Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nåja. Det får så være. Nå har det skjedd og det skjer nok til manges plage, igjen, siden jeg liker å skrive totalt unødvendig.

Skal vi prate litt om livet? Når en skal ha vann fra vasken, hva er det som gjør at vannet springer igjennom vasken og til avløpet? Er det noen som sitter å blåser for at vannet skal kose seg gjennom alle rør? Det er det så aldeles ikke. Det er heller hva en kan kalle trykk. Dette trykket fører vannet til avløpet der det sleppes fri. Vann velger altid letteste vei. Uansett om du vil det eller ikke. Dette skjer automatisk.

Akkurat det samme kan vi si om elektroannlegget i huset ditt. Det er spenning som beveger seg igjennom ledningene dine, og ut til stikkontakten, hvos du kan sjekke om det er spenning via et multimeter eller tungen din. Med dette vil du finne det realtivt raskt ut med begge metoder. Ut i fra sikringsskapet ditt går det enten 1-fase eller 3-fase. Dette er da for å kunne tilfredstille deg og dine strømkåte apparater. 3-fase er spenning som holder en god del volt. 1-fase er hus-strøm, 230volt, 50hertz. Dette er strømmen PC'en din tar opp og transformerer til 12 volt, 6 volt og 1,5 volt.

Cola skader tenner, sukker tetter blodårer, røyk skader og dop er dumt. Nå kan di litt om livet.

Nå er det på tide å være aktiv i emnet selv. Er aktiv i emnet en vurderingssak som man må avgjøre selv? eller er det en datamaskin som gjør alle tingene jeg gjør om til følelsløse elektriske impulser som raser igjennom svære feite ledninger på veien til destinasjonsstedet? Kanskje det er slik, men da er jeg redd for utviklingen i den teknologiske verdenen. Kanskje det går feil vei liksom? At søte ordspill, og hjertelige dikt, blir til harde og kantente bits og bytes? Uff. en slik utvikling må jeg si er skremmende! LIVET? jeg skal fortelle deg om livet jeg. Det har jeg gjort, så det så!

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar
Nå er det på tide å være aktiv i emnet selv. Er aktiv i emnet en vurderingssak som man må avgjøre selv? eller er det en datamaskin som gjør alle tingene jeg gjør om til følelsløse elektriske impulser som raser igjennom svære feite ledninger på veien til destinasjonsstedet? Kanskje det er slik, men da er jeg redd for utviklingen i den teknologiske verdenen. Kanskje det går feil vei liksom? At søte ordspill, og hjertelige dikt, blir til harde og kantente bits og bytes? Uff. en slik utvikling må jeg si er skremmende! LIVET? jeg skal fortelle deg om livet jeg. Det har jeg gjort, så det så!

5007403[/snapback]

Skal fortelle deg såpass jeg. Du skjønner, fra stikket i veggen, kommer spenningen din inn på PC'en, der er det en pen omformer, som brukes til å skaffe DC-spenning (fast spenning) fra AC-spenning (Vekselspenning [sinuskurve]). Derifra går det strøm. Når er kretsen våres slutta og da kan vi starte dritern din. Da vil vi være heldige. Da sier det PIP, så starter den. Og inne i kretsene på kretskortene dine, er det mange og-, eller-, negerings- og nog/neller porter som styrer hva som skal starte og stoppe. du skjønner, digitalelektronikk har kun to typer strøm. 1 og 0. Dvs, enten av(0), eller på(1). Nå som du foregrep deg på bits og bytes, må jeg si, jeg er imponert over kludringen din. Boolsk algebra, og porter innen digitalelektronikk. Fint. Flott. Praktfullt. Stadig støtt, vil du støte på liknende problemer. Det vil bare skape kluss om du fortsetter mot dommedag. Det er ikke kult å sitte der med to jur og fem poser sukkertøy. Da vil du like kjapt som en bille som blir voldtatt av en NSB-gestapo, dø. Dette vil skape problemer, sier jeg. Derfor skaffer du deg rasjoner, og rasjonaliserer litt ettersom behovet kan være større neste gang du tester ambolten.

Livet er en søt sak, det kan være smakfullt, det kan være gørr. I dette tilfellet, vil jeg si at alt er subjektivt.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
I dag har jeg sett både Kristoffer Schau(på Grünerløkka) og Kjetil Rekdal(på barnefotballcup) :D

Var litt festlig synes jeg. Tenk å være trener på det laget til sønnen til Rekdal. Gøy...:erm:

5007433[/snapback]

 

 

 

Har du svart meg på posten lengre oppe eller? Skal se om jeg finner den...

