TaZ Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276635 Endret 9. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 genialt, endelig noen som tenker på folk som ikke bor i store byer! Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Eller 3G fra Netcom Hastigheten makser vel ut på 384 kbps, men greit for å ha på laptoppen i farta. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 At dette til syvende og sist vil gi en særlig større dekningsgrad enn ADSL og lokale tilbydere tviler jeg sterkt på. De vil sette opp slike baser i de store byene for å fylle hullet de har med småsentraler rundt bykjernen. Vi hører jo stadig vekk "tåredryppende" historier om folk som bor 5 minutter fra *fyll inn stor by* og ikke kan få ADSL av forskjellige grunner. Da har jeg mer tro på Nordisk Mobiltelefon AB som skal benytte det allerede utbygde NMT 450 mobilnettet. DA snakker vi dekning! Det har pr dags dato en begrensing på 2,4 megabit, og en begrensing på kapasitet, men kundegruppen vil neppe bli så stor at det blir et problem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Da har jeg mer tro på Nordisk Mobiltelefon AB som skal benytte det allerede utbygde NMT 450 mobilnettet. DA snakker vi dekning! Det har pr dags dato en begrensing på 2,4 megabit, og en begrensing på kapasitet, men kundegruppen vil neppe bli så stor at det blir et problem. Tja, kundegruppen kan fort bli store da dette systemet vil gi en utmerket dekning for folk på farten og for og pirke så skal de bygge et nytt CDMA-basert mobilnett på 450Mhz-frekvensen som ikke har noe med NMT og gjøre utover at det bruker samme frekvens. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Tror det går veldig greit med kapasiteten. NetCom og Telenor som er de store aktørene har allerede både UMTS og EDGE godt utbygget, og tar hånd om "business-trafikken". Nordisk Mobiltelefon vil nok slå bedre an hos fastboende i ødemarka. Endret 10. mai 2005 av Arctic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå