Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,  men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

 

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

5046398[/snapback]

 

Æg veit itte... Det berre funkar ikkje før mej. Han norsklerararen min sagde da jag aldri kjæmde tel å klara det.

5046411[/snapback]

 

Herregud, den lille rosa tingen mellom ørene dine må være rekord liten....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,   men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

 

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

5046398[/snapback]

 

Æg veit itte... Det berre funkar ikkje før mej. Han norsklerararen min sagde da jag aldri kjæmde tel å klara det.

5046411[/snapback]

Det eg alltid gjere er og tenkje som ein gammal mann. Bytta litt endingar fra e til a. ikkje skriva svensk.

Lenke til kommentar
Forsellige dialekter er greit, men hvorfor i hælvette skal vi ha to skriftsspråk?

5046406[/snapback]

 

Hmfr... vell en av grunnene er nok fordi du skal lære å forstå de forskellige dialektene da, kan du skrive noen lunde bra nynorsk, så skjønner du jo alle nynorsk dialektene og (eller ikke alle da, en du vil slite med er sogning)

 

Sogning :love:

Lenke til kommentar
Nynorsk er unødvendig, det kan jeg være enig i, men du skal være bra tjukk i huet hvis du ikke klarer å lære det. Her skryter visse personer av å ha fått sekser i diverse fag, men når de prøver å skrive nynorsk, ender de opp med å skrive en blanding av svensk og et par obskure dialekter ingen har hørt om.

5046386[/snapback]

 

Æg veit itte... Det berre funkar ikkje før mej. Han norsklerararen min sagde da jag aldri  kjæmde tel å klara det.

5046411[/snapback]

Lenke til kommentar
Om du har 6 i "vanlig" norsk, og du skriver sånn nynorsk, så må det være noe veeeldig galt. Greit, jeg liker ikke nynorsk selv, men det får da være grenser :no:

5046429[/snapback]

Han satte bare seks til slutt for å være snill, det var jeg og en til som fikk seks da. Seks i norsk henger ganske høyt. I muntlig har jeg "alltid" hatt seks. Før vi startet med nynorskprøver - da det kun var et muntlig fag, hadde jeg fem. :love:

Lenke til kommentar
Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk.

5046382[/snapback]

 

Om du har tre og fire med den nynorsken så lukter det penger under bordet...

5046438[/snapback]

Jeg har fått to på noen prøver, lavere enn det gikk ikke skalaen på ungdomsskolen min. Men han turte ikke sette det på kortet, naturlig nok.

5046442[/snapback]

 

Nei det er jo klar, da blir det jo ingen penge støtte fra jokke & co for det er jo tydelig at det er det han får, iverfall vis du har de karakterene du sier du har...

Lenke til kommentar
Tja, kansje du er en av de som er superflinke på skolen, men som må svi får det på andre felt... f.eks det sossiale

 

Ment til Joachim

5046439[/snapback]

Jeg tror jeg har det veldig fint sosialt jeg... Tror ikke jeg "svir" der... Jeg har visstnok munndiaré i tillegg til å være den største skravlebøtten naturfagslæreren har sett i sitt 60 år gamle liv - så så ille kan det umulig være.

Lenke til kommentar
Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk.

5046382[/snapback]

 

Om du har tre og fire med den nynorsken så lukter det penger under bordet...

5046438[/snapback]

Jeg har fått to på noen prøver, lavere enn det gikk ikke skalaen på ungdomsskolen min. Men han turte ikke sette det på kortet, naturlig nok.

5046442[/snapback]

 

Nei det er jo klar, da blir det jo ingen penge støtte fra jokke & co for det er jo tydelig at det er det han får, iverfall vis du har de karakterene du sier du har...

5046448[/snapback]

Jeg tror ikke vi har truet med å trekke støtte fra venneforeninger eller ekstraprosjekter pga karakterene mine du... Er liksom ikke snakk om så store støttebeløp at det gjør noe heller, tror vi sist år gav 5000 til venneforeningen og 2500 til skolebiblioteket... Tror skolen lever uten det også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...