Lenke til kommentar
Nå er det på tide å være aktiv i emnet selv. Er aktiv i emnet en vurderingssak som man må avgjøre selv? eller er det en datamaskin som gjør alle tingene jeg gjør om til følelsløse elektriske impulser som raser igjennom svære feite ledninger på veien til destinasjonsstedet? Kanskje det er slik, men da er jeg redd for utviklingen i den teknologiske verdenen. Kanskje det går feil vei liksom? At søte ordspill, og hjertelige dikt, blir til harde og kantente bits og bytes? Uff. en slik utvikling må jeg si er skremmende! LIVET? jeg skal fortelle deg om livet jeg. Det har jeg gjort, så det så!

5007403[/snapback]

Skal fortelle deg såpass jeg. Du skjønner, fra stikket i veggen, kommer spenningen din inn på PC'en, der er det en pen omformer, som brukes til å skaffe DC-spenning (fast spenning) fra AC-spenning (Vekselspenning [sinuskurve]). Derifra går det strøm. Når er kretsen våres slutta og da kan vi starte dritern din. Da vil vi være heldige. Da sier det PIP, så starter den. Og inne i kretsene på kretskortene dine, er det mange og-, eller-, negerings- og nog/neller porter som styrer hva som skal starte og stoppe. du skjønner, digitalelektronikk har kun to typer strøm. 1 og 0. Dvs, enten av(0), eller på(1). Nå som du foregrep deg på bits og bytes, må jeg si, jeg er imponert over kludringen din. Boolsk algebra, og porter innen digitalelektronikk. Fint. Flott. Praktfullt. Stadig støtt, vil du støte på liknende problemer. Det vil bare skape kluss om du fortsetter mot dommedag. Det er ikke kult å sitte der med to jur og fem poser sukkertøy. Da vil du like kjapt som en bille som blir voldtatt av en NSB-gestapo. Dette vil skape problemer, sier jeg. Derfor skaffer du deg rasjoner, og rasjonaliserer litt ettersom behovet kan være større neste gang du tester ambolten.

Livet er en søt sak, det kan være smakfullt, det kan være gørr. I dette tilfellet, vil jeg si at alt er subjektivt.

5007460[/snapback]

Jeg er ikke interessert i de tekniske detaljene i hverdagens tjas og mas med disse maskinene som vi kaller så pent for "computere". De fungerer, lager lys, lyd og tilfredsstiller mine behov. Behov har Mazlov definert ved hjelp av Mazlovs behovspyramide, der selvrealisering står i fokus. Det er det vi trakter etter, ikke noe billig krimskrams som får deg til å smile der og da. Kanskje et fallskjermhopp vil få deg til å føle at du har oppnådd noe? Da er du på god vei til å realisere deg selv. Bli bedre kan du si. Jeg, for eksempel føler meg som et bedre menneske da jeg hjelper folk. Det som er best da, er at jeg får hjulpet folk, sånn at de synes du er en bra person. Det blir nesten som å kjøpe en ny bil, slik at folk skal kunne se opp til deg. Men ikke på samme måten selvfølgelig.

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar
Leste litt i dette, skrevet av Kenneth: her er linken

 

Er det bare meg eller ser jeg ingen "r" med "l" istedenfor?

 

:ermm:

 

Vi hal vælt så heldige å få inn Canon XL2 til test. Dette el et videokamela utenom det vanlige. Målgluppen el kanskje ikke den klassiske hjemmeblukel, men hellel den litt mel avanselte amatølfotoglaf ellel semi-plofesjonelle blukel. Dette el Canons digitale flaggskip. Men el det egentlig så bla som de skal ha det til?

5004143[/snapback]

 

 

Her er inlegget....

Lenke til kommentar
Leita selv. Den om XL2?

 

Ja, jeg har et problem med R :p

 

Neida, er bare en nettavis som synes det var gøy å kjøre den gjennom sånn odalizer...  :roll:

5007507[/snapback]

 

 

Okei, en sånn odalizer gjør om bokstaver altså? Kult

 

 

EDIT: Unnskylder for dobbelpost

Endret av askogli
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...