Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
§ 1. Lovens område.

 

      Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

 

      Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn.

 

      Kongen kan bestemme at loven helt eller delvis skal gjelde for annet område enn nevnt i paragrafen her, eller at den helt eller delvis ikke skal gjelde for slikt område.

 

      For Svalbard og Jan Mayen gjelder loven med de endringer som Kongen måtte fastsette av hensyn til de stedlige forhold.

 

Endret ved lover 12 juni 1987 nr. 64, 4 juli 1991 nr. 49.

 

 

§ 2. Definisjoner.

 

      Med veg forstås i denne lov også gate og plass, herunder opplagsplass, parkeringsplass, holdeplass, bru, ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg.

 

      Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor.

 

      Departementet kan bestemme at også annen innretning skal regnes som kjøretøy etter denne lov. Tilsvarende kan departementet bestemme at innretning som etter foregående ledd er kjøretøy, ikke skal omfattes av loven.

 

      Kongen kan fastsette i hvilken utstrekning bestemmelser i eller i medhold av denne lov skal gjelde for trafikk med sporvogn eller annet skinnekjøretøy som kjører på eller over veg.

 

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

Lenke til kommentar
Tull prat, kjører masse kødd med bil nord på.

jeg kjørte og masse bil når jeg var 14-18 år , ikke no pes det , men etter lov teksten er ikke privat eiendom godt nokk , må være perdefinisjon lukket område , og jeg tror faktisk at jeg kan litt mere trafikkregler en deg , no offense

Jaja, du får bare sitte inne du. Kjede deg nord på. Regel følger :p

Så kan vi andre låne bilen ned til buttiken og kjøpe cola :tease:

Lenke til kommentar
og middagen i dag var en total fjasko , jeg skulle ha pølse og potetstappe , men dama kjøte bare med potetmos og ikke no melk , så det ble bare stekte pølser til middag i dag  :roll:

Blir banking av kjerringa i kveld skjønner jeg.

jepp :devil:

 

og der var du så snill og ga oss loven ;)

 

den støtter hva jeg sa

Lenke til kommentar
Så kan vi andre låne bilen ned til buttiken og kjøpe cola :tease:

Og så, når du blir stoppet av onkel Politi, eller du kræsjer med en gammel dame, ingen sertifikat på deg på en stund. :thumbup:

Joda, lokal purken er ganske grei. Vertfall hvis du ikke har moped lappen og er 15.

Btw: Er nesten allldri kontroll. Var engang i sommer da. Han ba meg ta det litt rolig.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...