Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et sommersted er da bare en upscale hytte, gjerne beliggende ved/i nærheten av sjøen, helst med stor tomt? Bruksområdet skulle være rimelig åpenlyst...

5278936[/snapback]

Jeg synes det blir galt å kalle et sted bestående av et hus over to plan, et anneks, stall og dobbelgarasje for hytte...

5278949[/snapback]

Akkurat, har dere det ikke hjemme da?

 

*Sitter og gomler på oppvarmet lørdagsmat, biffstrimler, brød m/ost og løk og shampingon*

Lenke til kommentar
Som sagt, upscale. ;) Jeg vil nødig beskrive villaen på Huk som hytte, men om jeg skal beskrivet huset for utenforstående tyr man til drastiske midler... Tror for så vidt heller ikke landstedet går under den helt konvensjonelle definisjonen av hytte, men samme kan det være.

5278960[/snapback]

Du har vel ikke noe godt ord for en upscale vinterhytte da? Synes det blir litt galt og kalle store villaer for hytte, bare fordi de ligger på fjellet. Menmen, plager meg ikke så mye at jeg har gjort noe med det, hytten vår heter foreløpig hytte...

Lenke til kommentar
Thomas og Stefan, jeg krever bloggene deres oppdaterte i nærmeste fremtid!

5278976[/snapback]

Det kommer, etter siste eksamen og en liten flytur hjem, orker ikke styre med sånt nå. Faktisk har jeg i dag erfart toppen av latskap – stort sett har jeg ikke tatt meg bryet med å svare på forskjellige tråder, har bladd rundt på diverse fora og nettsider uten å i etterkant huske hva jeg har lest. Er helt utkjørt, uten at jeg har gjort noe voldsomt strevsomt som kan forårsake slikt.

Lenke til kommentar

Har ikke handlet noe på lenge heller. :( Bestilte noen skjorter til jul for noen dager siden (Turnbull & Asser) og fikk pappa til å ta med et par paisley-slips (Etro) fra Milano, ellers lite.

 

Joachim: Finnes ikke noen gode ord for slikt på norsk, nærmeste en kommer er kanskje «mountain resort», selv om det stort sett da er snakk om hoteller. «Eksklusivt hyttetun» er stort sett tittelen i salgsannonsene, uten at en kommer nærmere et godt uttrykk der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...