H-Frame Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Jeg lurte på om det finnes noen andre som har (har hatt) problemer med asus sine 9600xt kort? Problemet består i at skjermkoret my "resette" seg, som oftest må hele dataen restartes. Har alle de siste driverene og programvaren. problemet har vært der siden jeg fikk skjermkortet men har i det siste blitt hyppigere. Når kortet må "yte" som under spilling skjer ikke dette... jeg er meget forvirret og lurer på om noen kan si meg hva som er galt, og hvordan jeg kan fikse det? oppsett: HK-albatron k8x800proII CPU-AMD (s754) 3,2ghz HD-WD-120 gb caviar Skjermkort ASUS RADEON 9600XT (på skjermkortet har jeg (nesten siden jeg fikk det) hatt Artic cooling, og tempen ligger på 29-30 grader på skrivebordet) RAM-apacher 2x512 mb Endret 9. mai 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Vanskelig å svare på dette... Jeg har dog hatt problem med akkurat det kortet selv.. Funket ikke stabilt i ett socket-A system jeg har/hadde (som jeg forøvrig benytter i skrivende stund). Dette var også ett Via-basert chipset/HK.. Via KM400M - MSI (Nå er dette oppgradert til Via KT600 og FX5900) Samme symptomer som det du beskriver over her.. Tenkte å RMA'e det, men ga det en sjanse i ett Intel-system (i845GE).. Her funket det upåklagelig.. og har fungert fint i andre system også.. Husker ikke alle jeg har prøvd/testet det i, men pt. kjører det uten feil i ett P4-system basert på Via PM800. Det jeg veit er at 9600-serien til ATI ikke er helt kompatibelt i en del system, men det burde ikke gjelde ditt mener jeg? Jeg forutsetter at du har lagt inn driver korrekt nå.. Ett tips du bør forsøke er å endre i Bios.. Advanced chipset settings.. Sette AGP til 4x.. og prøv om det hjelper.. Endret 10. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 skifte til agp 4x kan jeg gjøre med ati tool, og ja driverene er installert korekkt. men om jeg skifter til agp 4x vil ikke kortet gå senere? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 men fuket ditt kort med intel chipset?, er det rett å slett via chipsettene det er noe galt med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 men om jeg skifter til agp 4x vil ikke kortet gå senere? Det er (nesten) ingen målbare forskjeller mellom 4x og 8x i praksis. en fuket ditt kort med intel chipset?, er det rett å slett via chipsettene det er noe galt med? Mitt Asus 9600XT fungerer fint nå i en Intel maskin med Via PM800-chipset.. så jeg tror ikke det er ett generelt problem med Via-chipset og Asus 9600XT. Av og til er det dessverre slik at hardware ikke "spiller sammen".. fant selv aldri ut hvorfor i mitt tilfelle.. Den gangen forsøkte jeg ikke 4x, noe som har fungert i andre tilfelle med andre system med tilsvarende problem.. Og da var det også 9600-kort fra ATI det gjaldt (9600 Pro). Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 tusen takk TL1000s! i og med at det ikke skal ha noe å si å enke til agpx4 skal jeg prøve det! og igjen TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 har nå satt den til 4x, det er ingen problemer nå, tusen takk!!!!!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Takk for tilbakemeldingen Merkelig at det er en del system (ikke minst med 9600-serien) som "bare må ha" 4x for å funke stabilt.. PS. Dessuten har jeg opplevd at det kan hjelpe å sette 4x når man klokker "litt" lengre enn chipset/HK tåler... Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 VARME sjekk kjøleren (på Gpu) for pelsdyr (skal ikke mye til får du opplever dine problemer) klokket eller ikke Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 har funka helt fit siden jeg satt den til 4x, men takk allikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå