Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JoachimR: Molte og multe er likeverdige skrivemåter. Jeg har alltid sagt molte, så det blir mest naturlig for meg å skrive.

multe

molte f1 [m1] eller multe f1 eller m1 (egentlig 'mykt bær', beslektet med melte)

  1 myrplante i rosefamilien, Rubus chamaemorus

  2 bær av molte (1) plukke m-r / ha m-r til dessert

 

Har sier vi molte.

 

Tror østlendinger sier multe :hmm:

Lenke til kommentar

Åh, *vifte med armene* kan De plukke den multen for meg, Charles? Jeg vil ikke ha dugg på ermet mitt.

 

(Spøk, og jeg vet du ikke har det akkurat sånn, Joachim ;))

 

EDIT: Og til fredrikrb, siden du var her, to K-er og én T :p

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Åh, *vifte med armene* kan De plukke den multen for meg, Charles? Jeg vil ikke ha dugg på ermet mitt.

 

(Spøk, og jeg vet du ikke har det akkurat sånn, Joachim ;))

Joachim på multetur i fjor, med sinn farfar og grandonkel:

 

- Jammen, skal jeg stå på knærne i denne myke gjørme-greien?

Grandonkel fra landet: - Ja, det må du da jaggu forstå, hahahaha.

- Skal jeg skitne til en hvit bukse fra Massimo Dutti som jeg aldri får ren igjen?

-Grandonkel: - Jeg skal plukke for deg jeg...

Lenke til kommentar
Kvartskrystaller - Da gruven ble laget, fant de svære, tunge slike. Nå for tiden må man ha mer enn flaks for å finne dem, men slike litt mindre kryr det av. Variert berggrunn der oppe, visstnok.

Har du prøvd å grave i jorden (hvis det er jord rundt der da) rundt krystallene?

Da kan det hende du finner litt større.

Lenke til kommentar

robB: Ja, gravde litt, men hadde litt dårlig tid så det ble ikke så mye. Tok med meg 3-4 bittesmå. Har vært der oppe før og gravd, men det er så lenge siden at jeg ikke husker noe..

 

JoachimR: Det er du vel ikke nødt til, jeg pleier å bøye meg :wee:

Men uansett, å gå i en hvit bukse du er redd for, på fjellet, er ikke så lurt ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...