Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, mener da at 3CCD vil si at det er en egen billedsensor for fargen rød, grønn og blå.

Det stemmer det, men er ikke alene noen stor nyvinning :)

 

Da hadde vi spilt fotball en snau time med bror, og det evigvarende problemet med Lilleborgbanen dukker opp igjen. La meg sette de interesserte inn i lokalpolitikken på Torshov:

Lilleborgbanen ligger midt på Torshov, ved siden av den mer berømte trikkestallen.

 

untitled10vj.jpg

Lilleborgbanen i midten. Jeg bor forsåvidt ved nåla der...

 

En så sentral bane er selvsagt mye brukt. Stadig vekk dukker også opp private lag, alá "jente på jobben", "bedriftslaget til firmaet" eller kanskje enda mer kjent; somalerne.

De har alle gjerne faste tider hvor de kommer for å spille. La oss ta dagen i dag som eksempel. Vi kommer for å spille fotball, der driver et jentelag å varmer opp. Påstandig som jeg er går jeg ut på banen og begynner å spille med meg selv. Bruttern er litt mer tvilsom og synes vi skal gå et annet sted. Men jeg vil ikke gå et annet sted. Det er ingen tvil om at jentene vil ha oss vekk. Den ene dama sier at de spiller der hver Mandag og at de var der først.

For et par år siden sendte jeg en mail til Park og Idrettsvesenet, som har ansvar for opprettholdelse av banen. De bekreftet min teori om at banen er til for de unge i lokalmiljøet, men alle kan spille der. Det er heller ikke lov å drive organisert idrett der. Viktigst av alt: Alle skal få være med!

Høres kanskje litt barneskole ut, men er egentlig en god huskeregel.

 

Dagens situasjon løste seg imidlertidig greit, en av de snillere damene spurte pent om vi kunne spille på siden av banen, så ikke vi sto i veien for dem. En høfligere tone var alt jeg trengte å høre. Det finnes riktignok andre baner i området. Jeg ville bare få frem poenget mitt om at det ikke skal drives organisert idrett og at alle skal være med.

Det var værre for noen år siden, da en somaler tok nakketak på meg og dro med ut av banen. Jeg liker ikke somalere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...