Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Her er redningen for deg som ikke kan få bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At dette til syvende og sist vil gi en særlig større dekningsgrad enn ADSL og lokale tilbydere tviler jeg sterkt på. De vil sette opp slike baser i de store byene for å fylle hullet de har med småsentraler rundt bykjernen. Vi hører jo stadig vekk "tåredryppende" historier om folk som bor 5 minutter fra *fyll inn stor by* og ikke kan få ADSL av forskjellige grunner. Da har jeg mer tro på Nordisk Mobiltelefon AB som skal benytte det allerede utbygde NMT 450 mobilnettet. DA snakker vi dekning! Det har pr dags dato en begrensing på 2,4 megabit, og en begrensing på kapasitet, men kundegruppen vil neppe bli så stor at det blir et problem.

Lenke til kommentar
Da har jeg mer tro på Nordisk Mobiltelefon AB som skal benytte det allerede utbygde NMT 450 mobilnettet. DA snakker vi dekning! Det har pr dags dato en begrensing på 2,4 megabit, og en begrensing på kapasitet, men kundegruppen vil neppe bli så stor at det blir et problem.

Tja, kundegruppen kan fort bli store da dette systemet vil gi en utmerket dekning for folk på farten og for og pirke så skal de bygge et nytt CDMA-basert mobilnett på 450Mhz-frekvensen som ikke har noe med NMT og gjøre utover at det bruker samme frekvens.

Lenke til kommentar

Tror det går veldig greit med kapasiteten. NetCom og Telenor som er de store aktørene har allerede både UMTS og EDGE godt utbygget, og tar hånd om "business-trafikken". Nordisk Mobiltelefon vil nok slå bedre an hos fastboende i ødemarka.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...