Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nynorsk er bare noe unødvendig kødd, som ingen har bruk for :realmad:

5046350[/snapback]

Hva faen skal det bety? unødvendig? hva ligger bak den begrunnelsen da Daniel? :)

5046357[/snapback]

DEt jeg legger i det: Hva er vitsen med å ha to skriftsspråk? I tilleg gjør skolen meg ekstra irritert på det, siden vi MÅ lære det, men av like vell aldrdri vil komme til å bruke det.

Lenke til kommentar

"You got to do, what you got to do" du har ikke vondt av å lære deg litt kultur, du tar da vell ikke direkte skade av å lære deg nynorsk? desuten kan du se på det som en enestående mulighet til å forbedre gjenomsintskarakteren din, det er da ikke så vanskelig å skrive nynorsk....

Lenke til kommentar

Nynorsk er unødvendig, det kan jeg være enig i, men du skal være bra tjukk i huet hvis du ikke klarer å lære det. Her skryter visse personer av å ha fått sekser i diverse fag, men når de prøver å skrive nynorsk, ender de opp med å skrive en blanding av svensk og et par obskure dialekter ingen har hørt om.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar

Synest dere øst for fjellene bør lære litt nynorsk jeg. Når jeg var på TG i påsken skjønte ikke alle dialekten min, derfor måtte jeg snakke bokmål. Om folkene hadde fulgt litt med i nynorsktimene hadde dere kansje forstått meg :)

God natt :)

Lenke til kommentar
Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,  men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

Lenke til kommentar
Synest dere øst for fjellene bør lære litt nynorsk jeg. Når jeg var på TG i påsken skjønte ikke alle dialekten min, derfor måtte jeg snakke bokmål. Om folkene hadde fulgt litt med i nynorsktimene hadde dere kansje forstått meg :)

God natt :)

5046396[/snapback]

Mage hvor er du fra da? (hvilken dialekt snakker du)

Lenke til kommentar
Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,  men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

5046398[/snapback]

Æg veit itte... Det berre funkar ikkje før mej. Han norsklerararen min sagde da jag aldri kjæmde tel å klara det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...