Zlatzman Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Kommer med enda en Pratchett quote jeg, denne gangen syn på guder. Creators aren't gods. They make places, which is quite hard. It's men that make gods. This explains a lot. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Gud er veldig fin å ha om du sliter psykisk, føler du må legge ut om noe eller bare ha noe å si, som du ikke kan dele med andre. Men da trenger det ikke hete Gud. Det er ingen som har sett... hva skal jeg bruke? Sett det, han, hun, dyret eller gassen? Jeg mener det virker psykisk fostyrrende å snakke til... ja til det, han, hun, dyret eller gassen... 5402344[/snapback] Bedre å prate til din gud, mao? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Bedre å prate til din gud, mao? Min Gud? Hva er min Gud? Jeg er vel min egen Gud... Endret 8. januar 2006 av Newt32 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Bedre å prate til din gud, mao? Min Gud? Hva er min Gud? Jeg er vel min egen Gud... 5402361[/snapback] Hva går relegionen din ut på? At du er din egen gud? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Hva går relegionen din ut på? At du er din egen gud? Nja. At man tror på seg selv og ikke Gud, eller EN gud. Det er vel egentlig en livsstil som sier at du skal være ateist og realist... Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Da kan han prate med seg selv Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Hva går relegionen din ut på? At du er din egen gud? Nja. At man tror på seg selv og ikke Gud, eller EN gud. Det er vel egentlig en livsstil som sier at du skal være ateist og realist... 5402384[/snapback] en klone av satanismen, mao? Satanismen tilsvarer at du skal tro på deg selv. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Hva går relegionen din ut på? At du er din egen gud? Nja. At man tror på seg selv og ikke Gud, eller EN gud. Det er vel egentlig en livsstil som sier at du skal være ateist og realist... 5402384[/snapback] Wow! Du har funnet opp ekstem-ateismen! Akkurat det samme som atteisme, bortsatt fra at du skal hate andre som ikke tror på det samme. Endret 8. januar 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Bedre å prate til din gud, mao? Min Gud? Hva er min Gud? Jeg er vel min egen Gud... 5402361[/snapback] Hva går relegionen din ut på? At du er din egen gud? 5402369[/snapback] SIEG HAIL mein Führer zu ewigem Leben! Babelfish Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) bortsatt fra at du skal hate andre som ikke tror på det samme. Hehe.. så du redigerte ja. Men personen som tror på Gud er ikke særlig smart, og må jo mer eller mindre slite psykisk? Endret 8. januar 2006 av Newt32 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Personen er ikke særlig smart, og må jo mer eller mindre slite psykisk? Guden i religionen din... ? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 bortsatt fra at du skal hate andre som ikke tror på det samme. Nei. Hate at de tror på Gud, ikke hate personen for den han er. Personen er ikke særlig smart, og må jo mer eller mindre slite psykisk? 5402407[/snapback] Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 bortsatt fra at du skal hate andre som ikke tror på det samme. Nei. Hate at de tror på Gud, ikke hate personen for den han er. Personen er ikke særlig smart, og må jo mer eller mindre slite psykisk? 5402407[/snapback] IRONYTRAIN, NEXT STOP: NEWT32!! Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Sa feil folkens: Men personen som tror på Gud er ikke særlig smart, og må jo mer eller mindre slite psykisk? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg lurer på om jeg skal starte en liten religion selv. Hovedfokuset skal være på larver som fortærer menneskekroppen etter den er død, og meningen med livet er å skape så gode næringsvilkår for disse som mulig. Det vil blant annet si at man må passe på kjøtt- og fettkvaliteten, ikke ødelegge lungene ved røyking og ikke være for tynn. For å få trøst når noen er døde tenker man på larvene som får det godt, og hvis man vil snakke til noen så kan man ha restene, kun bein selvsagt, av sine avdøde stående i en krok i stua. Universets skapelse skal den ikke ha noen formening om, da er det er dagen i dag som teller mest. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Men jeg vil spørre deg om noe: Hvis du tror Gud eksisterer, hvorfor eksisterer han? 5402242[/snapback] La meg fortelle deg en liten historie: Før var det ingenting. Ikke tid, ikke liv, ikke noe. Ikke en gang tomrom. Noen vil kanskje se for seg dette som bare svarthet til alle kanter. Men nei - vi må huske på at dette var i tiden før noe var oppfunnet, ikke en gang 'svart'. Siden tid ikke eksisterte er det ingen vits i å snakke om hvor lang tid denne 'ingentingen' varte, og derfor hopper vi bare til poenget: Plutselig ut av ingenting ble noe skapt. Noen vil kanskje lure på hvordan noe blir skapt av ingenting, men som en kjant mann en gang sa: "Alt ble skapt av ingenting - noe som av og til skinner gjennom". Så uansett, ut av ingenting kom gud, fordi som Newtons 4. lov sier: De som er ingenting, har alltid lyst til å bli noe. Så gud eksisterer for å fylle opp trangen til at noe skal eksistere. Men gud var ikke dårligere, så han lagde seg et lite univers, med en liten planet kalt Tellus. På denne planeten lagde han mennesker og dyr og alt der. Til slutt lagde han dette forumet, hvor han skrev "Here be demons". Så la han seg til å sove. Så spørsmålet er: Du mener du har en grunn til å eksistere? For så vidt jeg forstår, tror du på deg selv? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Religionsdiskusjon i SO4? Gud > the demon from heaven Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Sjekk min første flash film Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Saft > any gud in the whole wide vorld Ohyes! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Religionsdiskusjon i SO4? Gud > the demon from heaven 5402447[/snapback] Slapp av. Det er en OT-religion. Den har til og med egen logo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg