Gå til innhold

Repratør av hardware -> lynndeslag

Anbefalte innlegg

Hjelp!

"mista" noe utstyr i lyn 'n torden her, og skal ha no forsikrings penger, IF krede imidlertid at jeg skulle levere skjermen til en repratør for attestering.. men hvor finner man slike i akerhus/oslo området? eller holder det men en radiotv repratør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk et hvilket som helst tv-verksted. Husk imidlertid at det sjelden er noe vits å reparere et lynnedslag i et dataanlegg. Vi peser om statiske ladninger når vi bygger, hva da med noen hudretusener med volt som rammer utstyret i løpet av et millisekund.

En annen alvorlig sak er at du vet ikke hvor lenge maskinen fungerer etter et slikt uhell. Ta forbehold ovenfor if om mulige feil som kan oppstå i fremtiden.

For mitt vedkommende antydet forsikringsselskapet at det i snitt blir beregnet en erstattningssum på ca kr. 15.000,- med fradrag av alder og egenandel.

Utgiftene til takseringen av ødelagt ustyr skal if dekke. Kjenner du de som driver verkstedet er det vel kanskje en ide å ymte innpå at ustyret kondemneres, hvis ikke det dreier seg om bagateller da.

Lenke til kommentar

Spesialistene på dette området heter Infocare. Sjekk siden deres: http://www.infocare.no Hvis du er glad i skjermen din, anbefaler jeg dette firmaet på det sterkeste.

Vær også OBS på at enkelte firmaer ser sitt snitt til å tjene penger på en reparasjon. Du er fir til å handle fra hvem du vil når du får pengene fra if. Husk også at det er veiledene pris som gjelder. Ikke hva du gav foor skjermen på eventuelt en Webshop. Sjekk opp butikkprisen med importøren.

Lykke til med kampen!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 14:30, PIIIpower skrev:

INFO-CARE, vil jeg aldri ha noe mer med å gjøre.

Men, skjermen finnes ikke lenger, den eneste prisen jeg finner er i USA.

Men er det prisen på kjøps tidspongtet som gjelder eller er nå prisen?

Ja det er den veiledende prisen som gjelder. Ring importøren og spør hva skjermen kostet da du kjøpte den. Om skjermen koster f.eks. kr. 6.000,- og du fikk den på en Webshop eller andre steder fra for halvparten, så har ikke dette noe med saken å gjøre. At du tilegner deg rabatter via kjente eller at du bruker flere timer på å lete frem billigste alternativ skal ikke if nyte godt av.

Be importøren om å sende deg en dokumentasjon på hva skjermen kostet. Jeg regner med at if ikke protesterer på dette. Som nevnt i en post over, så står du fullstendig fritt til å handle hvor du vil, når oppgjøret kommer. Husk også å få med deg den defekte skjermen. Mulig at if ber om å få denne, og da er det litt dumt hvis verkstedet har "skrotet" den. Eller det som kanskje være er, at de fikser den og selger den.

Lykke til!

Lenke til kommentar

takk for svar, men problemet er at skjermen ikke eksisterer, hverken i modell eller merke (nokia 446Xpro/usb) Det finners ikke mange "tilsvarende" heller iom at denne er helt "rå" (1600*1280@80Hz) samt at all elektronikken (alt bak skjermen) er kaplslet inn i en "hette" av kobber/messing... (for støy demping, antar jeg) jeg kan derimot få orginal prisen da... men IF godtar vel ikke denne..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...