er de færreste ernæringsfysiologer som anbefaler enorme mengder mat. Du vil da kunne bli vant til å spise alt for mye, og plutselig er du i motsatt ende av skalaen. Det er derfor de "smakfulle" shakene er utbredt...

 

Jeg tror mye ligger i kroppsbyggningen din. Noen, antagelig både deg og meg, er rett og slett ikke skapt for å veie 80 kilo. Det er ikke engang sikkert at ryggsøylen ville takle det. (Spørs selvsagt på hva kiloene består av og om du trener ryggsøylen, men likevel).

5440225[/snapback]

Er ikke 17.5 det man må være over for ikke å være «syk» av det å veie lite i seg selv (husker ikke nøyaktig ordleggingen, men for å være innenfor normalen trodde jeg man måtte veie mer, nærmere bestemt uaktuelt mye). Kan ikke si jeg er så bekymret for å ende opp med å veie veldig mye, som sagt, holder jeg meg under 60kg er jeg fornøyd, så jeg har et par kilo å gå på.

 

Angående kroppsbygging osv har du nok delvis rett, men selv med min benbygning er det visst egentlig sunnere å bære rundt på en masse fett, uansett hvor fælt det enn måtte høres ut.

 

Er det en tilfeldighet at to av de mer motebevisste mennskene her inne har "spinkel benbygging"?

5440232[/snapback]

Ja, det vil jeg tro. Som jeg skrev et eller annet sted her har jeg delvis en ikke veldig spinkel benstruktur, det har krevd litt tilvenning å gå med bukser med 26" livvidde, ikke fordi de ikke passer, men er heeelt perfekt på hoftebenet, ikke noe særlig ekstra plass.

 

Erik-Tor: Perfeksjon kan ha mange definisjoner, min definisjon er på ingen måte en typisk veltrent kropp.

Lenke til kommentar
Erik-Tor: Perfeksjon kan ha mange definisjoner, min definisjon er på ingen måte en typisk veltrent kropp.

5440272[/snapback]

 

Selvfølgelig. Poenget mitt er at hvis du er så opptatt av mote som du selv sier, ikke at jeg betviler der, så antar jeg at du deler det samme synet på den "perfekte" kropp som resten av moteverden.

 

Men bevares: Er du frisk og rask og ikke er i en unormalt dårlig form, så er det vel ingen fare med BMI under 17 (eller hva grensa var), sålenge du sørger for å få i deg nok av de nødvendige vitaminene og mineralene.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

Tja, tatt i betraktning at kriteriet for å bli modell først og fremst er at man må være høy og tynn (ikke særlig pen, muskuløs eller veltrent, altså), tror jeg ikke jeg er i fryktelig utakt med idealene ellers. Det er også delvis andre idealer som råder i enkelte kretser, men se på f.eks. runway shows fra Dior Homme og Cloak, ikke akkurat noen fettberg som trasker rundt på catwalken.

Lenke til kommentar

17,5-24,9 er vel det som er definert som normalvektig. For å være "veldig normal" bør man kanskje ligge midt i...

 

Jeg ender antagelig opp med 65 kilo før ernæringsfysiologen min erklærer meg fysisk frisk, kan ikke si at jeg er overbegeistret over såpass høy vekt, men må vel bli vant til det på et vis. Har jo vært langt lettere, men det er en annen sak.

 

Jeg kan nok ikke bruke 26'' i livvidde, 28 derimot er passende for meg. Og det skal jeg fortelle deg over her; det er ikke bare lett å finne bukser med passe lengde og 28 i livmål i norske butikker. Det er ikke det de prioriterer å ta inn mest av, for å si det slik. Det er egentlig ingen fordel å ha såpass lavt livmål.

 

Jeg ønsker meg ingen veldig trent kropp, sålenge jeg smal uten unødig fett er jeg fornøyd. Riktignok trener jeg litt styrke, men ikke for å "bygge muskler" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
fyy faaen det er digg å være fulll, dssatte å klina med ei i 1 time ,ahhh

5440335[/snapback]

Haha.. Jeg var litt brisen på skolen på fredag av alle ting.. så var jeg nede hos rektor for å få no bilder til et prosjekt.. så i mailen stod det:

 

Håper jeg har tolket runene dine riktig, var veldig utydelig.

HIHI :wee:

Lenke til kommentar

Jeg personlig trives med 32-34" i livvidde og 34" i lengde. 184 høy og ca 82 kg.

5440304[/snapback]

Jeg klarer ikke holde en bukse med 32 i livvidde oppe engang. Den glir rett og slett ned...

5440341[/snapback]

 

:thumbup:

 

Det skal sies at jeg har gått ned 1-2 kilo etter at begynte verneplikten i slutten av september, hadde deltidsjobb på Mcdonalds ved siden av videregående, så det ble litt mye søppelmat.

Ellers så prøver jeg å jogge 1-2 ganger pr uke og har trent styrke ca 3 ganger år pr uke de siste 3 årene, mer eller mindre sammenhengende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...