oleHgodo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Okey.. jeg kjøpte en ombygd boble nå i påsken. en 65mod som er bygd om til cab, senket, veltebøyle osv.. i den står det en 1600motor som har et sportsfilter eller noe slikt og så godt som helt strake rør i eksosen.. hva kan jeg gjøre for å få mer hk ut av den? ny forgasser? og hvor mye er det mulig å få ut av den? takker for alle svar Endret 9. mai 2005 av ^SheRmaN^ Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Råtøff boble du har der. Det er ikke så mye å hente ut av 1600 motoren uten at det koster flesk. Dobble Weber40- eller Dellorto-forgassere pluss kvassere kam gir endel, med da må du regne med å må betale opp mot 10.000,- Tipper du får 75-85hk av dette. Det du heller bør vurdere, er å få ta i en 2.0L T4-motor. Med store gassere og sprek kam, får du +- 120hk. Og så er jo Porsche 911T-kjøleren heftig på slike motorer. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 hmm.. hva må man ut med sånn ca for en porsche motor da? har hørt det lar seg gjøre å presse en eller annen porsche motor i disse bilene? å hva må man ut med for en 2.0l som du sa? må nesten ha 120hk.. minimum. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 2.0L finner du i 79-82' Transporter, denne motoren er den samme som eldre Porscher brukte. Pris varierer, jeg fikk min for 1500,-, men du trenger en god del andre ting i tillegg for å få den til å passe i bobla. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Okey.. hvor mye gamp har den orginalt da? hmm.. si gej får en for 2000,- eller noe der omkring, hvor mye koster resten da? bare sånn ca Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 70hk originalt. Gassere er det som koster mest(5-8.000,-) så trenger du kjølekappe, vifte, starter, eksosanlegg, oljekjøler pluss diverse krims-krams. Regn med utgifter på 10.000,- men da får du 120+ hk, ikke 75+hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå