Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten - noen som vet om alarmen har egen linje?

Alarm går over i elektroverdenen. Type automatisert anlegg. Den går på strømnettet, i huset. Tror uansett ikke at du skal fikle med en alarm. Det er litt vanskelig. ;)

 

Og hvis du prater om forbindelsen mellom alarmen og sentralen den er koblet til;

 

Den kan enten gå via et høyfrekvenssamband (trådløs overføring), eller elektriske signaler via ledningsnett, for eksempel telefonlinjen.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Alarmen skal jeg la stå, den har egen ledning inn fra boksen og inn i telefonkontakten, den går jo på strøm - såklart - men overføringen til alarmsentralen jeg tenkte på...

Den kan enten gå via et høyfrekvenssamband (trådløs overføring), eller elektriske signaler via ledningsnett, for eksempel telefonlinjen.

 

 

 

:p

 

Hvordan alarm er det prat om?

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Tror kanskje ikke det er lov til å snakke om det her - men alarmen vår, hus, gass og brann - går via telefonnettet... Men bare lurte på om vi egentlig hadde tre linjer, hvis den har egen?

 

Securitas.

Dere har nok ''Telefonvarsler''. Det er den vanligste formen for alarmoverføring på mindre anlegg. Dvs boligen deres. Telefonvarsleren består av en nummersender, som plasseres sentralapparatet, og som formidler alarmsignaler til mottakeren over telenettet. (Telefonnettet). Telenors alarmsystem, AL-TEL, blir det overvåket fra deg, til dem.

 

Nei. Det er ikke tre linjer. Det er nok en. (Vil jeg si med stor sikkerhet på at det er riktig.)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Securitas kan hele tiden få opp gassverdier i luften og sånn, og hvilke dører og rom som er i bruk, så vidt jeg har forstått?

 

Vi har to analoge linjer, en på kontoret og et "hjemmenummer". På kontoret er det også koblet til fax. Men da tror jeg vi skal avslutte før det kommer en ivrig moderator. :)

Man kan få opp så mange verdier man vil, man kan gjør så mye en vil, men alt sendes et sted, og det er da gjennom telefonlinja. Alt skal trossalt gjennom en boks, som kan ringe forskjellige ''alarmsentraler'' om hva som skjer. Det kan også være en ''logger'' på hva som skjer, inne i alarmanlegget deres. Men jeg skal ikke bevege meg lenger ut, med tanke på kunnskap og moderatorer.

 

Edit: Det sier seg selv at det ikke er gunstig med 3-4 linjer for hver alarm i Norge...

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Hadde nettopp en svært interessant samtale med Atomet (Napalmer på msn).

 

Napalmer sier:

http://gud.us/lovetest.php?page=459931

 

André - @kd sier:

Jævla idiot!

 

Napalmer sier:

hva?

 

Napalmer sier:

?

 

André - @kd sier:

Tror du jeg går på en så oooold drittgreie?

 

Napalmer sier:

nei

 

Napalmer sier:

jeg vet jo at du er på forumet og den har jo vært der flere ganger

 

André - @kd sier:

hvorfor sender du den da?!

 

Napalmer sier:

Ville se reaksjonen din.

 

André - @kd sier:

Og den har du nå sett. *slette og blokkere*

 

Napalmer sier:

okey

 

Burde vel egentlig slette en haug med personer...

Lenke til kommentar

Napalmer har vært veldig pågående på meg, svarte ærlig på testen "hans", og gav ham full beskjed om at jeg foretrekker å bli spurt "ordentlig" hvis han er så interressert. Hvordan andre menneskers sexliv er interresant, det vet ikke jeg, spør du meg er det mer ekkelt å vite hvor mange jenter kameraten din har slikket enn noe annet... Men men... Noen er syke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...