Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er viktig for meg, er ikke å vite om det sisnevnte er den beste måten å skrive det på, men om det er rett bruk av å/og.

5287273[/snapback]

Det er det ikke. Siden lesingen var i forbindelse med drikkingen og spisingen, må du bruke en konjunksjon (bindeord).

5287298[/snapback]

Er du sikker? Jeg trodde den regelen ble "opphevet", pga at jeg begynte på en ny setning.

Lenke til kommentar
Det som er viktig for meg, er ikke å vite om det sisnevnte er den beste måten å skrive det på, men om det er rett bruk av å/og.

5287273[/snapback]

Det er det ikke. Siden lesingen var i forbindelse med drikkingen og spisingen, må du bruke en konjunksjon (bindeord).

5287298[/snapback]

Er du sikker? Jeg trodde den regelen ble "opphevet", pga at jeg begynte på en ny setning.

5287306[/snapback]

siden/da, ikke pga.

Lenke til kommentar
EDIT: Thimasr, det jeg tenkte å kjøpe meg skal koste under 500kr :D

Noe rundt 200kr til 300kr er maks :p

5287011[/snapback]

Georg Jensen er ikke dyrt, det er godt mulig de har noe fra noen kolleksjoner som er så billig. Alternativt kan du se etter Pilgrim (også dansk) her skulle det være mulig å plukke opp et og annet kupp uten at du blakker deg.

 

Beklager sent svar. :)

 

Forresten hvem i helvete bryr seg om prisen på safran? Det koster sikkert mye per kilo, men ingen andre enn bakere finner på å bruke betydelige mengder safran. Å ikke sløse vilt med penger er sikkert fint og fornuftig, men det får da være måte på. («Du må ikke ta så mye salt på maten, sønn. Ikke fordi det er usunt, men fordi det koster 700,- per tonn. Ikke at vi noen gang kommer til å bruke ett tonn salt, men det kan være det samme, dyrt er det, hvis vi skulle kjøpe hele tonnet.»)

Lenke til kommentar
Er du sikker? Jeg trodde den regelen ble "opphevet", pga at jeg begynte på en ny setning.

5287306[/snapback]

Den ble ikke det. Helst skal man ikke starte setninger med konjunksjoner heller, meg bekjent, så, som _Julenissen_ sa, var setningene dårlig bygd opp, og burde helst vært bare en, f.eks. «Nå skal jeg drikke te, spise vafler og lese litt i Soul of the Fire!» eller «Nå skal jeg drikke te og spise vafler, og lese litt i Soul of the Fire!».

Men nå går jeg og legger meg, jeg.

Lenke til kommentar
Aner ikke noe om safran jeg, men et gram i en oppskrift må da være fattigslig. Hvor mye koster det? 70 kroner kiloen?

5287354[/snapback]

:!: I Norge koster det nesten 60 kroner for ett GRAM ekte safran.

5287360[/snapback]

Vi hadde bunnen dekket med en halv centimeter safran i det krydderglasset det stod i... "Wee, formue i safran! Jeg tror jeg må dra og selge litt på Plata".. :ermm:

 

Nå tror jeg dessuten ikke det er hver måned det brukes safran... Er vel til ris innimellom, og kanskje lussekatter en gang i året...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...