Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg sier det, men jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal måtte trenge å kunne alt mulig rart om elektronparbindinger og saltløsningers bunnfall. Almennkunnskap?

 

Bare så det er sagt - jeg klager ikke, men viser bare til at jeg antagelig ikke får noe mer bruk for naturfag, ihvertfall ikke kjemidelen. Likevel er det ting, som på samme måte som emd musklene, er kjekke å vite litt om.

5180464[/snapback]

Jeg håper du vet at alt som har med strøm har med elektroner å gjøre. Se for eksempel på kabelen inn til PC'en din. Der flyr det elektroner fram og tilbake 50 ganger (perioder) i sekunder. Det er disse som leverer spenningen til deg. Dette med elektroner er fint. Nå vet du dette, og forhåpentligvis ikke trekker forhastede konklusjoner neste gang.

 

Baserer du dette videre, vil du finne ut at det er lurt å kunne litt om dette finurlige elektronet, som atomet er bygd opp av. 8 elektroner i ytterste skall f.eks. tilsvarer en edelgass. Det er et stoff som i minste grad reagerer med andre stoffer. Dette har du bruk for. Enten du liker det, eller ikke.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som gidder og koke kaffi til meg?

5180653[/snapback]

Hvis du baker en snus til meg.

5180655[/snapback]

Jeg kan så absolutt ikke bake snus :p

5180657[/snapback]

Da blir det ikke kaffe på ketchez!

:D

5180677[/snapback]

:cry:

 

Men, jeg kan jo alltids prøve?

5180706[/snapback]

*gi en liten klump til* "BAKE, NÅ."

 

 

:tease:

 

*lage kaffi.*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...