Dr3as Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Er vel elektro det er snakk om da.. Hvorfor Stine? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Forresten - noen som vet om alarmen har egen linje? Alarm går over i elektroverdenen. Type automatisert anlegg. Den går på strømnettet, i huset. Tror uansett ikke at du skal fikle med en alarm. Det er litt vanskelig. Og hvis du prater om forbindelsen mellom alarmen og sentralen den er koblet til; Den kan enten gå via et høyfrekvenssamband (trådløs overføring), eller elektriske signaler via ledningsnett, for eksempel telefonlinjen. Endret 26. august 2005 av Hylo Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Alarmen skal jeg la stå, den har egen ledning inn fra boksen og inn i telefonkontakten, den går jo på strøm - såklart - men overføringen til alarmsentralen jeg tenkte på... Noen som vet om jeg kan legge inn Telenor Mobils Meldingssentral i SMS-sentrene på telefonene, og klare å sende sms? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Alarmen skal jeg la stå, den har egen ledning inn fra boksen og inn i telefonkontakten, den går jo på strøm - såklart - men overføringen til alarmsentralen jeg tenkte på... Den kan enten gå via et høyfrekvenssamband (trådløs overføring), eller elektriske signaler via ledningsnett, for eksempel telefonlinjen. Hvordan alarm er det prat om? Endret 26. august 2005 av Hylo Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Tror kanskje ikke det er lov til å snakke om det her - men alarmen vår, hus, gass og brann - går via telefonnettet... Men bare lurte på om vi egentlig hadde tre linjer, hvis den har egen? Securitas. Endret 26. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Gjeeesp, er trøtt jeg Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Tror kanskje ikke det er lov til å snakke om det her - men alarmen vår, hus, gass og brann - går via telefonnettet... Men bare lurte på om vi egentlig hadde tre linjer, hvis den har egen? Securitas. Dere har nok ''Telefonvarsler''. Det er den vanligste formen for alarmoverføring på mindre anlegg. Dvs boligen deres. Telefonvarsleren består av en nummersender, som plasseres sentralapparatet, og som formidler alarmsignaler til mottakeren over telenettet. (Telefonnettet). Telenors alarmsystem, AL-TEL, blir det overvåket fra deg, til dem. Nei. Det er ikke tre linjer. Det er nok en. (Vil jeg si med stor sikkerhet på at det er riktig.) Endret 26. august 2005 av Hylo Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Securitas kan hele tiden få opp gassverdier i luften og sånn, og hvilke dører og rom som er i bruk, så vidt jeg har forstått? Vi har to analoge linjer, en på kontoret og et "hjemmenummer". På kontoret er det også koblet til fax. Men da tror jeg vi skal avslutte før det kommer en ivrig moderator. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Joachim har snart 1000 innlegg(et innlegg). Gratulerer Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Securitas kan hele tiden få opp gassverdier i luften og sånn, og hvilke dører og rom som er i bruk, så vidt jeg har forstått? Vi har to analoge linjer, en på kontoret og et "hjemmenummer". På kontoret er det også koblet til fax. Men da tror jeg vi skal avslutte før det kommer en ivrig moderator. Man kan få opp så mange verdier man vil, man kan gjør så mye en vil, men alt sendes et sted, og det er da gjennom telefonlinja. Alt skal trossalt gjennom en boks, som kan ringe forskjellige ''alarmsentraler'' om hva som skjer. Det kan også være en ''logger'' på hva som skjer, inne i alarmanlegget deres. Men jeg skal ikke bevege meg lenger ut, med tanke på kunnskap og moderatorer. Edit: Det sier seg selv at det ikke er gunstig med 3-4 linjer for hver alarm i Norge... Endret 26. august 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Nå skal jeg snart ut og klippe gresset... som er 20 cm høyt. Ønsk meg lykke til. NP: The Doors - LA Woman Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Da var jeg tilbake fra min berømte forumferie. Velkommen tilbake! Pita er sinnsykt godt, også er det hyggligere å gjøre i stand når en annen (Kjetil) hjelper til med å gjøre det klart. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 En ny vaska Bundy er en fin Bundy. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hadde nettopp en svært interessant samtale med Atomet (Napalmer på msn). Napalmer sier:http://gud.us/lovetest.php?page=459931 André - @kd sier: Jævla idiot! Napalmer sier: hva? Napalmer sier: ? André - @kd sier: Tror du jeg går på en så oooold drittgreie? Napalmer sier: nei Napalmer sier: jeg vet jo at du er på forumet og den har jo vært der flere ganger André - @kd sier: hvorfor sender du den da?! Napalmer sier: Ville se reaksjonen din. André - @kd sier: Og den har du nå sett. *slette og blokkere* Napalmer sier: okey Burde vel egentlig slette en haug med personer... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Nå skal jeg snart ut og klippe gresset... som er 20 cm høyt. Ønsk meg lykke til. NP: The Doors - LA Woman Lykke til. Jeg må og sikkert ut og klippe gresset snart. Skal kanskje på flystevne 2005 på Flesland i morgen. Det skal bli morosamt Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Noen må dessverre blokkeres ja.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Napalmer har vært veldig pågående på meg, svarte ærlig på testen "hans", og gav ham full beskjed om at jeg foretrekker å bli spurt "ordentlig" hvis han er så interressert. Hvordan andre menneskers sexliv er interresant, det vet ikke jeg, spør du meg er det mer ekkelt å vite hvor mange jenter kameraten din har slikket enn noe annet... Men men... Noen er syke. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Joachim: for en gangs skyld er jeg helt enig med deg. -- Bundy: Vet ikke om du sa det til Ø.B. eller til meg, men jeg kan forsikre deg om at jeg iallefall ikke skal blokkere deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg