Litejk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kvamma dialekt e no da besta i haile verden Jau, da va no so da va, eg har ein flott dialekt her heima jau Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kvamma dialekt e no da besta i haile verden Jau, da va no so da va, eg har ein flott dialekt her heima jau Det der forstod jeg nestne ikke Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg må også prøve å få meg stipend! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Du har ikke Hønefossdialekt Daniel. Hønefossdialekt er nesten HELT likt jevnaker-dialekt. Nesj, dere har rar dialekt. Hønefoss' dialekt er mye bedre enn Jevnaker sin! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kvamma dialekt e no da besta i haile verden Jau, da va no so da va, eg har ein flott dialekt her heima jau Det der forstod jeg nestne ikke hehe, berre kom på besøk ein dag, du hadde ikkje forstått mykje nei Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva var grunnlaget ditt for å få stipend, Kenneth? *dusje, barbere seg, og så traske til Esso* Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Du har ikke Hønefossdialekt Daniel. Hønefossdialekt er nesten HELT likt jevnaker-dialekt. Nesj, dere har rar dialekt. Hønefoss' dialekt er mye bedre enn Jevnaker sin! Men faktisk: vi her på hadeland sier at hønefossinger også snakker litt "pent", men jeg hører ikke forsell. Men oslo-folka snakker veldig "pent". Men at oslo-folk syns vi prater SÅ rart, skjønner jeg ikke. EDIT: men er ikke så stor forsell mellom oss. Litejk: Er ikke det lit langt da? Endret 25. september 2005 av danielsn Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg synes ikke det er rart at de fra Oslo synes dere prater rart... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva med oss fra Narvik og omegn? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 daniel: tja,5-6 timer med kjøring, men da får du tid til litt pause, bare kom viss du har lyst kan ta med deg Tonio og Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva med oss fra Narvik og omegn? Herr Brun er fra Narvik, jeg hadde store problemer med å forstå hva han sa når han var i Hønefoss med meg. Litejk: Tror du seriøst jeg blir med på tur med Daniel? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Pft. Det blir ikke det samma, når bilen ser slik ut med bokser.. *Snip image* Marvil: Du er herved erklært sjef Det der står det respekt av. Hehe. Var ikke fullt så morro å laste det over i bilen min i Lillestrøm. Subba hele veien hjem. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 daniel: tja,5-6 timer med kjøring, men da får du tid til litt pause, bare kom viss du har lyst kan ta med deg Tonio og Kan ta meg en tur til våren Da har jeg lappen på lett mc, så det blir litt enklere Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hva med oss fra Narvik og omegn? Herr Brun er fra Narvik, jeg hadde store problemer med å forstå hva han sa når han var i Hønefoss med meg. Litejk: Tror du seriøst jeg blir med på tur med Daniel? Føler ikke med deg.. Alle jeg kjenner tok det minst en uke(untatt en fra osen) før det forsto mesteparten av et jeg sa OBS: avogtil blander jeg "Eg" med "jeg". blir: Jeg skal faen ta meg koke meg nudla når eg kjem heim" Endret 25. september 2005 av Bundy Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Litejk: Tror du seriøst jeg blir med på tur med Daniel? Og tror du jeg seriøst lar deg komme atti sykkelen min! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Litejk: Tror du seriøst jeg blir med på tur med Daniel? Og tror du jeg seriøst lar deg komme atti sykkelen min! Dialekt? Ica Maxi åpner på onsdag i det nye sentrumsbygget, der kommer også kino, bibliotek og ringblad inn. smile2.gif Det er mange som synes Hønefossinger har forferdelig dialekt, men jeg selv synes at vi ikke snakker veldig ulikt fra folk i Oslo, bare litt minder pent som Daniel skrev. Da var det sikkert de som var på opplæring i Oslo. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Litejk: Tror du seriøst jeg blir med på tur med Daniel? Og tror du jeg seriøst lar deg komme atti sykkelen min! Ah, har lyst på tung lappen og hayabusa limited 2005 ® Eller Yamaha Y2K(elns) Angående dialekt, jeg sier "Hopp attpå" attpå. Det ordet synes tilogmed jeg er rart. Endret 25. september 2005 av Bundy Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Oslofolk har en rar s-lyd syns jeg.. De sier s,en med så skikkelig s-utale. F.Eks: Vi: utaler oslo slik: okjlo (med kj-lyd) Oslo-folk: oslo (med s-lyd) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Eh, nei? Det er fisefine vestkantfruer som sier s. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Uttaler dere Oslo med Kj-lyd? Skal vi starte innsamling til logopedhjelp for Hønefossinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg