Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen elektikere her? Vi/mama har hatt besøk av to kjekke elektrikkermenn i dag. De har blandt anent satt inn egne jordfeilbrytere med testere på strømkretsen til kontorene og til "slave-soverommene"(fant ikke noe bedre ord, i motsetning til "master" var det jeg tenkte..) Mamma mener de påstod det betød at vi ikke trengte å bruke eget overspenningsvern, at disse jordfeilbryterene liksom gjorde jobben. Noen som kan bringe litt klarhet i dette?

5274373[/snapback]

Jordfeilbrytere bryter inn ved kortslutning mellom en pol og jord, eventuelle andre jordfeil. Overspenning beskytter mot høyere spenning. Jordfeilsbryteren beskytter ikke mot høy spenning. Hva vil f.eks skje ved lynnedslag?

 

JEG SER DEG ANETTE_! :ohmy:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Spørsmål:

Hei jeg er ei jente på 14 år å jeg liker broren min veldi godt.. jeg tror jeg liker han får gått får jeg å han har hatt sex mange ganger å jeg har tilogmed hatt oralsex med han ..han er tvilling broren min å venninene mine suns jeg er gal i hodet..er det normalt å ligge med søsken?

Hilsen jente 14

Svar:

Hei!

 

Nei, det er ikke normalt å ligge med sine søsken. Det at dere to søsknene har fått et slik usunt forhold til hverandre, viser at familien deres har store problemer. Når to søsken blir som to ektefeller i en familie, så er det et tegn på at HELE familien trenger hjelp.

Lenke til kommentar
*vinke til* Titter bare innom en liten tur. Har hatt heldagsprøver hele uka og driver med særemnet mitt for harde livet nå så jeg har ikke hatt noe tid til dataen. :(

5274707[/snapback]

Uff da. *hjelpe til* :)

 

 

Hylo: Så de elektikerfjompene lurte oss? Vi kan bare se og bestille et par overspenningsvern til til PCene?

5274708[/snapback]

Overspenningsvern er alltid nyttig!
Lenke til kommentar
Overspenningsvern er alltid nyttig!

5274721[/snapback]

Men det er vel ikke alltid de gjør nytten, om jeg har forstått rett? Skal vel i alle fall litt til for å hindre ømfintlig elektronikk fra å bli skadet dersom lynet slår ned rett ved, trodde jeg. For moro skyld sjekket jeg hva prisen på en eksplisitt forsikring av stereoanlegget ville bli, da forlangte forsikringsselskapet at jeg når jeg var bortreist over lengre perioder dra ut strømmen, uansett hvor heftig overspenningsvernet var.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
UPS er et batteri som holder en PC gående i et par minutter om strømmen går.

 

Tiden den holder avhenger av UPSen sin styrke, men generelt er de for hjemmebruk kun for at du skal kunne lagre og slå av maskinen.

5274740[/snapback]

Å ja. Men er det egentlig krise om strømmen bare forsvinner? jeg har ganske lav terskel på å dra ut kontakten og kaste noen løse deler i veggen dersom alt låser seg...

 

Ser i boken til UPS-greien at det står 4,7 minutters driftstid, så det bør jo holde til å både lagre dokumentet og slå grundig av..

Lenke til kommentar
Spørsmål:

Hei jeg er ei jente på 14 år å jeg liker broren min veldi godt.. jeg tror jeg liker han får gått får jeg å han har hatt sex mange ganger å jeg har tilogmed hatt oralsex med han ..han er tvilling broren min å venninene mine suns jeg er gal i hodet..er det normalt å ligge med søsken?

Hilsen jente 14

Svar:

Hei!

 

Nei, det er ikke normalt å ligge med sine søsken. Det at dere to søsknene har fått et slik usunt forhold til hverandre, viser at familien deres har store problemer. Når to søsken blir som to ektefeller i en familie, så er det et tegn på at HELE familien trenger hjelp.

5274694[/snapback]

:wow:STORE problemer! Er det ikke incest det kalles?

*Grøsser*

 

:hmm: Jeg bruker ikke overspenningsvern... Har bare adapteren mellom stikkontaken og dataen :ermm: Satt nettopp strømmen inn. Hvis det begynner å lyne så kan jeg fortsatt kose meg på nettverket mens alle med stasjonære PCer bør slå de av :)

Eneste problemet blir hvis lynet slår ned i routeren... Vel, da kjøper vi ny :tease:

 

Da har jeg stappet i meg 4 pitabrød m/løvbiff av okse pluss div. grønnsaker :)

Mamma klarte knapt 2 :!: Jeg har jævlig høy forbrenning :scared: Spiser nok mat men er alikvell tynn, mye tynnere enn jeg var for 1 til 2 år siden :D

 

 

EDIT: Trafikalt grunnkurs er kjedelig, men førstehjelp er digg :dribble:

Endret av askogli
Lenke til kommentar

Helt rikitig, men 'batteriene' er egentlig oppladbare, og dvs gjenbrukbare batterier, som igjen vil si akkumulatorer. UPS hjelper derimot ikke om du får 600V gjennom UPS'en og inn i PC'en. (230V er vanlig, men det transformeres inne i strømforsyningen) Da vil det trygt si "poff". Overspenningsvern hjelper imot dette, i motsetning til UPS.

 

thomasr, det er sant det. Men vil du heller være HELT sikker på at du mister PC'en din under et lynnedslag, eller vil du gardere deg litt?

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Helt rikitig, men 'batteriene' er egentlig oppladbare, og dvs gjenbrukbare batterier, som igjen vil si akkumulatorer. UPS hjelper derimot ikke om du får 600V gjennom UPS'en og inn i PC'en. (230V er vanlig, men det transformeres inne i strømforsyningen) Da vil det trygt si "poff". Overspenningsvern hjelper imot dette, i motsetning til UPS.

5274787[/snapback]

Tror det er "to i en"? :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...