PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, du har helt rett JoachimR, loven gjelder omvendt i forhold til hva jeg antok, altså kan man risikere å bli vernepliktig i Norge dersom man er bosatt her -- selv uten å være norsk statsborger. Men kan det stemme at bare jeg er utenlandsbeboer i det jeg får innkalling så ordner alt seg?! Jeg gidder ikke sløse bort et år på militæret hvis jeg ikke trenger poengene. Antagelig får jeg lett fritak når jeg legger ut om helsen min, og de vil neppe ha meg hvis jeg spør noen fine spørsmål på sesjon. Tror jeg.. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hva er så fælt med militæret, egentlig? Mygg, gjørme, ekstrem kulde, soving i telt, bo på rom sammen med andre, intet privatliv, null muligheter for rekreasjon, et år der jeg hverken får gjort noe nyttig eller lært noe. Der har du litt av det, jeg kunne godt ha fortsatt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hva er så fælt med militæret, egentlig? Mygg, gjørme, ekstrem kulde, soving i telt, bo på rom sammen med andre, intet privatliv, null muligheter for rekreasjon, et år der jeg hverken får gjort noe nyttig eller lært noe. Der har du litt av det, jeg kunne godt ha fortsatt. ELITEFORSVAR FTW(Er det ikke det dere skriver? For the win?) Endret 20. september 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Buhu ='( Vestkantsossen liker ikke å tjene landet? Neivel, jeg skal ikke stoppe dere. Kvinnfolk, altså. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Tror det er bedre måter for meg å tjene landet på enn militæret. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det tjener ikke landet at jeg avbryter utdannelsen min, svir av noen hundre tusen militærkroner og forsterker hatet mitt til alt som har med det offentlige systemet i Norge å gjøre, jeg løser hverken Norges eller verdens fredsproblemer ved å bo i telt på Finnmarksvidden. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Skal hjem nå, og da skal jeg prøve meg på monkey. Artigt.. Lurer nesten på om jeg skal ut i dag også.. Da var jeg hjemme tok sin tid. Fikk desverre ikke til. I stedenfor å få beina igjennom arma, kom de i steden samla litt på siden og en annen gang hoppa jeg nesten bare rett over. Vel vel. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Du løser heller ikke noe ved å sitte på ræva i et kontor og underskrive kontrakter hele dagen. Så hva gjør du om det bryter ut krig? rømmer landet? Ikke umulig. Endret 20. september 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Tror det er bedre måter for meg å tjene landet på enn militæret. For eksempel? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fikk desverre ikke til.I stedenfor å få beina igjennom arma, kom de i steden samla litt på siden og en annen gang hoppa jeg nesten bare rett over. Vel vel. Øvelse gjør mester. Jupp. Du fikser det nok snart. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Du løser heller ikke noe ved å sitte på ræve i et kontor og underskrive kontrakter hele dagen.Så hva gjør du om det bryter ut krig? rømmer landet? Ikke umulig. Tjener det ikke landet om jeg sørger for at stor kontrakt går gjennom landet f.eks.? Tjener det ikke landet om jeg kommer ut i arbeidslivet et år tidligere? Jo, det er jeg temmelig sikker på. Jeg ser tross alt mine egne begrensninger. Jeg som var redd for å få "arbeiderfingre" da vi spilte gitar( og fikk musikklæreren sur på meg for en gooood stund) , hvordan skal det da bli for fingrene og huden min i forsvaret? Og hvordan tror du jeg oppmuntres til å arbeide om huden min blir hardere og hardere, og jeg får sytti kroner dagen? Hvordan tror du joachim, som kan finne på å flytte ut av bestilte hotell til fordel for bedre hotell, skal leve midt på en eller annen vidde i et telt? Du har sikkert lest om teltturen min? Er det sånn det fungerer i forsvaret? Neppe. Er vi en del av Nato? JA! Vil jeg bidra til et bedre forhold til Nato? Ja, selvfølgelig! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 For eksempel ta en utdannelse og få en jobb? Sist jeg jobbet la jeg grunnlag for et betydelig antall arbeidsplasser og skaffet staten skatteinntekter nok til å tvinge altfor mange gjennom førstegangstjeneste, utent at jeg har noe ønske om å gå videre inn på detaljene rundt dette. Om landet blir angrepet ved hjelp av F-16 og langdistansemissiler hjelper det pokker ikke mye at jeg har lært å slå ned teltplugger og pusse AG-3. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 1881 har problemer sms-tjenesten er amokk Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg håper på tvunget militærtjeneste innen 2006! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 SV er vel om ikke annet, imot verneplikten. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hmm, pita til middag. PERFECTO! ;D Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fikk desverre ikke til.I stedenfor å få beina igjennom arma, kom de i steden samla litt på siden og en annen gang hoppa jeg nesten bare rett over. Vel vel. Øvelse gjør mester. Jupp. Du fikser det nok snart. I shure hope so Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvor lenge er det man er i miltæret? Alså den første greia elns. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg håper på tvunget militærtjeneste innen 2006! Akkurat som om ikke alle gutter er vernepliktige i dag liksom?! Kan gjerne ikke oppfattes som det, ettersom de sender hjem alle unntatt "eliten", men i teorien skal alle i militæret. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Jeg håper alle blir tvungen i millitære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg