Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mormor kom til Norge fra USA på 50-tallet eller noe, hun var ikke spesielt rik og hadde ikke noen grunn som gjorde det vitalt at hun måtte bo her i Norge.

Skulle ikke hun sluppet inn hit?

Så, på sett og vis er jeg og min familie innvandrere, men jeg voldtar, banker opp og dreper ikke norske folk av den grunn.

Lenke til kommentar
Dette er min mening: Skal en innvandrer få bu i våres land så må han ha en god grunn, han skal: Lære seg norsk (vertfall prøve) få seg en jobb, ja.. Leve som en nordmann (tenker ikke på religion da)

5270137[/snapback]

Du kan umulig ha vært i utlandet der Nordmenn bor.

 

Edit: Kanskje du også burde lære deg norsk? Det heter "i hvert fall" og ikke "vertfall".

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

 

 

Dette er min mening: Skal en innvandrer få bu i våres land så må han ha en god grunn, han skal: Lære seg norsk (vertfall prøve) få seg en jobb, ja.. Leve som en nordmann (tenker ikke på religion da)

5270137[/snapback]

Delvis uenig. Hva er en god grunn liksom? Å se fjordene? Jeg er faktisk innvandrer. Hvor god grunnen var til at mine besteforeldre på morssiden drog hit, det kan det sikkert reises tvil om. Så lenge folk lar seg integrere godt ser jeg ikke problemet. Man kunne f.eks. legge begrensninger på trygdeytelser de første ti årene eller noe. For eksempel.

 

For en pakke på fem kilo betaler vi 60 kroner mer med DHL enn Posten, men er sikret et noe bedre behandling. Ikke at DHL alltid er topp, men Posten er jo bunn. Nok om det.

 

5270167[/snapback]

Det har jo ikke vært noen innvandring i Norge på 30 år, de som kommer er flyktninger eller folk som later som om de er flyktninger.

 

 

 

 

Det jeg tenker på er folk fra f.eks. Afganistan som kommer her og stjeler og raner. Det er greit at f.eks. svenskene kommer og slår seg ned. Eller for den del: en afganistaner som lever i Afganistan som fikk idèn om å flytte til norge.

Men flyktninger mener jeg... Litt dårlig forklart...

 

Gå til Politikk, religion og samfunn med dette politiske snakket. Her skal vi hovedsakelig synes synd på alle dem som har eksamen de nærmeste dagene.

 

*Ha eksamen på lørdag*

5270196[/snapback]

Det er vel en grunn til at SO4 heter Siste Ordet 4 :tease.

 

Nå venter det Grandiosa oppe, bye bye soo long

5270238[/snapback]

Lenke til kommentar

Veldig så "refs" jeg skulle få da. Les den ene posten min før dere skravler ut!

 

Der skrev jeg noe lignene: Det er greit at en f.eks. vanlig afganistaner flytter til Norge så lenge han tilvenner seg norske regler!

Ta f.eks. en flyktning som rømmer vekk fra krigen, greit. midlertidig oppholdstillatese til krigen er over og det er trygt for personen å reise hjem :)

 

Ta en flyktning som har gjort en forbrytelse i sitt egent land og kommer som "flyktning" her. Okei, send han rett tilbake og la han få straffen sin!

 

Forstår dere nå mitt poeng? :)

Lenke til kommentar
Veldig så "refs" jeg skulle få da. Les den ene posten min før dere skravler ut!

 

Der skrev jeg noe lignene: Det er greit at en f.eks. vanlig afganistaner flytter til Norge så lenge han tilvenner seg norske regler!

Ta f.eks. en flyktning som rømmer vekk fra krigen, greit. midlertidig  oppholdstillatese til krigen er over og det er trygt for personen å reise hjem :)

 

5270489[/snapback]

 

Hva da om vedkommende har fått seg jobb, hus og bil her i landet skal han virkelig måtte forlate det og begynne helt på nytt?

 

Hva om han har funnet kjærligheten og/eller fått barn i mellomtiden og kjæresten/barna ikke vil flytte til et krigsherjet land, skal vedkommende da måtte flytte fra familien sin?

Lenke til kommentar
Veldig så "refs" jeg skulle få da. Les den ene posten min før dere skravler ut!

 

Der skrev jeg noe lignene: Det er greit at en f.eks. vanlig afganistaner flytter til Norge så lenge han tilvenner seg norske regler!

Ta f.eks. en flyktning som rømmer vekk fra krigen, greit. midlertidig  oppholdstillatese til krigen er over og det er trygt for personen å reise hjem :)

 

Ta en flyktning som har gjort en forbrytelse i sitt egent land og kommer som "flyktning" her. Okei, send han rett tilbake og la han få straffen sin!

 

Forstår dere nå mitt poeng? :)

5270489[/snapback]

Lenke til kommentar
Fortsatt skriveleif i signaruren din askolgli. :w00t:

5270553[/snapback]

Ja såg det. Tenkte ikke på det når jeg rettet. Skal vurdere hva jeg skal gjøre med det.

 

Veldig så "refs" jeg skulle få da. Les den ene posten min før dere skravler ut!

 

Der skrev jeg noe lignene: Det er greit at en f.eks. vanlig afganistaner flytter til Norge så lenge han tilvenner seg norske regler!

Ta f.eks. en flyktning som rømmer vekk fra krigen, greit. midlertidig  oppholdstillatese til krigen er over og det er trygt for personen å reise hjem :)

 

5270489[/snapback]

 

Hva da om vedkommende har fått seg jobb, hus og bil her i landet skal han virkelig måtte forlate det og begynne helt på nytt?

 

Hva om han har funnet kjærligheten og/eller fått barn i mellomtiden og kjæresten/barna ikke vil flytte til et krigsherjet land, skal vedkommende da måtte flytte fra familien sin?

5270569[/snapback]

Da har en god grunn til å bli men, hvis han gjør en forbrytelse: Rett hjem!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...