LarsP Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Er det ikke meningen at avstemningen skal gi gjenspeile folkets meninger? Ungdom flest har ikke meninger. Det er som å gi sjimpansene stemmerett. Burde vi kanskje sett en maksimumsaldersgrense også, da, for å få det noenlunde rettferdig? Samme system som ved sertifikat til bil hadde vært interessant. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Enig, ingen bør stemme, vi sitter heller hjemme og surmuler. Takk, endelig en som forstår det! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Stfu om politikken nå, det vil ikke bli sånn som noen av de sier uansett. Wørd! Bleh, jeg teller heller furene i fiseringen min enn å lese dette drittpreiket. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Samme system som ved sertifikat til bil hadde vært interessant. Man får prikker for å ha stemt "feil" (definert som... vel, kan la den ligge for nå), og bli utestengt fra valget i et par perioder. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Heh, det er bare å begynne Glint Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Mjeee, ta å dra det der lavmåls politikkskvalderet deres et annet sted, i PRS f.eks Sånne kalte men Idioter før i tiden. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Samme system som ved sertifikat til bil hadde vært interessant. Man får prikker for å ha stemt "feil" (definert som... vel, kan la den ligge for nå), og bli utestengt fra valget i et par perioder. hahaha, ikke akkurat den ordningen jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Samme system som ved sertifikat til bil hadde vært interessant. Man får prikker for å ha stemt "feil" (definert som... vel, kan la den ligge for nå), og bli utestengt fra valget i et par perioder. Var ikke heller sånn at når man ble 70+ at man må «kjøre opp til stemmelappen» hvert fjerde år eller noe han tenkte på, da? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 "eeen, tooo..." Men altså, om 16-åringer fikk stemme hadde Norge blitt en skummel plass etter hvert. Og de betaler da skatt i særdeles liten grad, så hvorfor skulle de hatt innflytelse på hvordan skattepengene brukes? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Legeattest. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Er det ikke meningen at avstemningen skal gi gjenspeile folkets meninger? Ungdom flest har ikke meninger. Det er som å gi sjimpansene stemmerett. Burde vi kanskje sett en maksimumsaldersgrense også, da, for å få det noenlunde rettferdig? Samme system som ved sertifikat til bil hadde vært interessant. Jeg kjenner faktisk INGEN som er 16 år og IKKE vet hva de ville stemt. Mange forskjellige meninger, det er det. Er ikke bare Høyre, for å si det sånn. Angående aldersgrenser så er jeg helt likegyldig til hva det blir til. Det eneste som provoserer meg er når folk som Marvil prøver å få frem at alle som ikke er myndige er dumme, er +/- 13 år og bør egentlig ikke være en del av samfunnet. Overlegen og med en drittungeholdning. @Marvil: Hvem har sagt at billigere bensin er den viktigste saken på agendaen for folk under 18 år og ville stemt Høyre? SVÆRT få. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Stfu om politikken nå, det vil ikke bli sånn som noen av de sier uansett. Wørd! Bleh, jeg teller heller furene i fiseringen min enn å lese dette drittpreiket. Keep us posted! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 FRP ftw............ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Og uansett, en sekstenåring vil kanskje vektlegge at det skal bli billigere å kjøpe bil når han/hun får et førerkort vi har fjernet momsen på.... Bilpolitikken angår faktisk de under atten også. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 @Marvil: Hvem har sagt at billigere bensin er den viktigste saken på agendaen for folk under 18 år og ville stemt Høyre? SVÆRT få. Vel, det virka som om halve klassen min, med folk som er 17, 18 og 19 år, stemte et høyrevridd parti av én eneste grunn, og det var bensinprisene. Makan til unyansert syn, å la én fillesak bestemme hvilket parti man skal stemme på. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Det må være et samsvar mellom plikter og rettigheter. I så måte er det helt ok at kun myndige norske statsborgere får stemme ved Stortingsvalg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Vet at man har IQ-testet foreldre angående adopsjon. Bør man gjøre det samme med stemmerett? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Noen bortsett fra meg som har gidt faen i valget? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Det må være et samsvar mellom plikter og rettigheter. I så måte er det helt ok at kun myndige norske statsborgere får stemme ved Stortingsvalg. Enig i det. Men jeg er faktisk blitt skattebetaler! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 FRP ftw............ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg