Loeve Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ja, men Stavanger Aftenblad er vel papir? Er jo selv journalist og femten på en nettside, så jeg vet det ikke er uvanlig. Haha, "yes". Harry Potter-sida du skriver for kvalifiserer jo i aller høyeste grad som høyere journalistikk. Det er som å kalle seg student når man går på videregående skole. De fleste gjør det, men det er faen ikke riktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Bedøm selv (scroll ned). I don't give a damn. No offense, men å oversette / skrive om artikler fra andre nettsteder kvalifiserer vel ikke akkurat til en 'journalist'-tittel? Han kaller seg i det minste "bare" skribent i signatur da. Jeg kaller meg filmanmelder fordi jeg anmelder filmer, men det er ikke akkurat tittelen min. Man trenger ikke være proff for å være fotballspiller (for å si det på en måte som sikkert bare jeg forstår)... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Neida, men jeg vil si 'journalist' og 'skribent' blir som 'proff fotballspiller' og 'fotballspiller'. Diskusjonen gikk vel ut på hvorvidt folk var 'journalister' eller ei. Men sånn seriøst, jeg kunne egentlig ikke gitt mer faen. Utrolig hva kjedsomhet kan drive en til. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Bedøm selv (scroll ned). I don't give a damn. No offense, men å oversette / skrive om artikler fra andre nettsteder kvalifiserer vel ikke akkurat til en 'journalist'-tittel? Hvis det å skrive for Stavanger Aftenblad gjør det, så jo. Det var ikke nyhetsartiklene jeg tenkte mest på, men de to programmeringsguidene og artikkelen om gratisprogrammene. Uansett, vi er ferdig med å diskutere det nå. Iallefall er jeg det. PS: Du skulle bare visst hvor utrolig mange det er som bare skriver om artikler, for deretter å publisere de som egne. Dette skjer daglig i de største avisene vi har, men de unnlater å skrive kilder. Digi.no og Computerworld.no er glanseksempler på dette. Jeg er iallefall "mann nok" til å innrømme at jeg ikke har skrevet det helt selv, så jeg oppgir alltid alle kilder. Endret 23. september 2005 av @kd Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Utrolig hva noen øl og en fest ikke verdt å dra på kan utrette Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Kjeder meg, noen som vil ha sin innleggshistorikk sjekket for mulige brudd på retningslinjene? Ser det er alt for få advarsler ute og går her Gjør det på alle. Jeg er trøtt, og må tidlig opp i morgen for å dra til et sted som er med åndsforlatt enn Hønefoss. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvis det å skrive for Stavanger Aftenblad gjør det, så jo. Det var ikke nyhetsartiklene jeg tenkte mest på, men de to programmeringsguidene og artikkelen om gratisprogrammene. Uansett, vi er ferdig med å diskutere det nå. Iallefall er jeg det. Å skrive en notis eller to i Stavanger Aftenblad er vel ikke akkurat noe å kalle journalistikk, men, men. Samme det, du får ihvertfall betalt. Edit: Jada, vet at de fleste norske sider skriver av de større engelske sidene. Endret 23. september 2005 av Goophy Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du troller som en gal da. Tull og tøys. Jeg driver simpelthen med opplysning. De stakkars desillusjonerte barna trenger en sterk leder som kan forklare hvordan tingene henger sammen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ooh, I liek struck a nerve. ^^ hihi.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis det å skrive for Stavanger Aftenblad gjør det, så jo. Nei. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 LarsP, neste gang jeg ser deg på Dragvoll skal jeg ta deg i hånda! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du troller som en gal da. Tull og tøys. Jeg driver simpelthen med opplysning. De stakkars desillusjonerte barna trenger en sterk leder som kan forklare hvordan tingene henger sammen. *lese signaturen din og trekke litt paralleller* Lenke til kommentar
ADT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Skal se Are Kalvø i morgen, og to filmer på stor kino! Rene juleaften for meg Bor man i bygda, er Oslo en artig by. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jævla synd, emo-jens. Noen som har sett Nip/Tuck S3E01 her, bortsett fra meg? Skamdigg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 meg + = ren og pen(ere) tråd. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 meg + = ren og pen(ere) tråd. Takk takk. Da glir jeg og tuborgen videre ut i natten. Prates Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 cun: Den er roger. wh1te: Takk for at noen skjønte den der. :-) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg har 2 hansa her.. men de skal jeg spare til imorgen *10hi* "den skulle liksom være til Loeve" Endret 23. september 2005 av diversity Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Diversity: Kyssesyken vekk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg