Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Thomas, hva er ditt forhold til arbeid med hendene hjemme i hjemmet?

5207406[/snapback]

Jeg er neppe like «bortkommen» som Joachim på denne fronten, men samtidig innser jeg at jeg har mine begrensninger. Er det snakk om å montere opp noe ved hjelp av noen enkle skruer skulle jeg alltids klart det. Om det er mer tidkrevende eller kompliserte oppgaver som må gjøres, velger jeg å overlate dette til andre. Delvis fordi det blir bedre når profesjonelle gjør det (er ikke så mange som klarer å bygge garderobeløsninger på linje med en møbelsnekker...), delvis fordi jeg har andre ting å bruke tiden min på.

 

I tillegg gjør jeg selvfølgelig aldri noe som kan ødelegge hendene mine, slite meg helt ut eller lignende. Selv om jeg ikke er blottet for enhver praktisk sans får det være måte på hva jeg skal begi meg ut på, i alle fall når det ikke skal mer enn en liten telefon til for å tilkalle flinke snekkere.

 

DurinVIII: Nei, men det hender jo jeg har på meg forskjellige antrekk, sånn at det passer å ha forskjellige sko. I tillegg er det dessverre vinter og kaldt store deler av året i Norge, noe som gjør at man faktisk må ha minst 4-5 par sko for å unngå å ødelegge de (ikke at dette har noen sammenheng med min lille samling, riktignok).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joachim, det håndgreiene dine er latterlig. Håndtak på sager og slikt er ikke laget av sandpapir, gutten min.

 

Thomas, hva er ditt forhold til arbeid med hendene hjemme i hjemmet?

5207406[/snapback]

Vet du hva? Jeg prøvde en gang en slipemaskin i sløyden. Den dirret noe grusomt. Hendene mine ble helt rød etter tredve sekunder. Hvordan jeg fikk fem i sløyd - ja det skal jeg være med på er et under.

5207419[/snapback]

 

Helt rød, jøss. Kan det komme av at du har for sart hud på hendene? ;)

 

Thomas, okei.

 

Men jeg skjønner fortsatt ikke den frykten for at hendene skal bli litt slitt en gang i blant. Dere får ikke træler med en gang da.

Lenke til kommentar
Vet du hva? Jeg prøvde en gang en slipemaskin i sløyden. Den dirret noe grusomt. Hendene mine ble helt rød etter tredve sekunder. Hvordan jeg fikk fem i sløyd - ja det skal jeg være med på er et under.

5207419[/snapback]

Jeg må bare få sagt det, jævla pyse! :)

5207453[/snapback]

Mulig jeg er pyse, men du finner ikke antydning til grovhet i hendene mine!

 

Hvorfor jeg ikke vil ha grove hender sier seg vel selv, The Fire. Jeg skjønner ikke hvorfor folk snakker stygt om å jobbe på et kontor, der kan jeg gjerne se meg selv i fremtiden. Gjerne med litt reising - men i en kontorjobb. Ser ikke akkurat for meg at jeg ender opp som oljeriggmontør.

 

Jeg er rett og slett klumsete og lite praktisk anlagt. Blottet for teknisk anleggelse faktisk. Det bare passer ikke meg.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner fortsatt ikke den frykten for at hendene skal bli litt slitt en gang i blant. Dere får ikke træler med en gang da.

5207494[/snapback]

 

Jeg tror det er best å være konsekvent, slik at trelene ikke kommer snikende. Selv en hard skrue gir røde hender, og røde hender er antagelig første skritt på veien til grov hud, full av treler. Det er ikke ønskelig.

Lenke til kommentar
Joachim, du overdriver. Jeg løfter vekter hver dag, driver med boksing og tidvis leker snekker. Har ikke det minste antydning til 'grove' hender.

Dog, hendene mine tåler faktisk litt, slik at jeg slipper å hyle som en stukken gris om jeg tar på en varm tekopp feks.

5207516[/snapback]

Jeg fikk beskjed om å bruke noen sånne hanskegreier når jeg løfter vekter. Nu skal det også sies at løftig av vekter fritt ikke er noe jeg gjør daglig. Fritt benkpress er forbeholdt meg når det er lite folksomt på treningssenteret mitt.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Tror du en jente synes det er koselig med en svær og grov hånd?

5207540[/snapback]

Sikkert mange jenter som vil like det, men ingen av disse ville fått innpass her. :)

 

fredrikrb: Sorte skreddersydde sko, ekstremt klassiske i engelsk stil. Kommer til å ha de resten av livet, prisen inkluderte vedlikehold. ;)

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
Thomas, hvor mye kostet de dyreste skoene du bruker i dag?

5207490[/snapback]

Ikke for å skryte, men siden du spør, 55 000,-. Ikke akkurat hverdagssko.

:blush:

5207532[/snapback]

Woh! Bilder straks!

5207566[/snapback]

Disse befinner seg i Tønsberg, inne i et «hvelv» (eller hva man enn kaller en stor safe), og jeg har fortsatt ikke digitalkamera i Bergen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...