Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen! En jeg kjenner har en problemstilling jeg ville like å vite deres synspunkter på. Det handler om en fyr som driver mye med IT.

 

Altså, fyren driver et mindre "it-firma" (Har org. nr og driver med mange "bedriftsting" på nett) (Han er 15 år) og har vel sånn 4-5 servere hjemme i huset sitt pluss switcher og det som hører til. Egentlig skikkelig firmanettverk med routerservere og det du kan finne på et "ekte" serverrom. Så har også fyren en bror som egentlig ikke bor sammen med han, men hos noen andre, men nå i jula kom han "hjem". Det er en kjent sak at det er mange "feider" mellom disse to, av ganske alvorlig art.

 

Altså, dette hender: broren (som ikke bor i huset) kommer til fyren og forlanger å få nett-tilgang på laptopen han har med. Fyren sier at egentlig kan han ikke få dette, men foreslår å legge opp en kabel ned til stua fra "serverrommet". Av en eller anna grunn er dette uaktuelt (fordi broren alt har funnet en kabel elns) og det blir litt fram og tilbake, til slutt så sier fyren at "du har ingen rett til å komme på dette nettet her" eller noe i den duren, dette fordi det er et "bedriftsnett" som drives veldig seriøst og med stor sikkerhet osv. Det ender da med at broren sier noe sånt som "jaja da blir jeg vel bare nødt til å gå på serverrommet og koble vekk anlegget ditt og ret på modemet." og da begynner fyren å legge ut om at det skaper driftsstans og at det har han ingen rett til osv. Broren gir da fyren 2-3 minutter elns til å "fikse nett", ellers skjer det over. Fyren, som holder veldig fast på sånne prinsipper går da ned etter broren og sier klart i fra at å drive å sabotere oppe osv resulterer gjerne i politisak eller lignende (hærverk). Så er "tiden ute", og broren går opp (mot serverrommet). Fyren følger så etter. Serverrommet er låst 24/7 og broren forlanger å få det åpnet (MERK: forlanger). Etter litt fram og tilbake ender det med at broren presser fyren opp mot veggen (litt rart å forklare, men egentlig en veldig trusselstemning). Fyren, som da av en eller anna grunn har en kniv i lomma, trekker fram den mot broren (selvforsvar, om jeg forsto situasjonen rett så er det med god grunn også), og broren trekker seg litt tilbake. Broren forlanger også her at kniven skal legges bort, og tar selv opp et stativ (antakelig pakka sammen i en bag/beholder elns), også med den påståtte hensikten selvforsvar. Broren gir fyren 10-15 sekunder til å ta ned kniven ellers skal fyren bli "rundjult", og teller høyt ned fra 10 elns. Litt uti nedtellinga tar broren og slår fyren rett i huet (tinninga elns) med stativet (som da fungerer som en kjepp). Etter noen videre sekunder tar fyren så og går videre innover i huset mot et anna rom, legger fra seg kniven på en stol på veien, finner en telefon og ringer politiet. Politiet kom dog ikke, fordi fyren etterhvert følte at det ikke var "helt krise" og at politiet skulle komme, og ba dem dermed avvente situasjonen. Fyren sier dermed istedet til broren, som har gått ned og prøver å få de andre på sin side ved å vise kniven og legge ut om "hvor farlig situasjonen var for meg", at han har ringt politiet, og ringer han en gang til kommer de.

 

Det er verdt å merke seg at broren alltid "krever" ting av fyren, at han er sånn uansett situasjon.

 

Det jeg vil vite er, hva syns dere om denne historien?

Endret av Iguil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...