Cuneax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ny dag, nytt bilde av JoJo, the Godess: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) - Kaste perler for svin Hva faen betyr det, egentlig? «Å kaste perler for svin stammer fra Begprekenen, hvor Jesus sier: «Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke eders perler for svinene, for at de ikke skal trå dem ned ...» Uttrykket er selvfølgelig kjent i alle europeiske språk, men på tegninger og tresnitt i Nederland kan man ofte se at det ikke er perler, men blomster som blir kastet for svinene. Forklaringen er at nederlenderne har et synonymt uttrykk. Ved siden av «paarlen vor de swijnen werpen» kan de si «rozen voor de varkens strooien» (= strø roser for (små)-grisene). Denne variant skyldes visstnok en uriktig oversettelse, idet det latinske margarita = perle er blitt blandet sammen med det franske marguerite = prestekrave.» Kilde: «Språkets ville vekster», Ivar Tryti (Tano, 1985). Så vet dere det! Endret 7. oktober 2005 av thomasr Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ny dag, nytt bilde av JoJo, the Godess: http://img91.imageshack.us/img91/5373/jojo022vg.jpg Ok, det var bare grelt! Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg elsker å sitte her når pappa har sagt jeg skal legge meg, og at han har sovnet for en time sia Blir liksom en koselig stemning her på romet mitt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 yey, enda en natt, og fluene er tilbake... "The return of the flue" Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vel, da stikker jeg. Hele 1 meter til venstre, ned i senga. NATT!! Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 yey, enda en natt, og fluene er tilbake... "The return of the flue" Her er det "the return of the rare insekter med lange vinger" Sitter 3srk her inne nå, og mange utenpå vinduet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Okei, hva har folk imot JoJo? Lyser sjalusi på lang vei Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Okei, hva har folk imot JoJo? Lyser sjalusi på lang vei cun, greit vi har skjønt tegninga de...vi har skjønt at "legger jeg ut bilder av henne så får jeg kanskje oppmerksomhet" Eller takk.... Post tøsa og la det være det... Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Grrr....svake menneske. Har ingen irriterende fluer her jeg Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 yey, enda en natt, og fluene er tilbake... "The return of the flue" Her er det "the return of the rare insekter med lange vinger" Sitter 3srk her inne nå, og mange utenpå vinduet. Vel, jeg har 30 i taket! (jeg la ut en video her en natten...se på den) Lure på hvorfor der egentlig driver å fyker oppi taket...må da være utrolig vanskelig spise\pule opp ned(er vel bare det fluer gjør uansett). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har dere vindu oppe, eller? Kan ikke ha det her, blir grøsskaldt, skjø. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 *Høre på 80-tallsmusikk* Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 jaja.. kanskje prøve legge seg igjen.. kjennes ut som hjernen har krympet litt igjen nå og trykket har forsvunnet.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har dere vindu oppe, eller? Kan ikke ha det her, blir grøsskaldt, skjø. Må ha vinduet oppe, ellers kommer ikke katten inn(eller omvendt). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Daså. Vi har forbudt med dyrehold Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Synes det var litt kjedelig her.. Men kommer ikke akkurat med s¨mye konsktruktivt selv.. Jaja, skal på jobb imorgen så får vel legge meg Natta folkens! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Fortell meg. Hva er "gøy" her? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Når folk f.eks. forteller noe fra dagen sin, noe de har opplevd elelr bare man "snakker" om noe jeg synes er interresant.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg