Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, var den siste av den fregatt klassen som ble bygget. Er en av verdens eldste klasser, i sin tid betalt av amerikanerene. Men nå kommer snart våre nye fregatter.

http://www.mil.no/fakta/start/materiell/nansen/

 

Over 30 meter lengre og med helikopter. Blir litt mer "futt"i de, men kommer til å savne de gamle fregattene, med sine damp kjeler og alt som er  :mrgreen:

5352247[/snapback]

Duste båter som blir bygd uttafor her, tenke seg til her brukes våre skattepenger på å lage arbeidsplasser i utlandet sammtidig som norsk industri sliter :p

 

Dessuten har vi ikke bruk for dissa blikk boksene, vi klarer vel ikke å stoppe rustne russiske fiskeskøyter alikavæl :/

Lenke til kommentar
natti Andreasz_, Joakim, J@cob og citric..

5351578[/snapback]

Jeg må virkelig være her hele tiden for att folk skal si god natt.

5351585[/snapback]

 

 

natti Andreasz_, Joakim, J@cob og citric..

5351578[/snapback]

Jeg må virkelig være her hele tiden for att folk skal si god natt.

5351585[/snapback]

Jeg var ikke inne engang :>

5351591[/snapback]

 

er vel litt bugga den greia som viser brukere i tråden da, jeg skrev de som sto når jeg posta hvertfall..

Lenke til kommentar
Jepp, var den siste av den fregatt klassen som ble bygget. Er en av verdens eldste klasser, i sin tid betalt av amerikanerene. Men nå kommer snart våre nye fregatter.

http://www.mil.no/fakta/start/materiell/nansen/

 

Over 30 meter lengre og med helikopter. Blir litt mer "futt"i de, men kommer til å savne de gamle fregattene, med sine damp kjeler og alt som er  :mrgreen:

5352247[/snapback]

Duste båter som blir bygd uttafor her, tenke seg til her brukes våre skattepenger på å lage arbeidsplasser i utlandet sammtidig som norsk industri sliter :p

 

Dessuten har vi ikke bruk for dissa blikk boksene, vi klarer vel ikke å stoppe rustne russiske fiskeskøyter alikavæl :/

5352300[/snapback]

 

Hehe, ja for det var virkelig suksess å la nordmenn bygge minerydderene våre.... :whistle:

 

I avtalen må spanjolene benytte norske selskaper til en god del, hele skroget er f.eks. bygget i Norge. Har skapt mange arbeidsplasser det i tilleg til at noen med erfaring på området bygger det.

 

Angående russiske fiskefartøy så var det Kystvakten, ikke kysteskadren som stod bak. Om en fregatt hadde vært oppe i nord ville det vært andre boller. Når det er sagt så er det verdt å merke seg at Kystvakten gjør mye bra som aldri kommer media for øret ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Ikke i kystvakten, i kysteskadren (altså de båtene med missiler og store kanoner ;) )

 

Kystvakten bedriver sivilt arbeid(passe på fiske osv), kysteskadren stepper inn i krig og i Nato oppdrag.

 

Akkurat det siste der, det kunne vi godt vært foruten....!!

5352441[/snapback]

 

Tja, vi kan jo melde oss ut av nato og satse på at vårt eget forsvar er nok når interessekonfliktene i barentshavet trappes opp...

 

Personlig er jeg for Nato, ikke bare dekker de enorme utgifter for oss og bedret sambandsmulighetene langs fjorden vår, men vi slipper også billig unna med realtivt lite styrker som stilles til Nato sin disposisjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...