b-real Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Kjenner du/vet du hvem det er som skal ta den?Og bilde kommer vel når den er ferdig? Artictattoo i tromsø skal ta den. Kjenner de ikke. Stoler på at de er sånn passe serriøs at de kan sine saker, hvis ikke så utsetter jeg hele greia Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 How many stars are there in our flag? What color are the stars on our flag? What do the stars on the flag mean? How many stripes are there in the flag? What date is the Day of Independence? Independence from whom? What country did we fight during the revolutionary war? Who was the first president of the United States? What do we call a change of the constitution? Det må du svare på for å få citizenship. La oss ta noen tilsvarende spørsmål på norsk! Hvilken farve har korset i flagget vårt? Når feirer vi grunnlovsdag? Når ble vi selvstendige? Under hvilket herredømme var vi frem til 1814? Hvem var vår første konge som selvstendig land? Når skal flagget tas ned om sommeren? Hva het vår første statsminister? Hva må til for å godkjenne en grunnlovsendring? Lykke til. Hvis noen svarer feil, er det rett ut av dette landet! Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fikk sesjonsinnkalling nå. :--((( Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fikk sesjonsinnkalling nå. :--((( Fortsatt ingen som vet noe om hva som skjer om jeg er registrert på utenlandsk adresse? Det skal jo visstnok være FRITAKs-grunn, ikke utsettelse, men FRITAK. Må finne ut mer om! Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Pappa kjører ikke akkurat sekstimers-dager, riktignok var det viktigste ved valg av ny sofa til det ene kontoret at den var lang nok til å ligge på... Men atten timer er nok faktisk en reel arbeidsdag for pappa. Ja, han tjener for tiden penger, men verdiene våre synker. Nå. Kanskje ikke i desember. Uansett, dette var vel helt på kanten. Alle kan faktisk jobbe mye og bli "rike". Jeg synes det er galt at det å være "rik" liksom er et skjellsord. Det hele handler i bunn og grunn om "lov å lykkes". Er det lov å lykkes i dette landet? Eller skal du fordi du lykkes fratas alt over lærerlønnen i skatt, så du ikke lykkes mer enn læreren? Levestandarden vi har i norge er bygget opp av og opprettholdes ved at vi trykker andre mindre heldige ned i dritten... Forøvrig så er valgfriheten dere snakker om en myte i omtrant alle andre kapitalistiske land. Norge er en av de få landene man kan velge yrke fritt.. I de flese andre land blir man født inn i en klasse, og det skal veldig mye til for å klatre i stigen. edit: jeg sier forøvrig ikke at far din ikke fortjener mer enn andre når han også jobber mer. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 De som er velstående går og velger ( ~ 2/3) mens bare 1/3 av de "fattige" går og velger. Ikke rart hvem som bestemmer. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Norge er en av de få landene man kan velge yrke fritt.. I de flese andre land blir man født inn i en klasse, og det skal veldig mye til for å klatre i stigen. Det er visstnok enklere å skifte klasse i f.eks. USA. Vet du forresten hvordan det var med yrkesvalg i DDR? De var ikke kapitalister, men KOMMUNISTER? Hvis pappaen din var universitetsutdannet, da fikk du klare deg med en yrkesutdanning. Om faren din var snekker, da kunne du gjerne dra på universitet... Er det noe bedre? Kaller du det fritt valg? Synes bare det var artig å påpeke, siden du mener "kapitalismen" gjør at man ikke kan velge fritt. Man kan ta opp lån eller få spesielle stipend i USA også... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 De som er velstående går og velger ( ~ 2/3) mens bare 1/3 av de "fattige" går og velger. Ikke rart hvem som bestemmer. Da er det jo en utfordrig å få disse "fattige" ut av sofaen og inn i stemmelokalene da. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Fortsatt ingen som vet noe om hva som skjer om jeg er registrert på utenlandsk adresse? Det skal jo visstnok være FRITAKs-grunn, ikke utsettelse, men FRITAK. Må finne ut mer om! Buhuu, militæret er jo så farlig.. Tror du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 *sende mail til innrulleringsavdelingen under navnet Preben Kristiansen* Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg er langt i fra noen kommunist. Det er ingen tvil om at det ikke funker. Jeg er derimot for at man skal fordele godene litt mer likt rundtom i verden.. Kapitalisme slik vi ser den f.eks i usa er ingen tjent med.. Dog har kapitalismen vert veldig viktig for å skape markedet vi har i dag for effektiv kommunikasjon av priser, samt mye bra infrastruktur.. Men jeg hadde ikke lyst å starte noen diskusjon, jeg ville bare påpeke at de dere sier om valgfrihet ikek nødvendigvis stemmer.. edit: se f.eks på england. Et mer klassedelt system skal man lete lenge etter for å finne.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 De som er velstående går og velger ( ~ 2/3) mens bare 1/3 av de "fattige" går og velger. Ikke rart hvem som bestemmer. Hehe, fy faen hvor dumme noen mennsker er.. edit: og da sikter jeg til de "fattige" Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 JoachimR: Det er egentlig ikke 'fritaksgrunn' når du er bosatt i utlandet; de kan bare ikke kalle deg inn, altså har du ikke noe å bli fritatt fra! Jeg driver og peser med Forsvaret nå, min siste nødløsning er å melde flytting til London, forhåpentligvis trenger jeg ikke gjøre det, men da kan de i alle fall ikke kalle meg inn. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 JoachimR: Det er egentlig ikke 'fritaksgrunn' når du er bosatt i utlandet; de kan bare ikke kalle deg inn, altså har du ikke noe å bli fritatt fra! Jeg driver og peser med Forsvaret nå, min siste nødløsning er å melde flytting til London, forhåpentligvis trenger jeg ikke gjøre det, men da kan de i alle fall ikke kalle meg inn. Det står under fritak på en av de militærsidene... Forsvarsnett eller noe... Sendte dem en mail, må vite hvor lenge jeg skal bo i statene. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) ThomasR: http://www.mil.no/felles/vpv/start/vpl/fgt...articleID=77444 Antagelig kan jeg fint få meg en legeattest også, men enkleste utvei er jo å få dem til å innkalle meg mens jeg bor over there. (Hvorfor er det bilde av en langhåret slask på bildet om "sivil verneplikt" mens store staute karer under militæret?) Endret 20. september 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (Hvorfor er det bilde av en langhåret slask på bildet om "sivil verneplikt" mens store staute karer under militæret?) Han var jo heit da! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, du har helt rett JoachimR, loven gjelder omvendt i forhold til hva jeg antok, altså kan man risikere å bli vernepliktig i Norge dersom man er bosatt her -- selv uten å være norsk statsborger. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hva er så fælt med militæret, egentlig? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Så veldig fristende ut. Maken til rotete kontor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg