Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som bor i oppland her som betaler mnd-kort til skole etc.. som ha samme problem som meg her: bussene har ikke med seg kort før jeg allerede har klart å fruke noen av pengene på andre ting?

 

Kjøpte sånt ungdomskort i dag.. først buss til skolen (ingen kort eller automat) -> buss fra skolen (ingen kort) -> buss til gran (da fikk jeg endelig kvittering og mnd.merke) -> buss fra gran til roa (endelig vart kortet komplett).. var til og med innom to av de andre skolebussene, der de heller ikke hadde..

 

Så totalt 6 busser har jeg vert innom i dag for å få helt kort.

Lenke til kommentar
Koster det femten tusen å ta førerkortet? Trodde det var dyrere slik om det har vært snakket om hvor dyrt det er..

5243091[/snapback]

:roll:

5243140[/snapback]

:roll: tilbake, det var en helt fin måte å spørre spørsmålet på. Sannheten er at førerkortet kan komme opp i summer som er mye høyere enn 15 000kr, og med tanke på alle disse nye reglene folk klager på er det ikke rart han lurer på det.

 

Hadde hvem som helst utenom Joachim spurt, hadde du svart vanlig/ignorert det.

Lenke til kommentar

SteffyBoy har et godt poeng.

 

I tillegg synes jeg faktisk ikke det er spesielt dyrt å måtte punge ut med 15-20 000,- for førerkort for en tilfeldig 18-åring. De aller fleste kommer til å ha enorm nytte av det senere, og sammenlignet med utgiftene i forbindelse med bil ellers blir ikke dette stort. Når litt jobbing i helger gjennom noen måneder (alternativt noen uker i en sommerferie) er tilstrekkelig til å tjene pengene som trengs, ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Koster vel mer enn 15 000 for sertifikatet når man starter på scratch? Dvs, uten noen teoriprøver eller hva man slipper med 125cc-lappen og slikt fra før.

 

Tomaten, se på meg, se på meg! dA

5243160[/snapback]

Synes ikke å huske det var så mye dyrere enn det nei. Men så tok jeg lappen før teorireglene kom da. Jeg trengte bare mørkekjøring, glattkjøring, langkjøring og teoriprøve for å melde meg til oppkjøring. Teoriprøven kostet veldig lite, og jeg bare leste dagen i forveien så gikk det bra det.

Lenke til kommentar
Hadde hvem som helst utenom Joachim spurt, hadde du svart vanlig/ignorert det.

5243214[/snapback]

Om noen andre hadde syns at 15.000 var lite penger hadde det vært rart. Greit med spørsmål, men syns bare måten han sa det på var litt teit.

5243238[/snapback]

Måten du oppfattet det, fordi det var Joachim, synes du nok var teit ja.

Forskjellen ligger i at når han sier det, er det "hva faen, 15k er jo det jeg tørker ræven med", mens hvis fredrik eller hvem som helst hadde sagt det, hadde det vært "oja, jeg trodde det var mer, jeg".

 

Stol på meg, feilen ligger ikke hos Jokke denne gangen.

Lenke til kommentar
Hei Daniel! :)

Har du vært borte en stund eller? Du har ikke vært så aktiv. :hm:

5243271[/snapback]

Har hatt dataforbud! fikk datalæreren min til å sende med meg noen meldinger hjem, så fikset det seg :)

 

Men i morgen en eller ana gang på dagen skal jeg oppover på andre siden av skauen.. skal vi lage snøman da eller? :p

Lenke til kommentar
Hadde hvem som helst utenom Joachim spurt, hadde du svart vanlig/ignorert det.

5243214[/snapback]

Om noen andre hadde syns at 15.000 var lite penger hadde det vært rart. Greit med spørsmål, men syns bare måten han sa det på var litt teit.

5243238[/snapback]

Måten du oppfattet det, fordi det var Joachim, synes du nok var teit ja.

Forskjellen ligger i at når han sier det, er det "hva faen, 15k er jo det jeg tørker ræven med", mens hvis fredrik eller hvem som helst hadde sagt det, hadde det vært "oja, jeg trodde det var mer, jeg".

 

Stol på meg, feilen ligger ikke hos Jokke denne gangen.

5243260[/snapback]

Det var dette sitatet (om du ikke skjønte det) som jeg syns var litt rart.

Trodde det var dyrere slik om det har vært snakket om hvor dyrt det er..
Jeg tok det som om at han syns det er småpenger, mens andre jobber mye for å få råd til det. Og at de andre som har klaget på hvor dyrt det er ikke har noe å klage på.

 

Og ja, det er en forskjell på Jokke og deg. Jokke har masse penger og nevner det både titt og ofte (kanskje mest titt), mens om du hadde sagt det hadde jeg tenkt at du bare av en eller annen grunn har trodd det har kostet mer.

 

Slutt.

Lenke til kommentar

For å være ærlig: Jeg aner ikke hva sånne førerkortgreier koster. Bør vel egentlig se og få tatt slikt grunnkurs så jeg får øvelseskjørt, nå som pappa har skaffet bil jeg skal få lov til å kjøre i og alt. Men har enda ikke klart å somle meg til det. Derfor jeg lurte. Jeg sa ikke at 15 000 var mye, men jeg mente å ha forstått at det var dyrere enn som så. Uansett.

Lenke til kommentar
Hei Daniel! :)

Har du vært borte en stund eller? Du har ikke vært så aktiv. :hm:

5243271[/snapback]

Har hatt dataforbud! fikk datalæreren min til å sende med meg noen meldinger hjem, så fikset det seg :)

 

Men i morgen en eller ana gang på dagen skal jeg oppover på andre siden av skauen.. skal vi lage snøman da eller? :p

5243276[/snapback]

Åh, trodde bare laptopen ble inndratt jeg. Sånn at du bare hadde den stasjonære.

Sånn kan det gå. ;)

 

brann0xj.th.gif

 

Ka dokke tru?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...