Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nynorsk er bare noe unødvendig kødd, som ingen har bruk for :realmad:

5046350[/snapback]

 

Hva faen skal det bety? unødvendig? hva ligger bak den begrunnelsen da Daniel? :)

5046357[/snapback]

DEt jeg legger i det: Hva er vitsen med å ha to skriftsspråk? I tilleg gjør skolen meg ekstra irritert på det, siden vi MÅ lære det, men av like vell aldrdri vil komme til å bruke det.

Lenke til kommentar

"You got to do, what you got to do" du har ikke vondt av å lære deg litt kultur, du tar da vell ikke direkte skade av å lære deg nynorsk? desuten kan du se på det som en enestående mulighet til å forbedre gjenomsintskarakteren din, det er da ikke så vanskelig å skrive nynorsk....

Lenke til kommentar

Nynorsk er unødvendig, det kan jeg være enig i, men du skal være bra tjukk i huet hvis du ikke klarer å lære det. Her skryter visse personer av å ha fått sekser i diverse fag, men når de prøver å skrive nynorsk, ender de opp med å skrive en blanding av svensk og et par obskure dialekter ingen har hørt om.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,  men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

 

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

Lenke til kommentar
Synest dere øst for fjellene bør lære litt nynorsk jeg. Når jeg var på TG i påsken skjønte ikke alle dialekten min, derfor måtte jeg snakke bokmål. Om folkene hadde fulgt litt med i nynorsktimene hadde dere kansje forstått meg :)

 

God natt :)

5046396[/snapback]

 

Mage hvor er du fra da? (hvilken dialekt snakker du)

Lenke til kommentar
Jeg har seks i norsk hovedmål, riktignok kun den siste standpunktkarakteren,  men alltid en god femmer, og seks jevnt over i muntlig. Likevel har jeg hatt både tre og fire i nynorsk. Oi. Enkelt? Nei overhodet ikke.

5046382[/snapback]

 

Vist faen er det enkelt, du skal jo bare legge til en dobbelkonsonant her og en j der... hvordan i helve(te) kan du ha 6 i bokmål og 3-4 i nynorsk?

5046398[/snapback]

 

Æg veit itte... Det berre funkar ikkje før mej. Han norsklerararen min sagde da jag aldri kjæmde tel å klara det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...