Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Forresten, SO-hora Skarstad er mitt verk, det var jeg som babla tankeløst om alt det dumme dere her pleier å si fra tid til annen helt til han begynte å lese her selv.

5131273[/snapback]

 

That's right! Og når eleven blir sterkere enn sin lærer, er det hans plikt å ta over hans plass. That is the way of the sith!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd den, men den smakte så tørt.. :(

5131408[/snapback]

 

Du kan prøve en enklere variant av den jeg spiser:

1/2 Solfrokost

1/2 Fitness and fruit

Litt syltetøy.

 

Noen andre tips:

 

Sveitsisk müsli

Tilberedningstid: 10 minutter

4 personer

 

* 2 1/2 dl 4-korn

* 2 1/2 dl lettkokte havregryn

* 2 dl eplejuice

* 2 1/2 dl yoghurt naturell

* 2 1/2 dl fruktyoghurt

* 1 eple

* 1 banan

* 2 dl friske bær (blåbær, bringebær, jordbær) eller frukt i terninger (fersken, nektarin, melon)

* evt. 2 dl ekstra lett melk

 

Müslien lages dagen før og tilsettes frukt og bær rett før servering neste dag. Bland korn, juice og yoghurt. Riv eple på rivjern og ha det i blandingen. Rør godt.

 

La stå i kjøleskap natten over. Skjær banan i skiver og ev. annen frukt i terninger. Rør forsiktig i frukt og bær. Hvis du synes müslien er for tykk, kan du røre i litt ekstra lett melk.

 

 

5-korngrøt med aprikos

Tilberedningstid: 25 minutter

4 porsjoner

 

* 5 dl gryn av like deler havregryn, rugflak, byggflak, bokhveteflak og triticale (eller 4-korn)

* 5 dl vann

* 5 dl ekstra lett melk

* 8 tørkete aprikoser

* 1 1/2 dl varm ekstra lett melk

 

Kok opp vann i en kjele. Rør i korn, trekk kjelen av platen og la stå i 10 minutter. Rør i melk og kok opp på svak varme. La grøten småkoke i 8 minutter mens du rører ofte.

 

Del aprikosene i to. Fordel grøten i dype tallerkener og legg fire halve aprikoser på hver. Server med varm melk.

 

Tips: Mange helsekostbutikker selger ferdige 5-kornblandinger som er ideelle til denne grøten. Triticale er en krysning av hvete og rug og har en god nøttesmak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...