Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okey - uansett. Har vansklig for å tro at de fantastiske stilene mine er verdt under fem blank. Selvom mine USA-forherligende stiler aldri har fått mer..

"Selvom" er ikke et norsk ord.

 

Nå har jeg ikke lest dine USA-forherligende stiler, men jeg kan tenkte meg at slike ensporete stiler viser en mangelfull evne til refleksjon. Det er viktig å se en sak fra flere sider.

Lenke til kommentar
Okey - uansett. Har vansklig for å tro at de fantastiske stilene mine er verdt under fem blank. Selvom mine USA-forherligende stiler aldri har fått mer..

"Selvom" er ikke et norsk ord.

 

Nå har jeg ikke lest dine USA-forherligende stiler, men jeg kan tenkte meg at slike ensporete stiler viser en mangelfull evne til refleksjon. Det er viktig å se en sak fra flere sider.

5158003[/snapback]

JoachimR, nynorsken din er mere trøndersk :p

 

Men man får vel bedre karakterer på privateskole. no offence joachimR..

Lenke til kommentar

Forresten, Bundy, påstanden din om at man får bra karakterer på privatskoler er vanvittig drøy. Jeg har gått på min andel privatskoler og vel så det, og kan knappest si det har vært realiteten på noen av disse. Tvert imot har jeg vel heller opplevd det vesentlig enklere å få bedre karakterer på de offentlige alternativene jeg fra tid til annen har kommet i skade for å være innom.

Lenke til kommentar
Det var vel snakk om Joachims karakter i bokmål her, så vidt jeg kan skjønne – og der har han da vitterlig intet å skamme seg over? Nynorsken hans er vel blant de mer, ehh, alternative jeg har sett, men det er da en helt annen sak.

5158035[/snapback]

Tror faktisk bokmålet mitt er temmelig godt ja.

 

Du skriver stødig og sikkert. Du har god bakgrunn for egne meninger(Oi, to setninger som burde vært bunnet sammen annerledes, spør du meg!). Jeg er ikke nødvendig, eller ikke i det hele tatt, for å være ærlig, enig med deg, men heldigvis for deg har vi ytringsfrihet i Norge. Du behersker sjangeren godt og ser saken fra flere sider samtidig som du fremmer ditt eget synspunkt.
Lenke til kommentar
Forresten, Bundy, påstanden din om at man får bra karakterer på privatskoler er vanvittig drøy. Jeg har gått på min andel privatskoler og vel så det, og kan knappest si det har vært realiteten på noen av disse. Tvert imot har jeg vel heller opplevd det vesentlig enklere å få bedre karakterer på de offentlige alternativene jeg fra tid til annen har kommet i skade for å være innom.

5158087[/snapback]

Støttes til de grader. Det er slett ikke lettere, det er vanskligere. Fra venner og bekjente på offentlig skoler, riktignok på ungdomsskolenivå, hørte vi stadig om "mange prøver". Imidlertid hadde vi dobbelt så mange av deres allerede "mange". Om jeg hadde gått på Hellerud Videregående eller noe sånt ville jeg nok hatt bedre karakterer. Men hvor fint ser det ut å komme med et vitnemål derfor? Jeg har fullført grunnskolen ihvertfall etter en flott friskolelov. Deilig.

Lenke til kommentar
Karakterer på ungdomsskolen betyr uansett nada. :)

5158128[/snapback]

Nå ser de ut til å holde seg relativt godt så. :) Skrekkhistoriene fra en mor som var på konferansetime for datteren sin, og prøvde å ta læreren litt. "Jeg synes det ser ut som om dere kommer til å streve hvis dere skal bli ferdig med pensum?" "Joda", måtte læreren vedgå, "vi har valgt å fokusere på den sosiale biten, så de to siste kapitlene i matten rekker vi rett og slett ikke. En av ukens tre engelsktimer har vi rett og slettet måtte omdisponere til sosiale formål".

 

Kos. Derfor ville ikke min mor, tidligere driftsstyremedlem (kommunens representant) på flere skoler, private og offentlige, at jeg skulle måtte gå det offentlige løpet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...