Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4-takters MC er kjeeeeeeeeeeeeeeedelig.

 

Turtallskick ftw!

Testa en sånn en?

 

kthanks.

Ok, la meg omformulere:

 

Jeg vil mye heller ha en 125 med et turtallskick enn en firetakter som trekker jevnt over hele registeret.

 

En 125 går ikke allverdens uansett, når man går opp i kubikk drar det jo seff bedre. Men det er utrolig digg å ligge å lunke litt under turtallskicket, og kunne gi på og kjenne at det drar bra om det trengs.

Lenke til kommentar
@Danielsn - Bare så du er advart, det er 4 takter, den går ikke bra.

Dummeste jeg har hørt.

Jasså? Kan du virkelig si at en 125ccm 4 takter er sprek?

 

Tror ikke det er mer enn 11-12hk i den heller, ikke skyt om jeg sier feil!

Altså, er det så mye vits med turtallskick og 2 takt? Ettersom jeg vet er det mange ulemper, det er egen 2 taktsolje som må fylles, det er litt slit, det er høyere turtall ved gange (dvs når du kjører), mye mer slitsomt å høre på (turtall), men de er jo sprekere enn 4 taktere, men 4 taktere er som regel sterkere, man trenger ikke helvetes turtall for å få kraft, dessuten er det mye mer bånndrag på en 4 takter.

Lenke til kommentar

Bånndrager er greit, men de går jo ikke noe bra(toppfart)! .

 

Mange fordeler med en 4-takt. Men vil du kjøre noe som er litt morsomt, synes i allefall jeg du burde velge 2-takt.

 

Om vi ikke snakker sykkel av litt større dimensjoner, da.

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
umm ... noen som har hørt om turbo før? Du får ikke det på 2-takter

 

jeg hadde 125 4-taketer en gang, fet lyd  :cool:

Turbo hjelper vel ikke akkuratt mye på en liten 125ccm motor.

 

Dessuten er det svindyrt, 2-taktere har somregel plomber som er mye billigere (gratis? ) og gir mye mer effekt!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Bånndrager er greit, men de går jo ikke noe bra(toppfart)! .

 

Mange fordeler med en 4-takt. Men vil du kjøre noe som er litt morsomt, synes i allefall jeg du burde velge 2-takt.

 

Om vi ikke snakker sykkel av litt større dimensjoner, da.

toppfart er det like mye av på 4 takter som på 2 takter.. Når du kommer opp i 250 ccm crossere og så er det ganske bra bånndrag selv med effektanlegg. Men lyden på en 2 takter kan ingenting matche, den er rett å slett konge :) har selv hatt en yamaha 250 med effektanlegg, og jeg har lånt en yamaha yz 426 4 takter. fine med 4 taktere er att det er jevnt drag hele veien, å veldig lett å kjøre på bakhjulet med + att det er mye mindre slitasje, men ryker det først sund da går tusenlappene fort

Lenke til kommentar
Bånndrager er greit, men de går jo ikke noe bra(toppfart)! .

 

Mange fordeler med en 4-takt. Men vil du kjøre noe som er litt morsomt, synes i allefall jeg du burde velge 2-takt.

 

Om vi ikke snakker sykkel av litt større dimensjoner, da.

toppfart er det like mye av på 4 takter som på 2 takter.. Når du kommer opp i 250 ccm crossere og så er det ganske bra bånndrag selv med effektanlegg. Men lyden på en 2 takter kan ingenting matche, den er rett å slett konge :) har selv hatt en yamaha 250 med effektanlegg, og jeg har lånt en yamaha yz 426 4 takter. fine med 4 taktere er att det er jevnt drag hele veien, å veldig lett å kjøre på bakhjulet med + att det er mye mindre slitasje, men ryker det først sund da går tusenlappene fort

Vi snakker om 125ccm!!

 

 

Toppfarten på Varadero er vel rundt 110-150, mener å ha lest det et sted.

Lenke til kommentar

toppfart på orginale 125 ccm er også ca den samme, så lenge det ikke er snakk om virago å diverse. Men det er mye lettere å trimme 2 taktere da, effektanlegg å sånn.. Ktm sx 125 er hvertfall rå med effektanlegg. Da har du 40 sinte gamp i forhold til de 5,7 orginale :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...