phnx85 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvordan er det hvis man har lån og blir innkalt? Betaler de lån (slik de gjør hvis man leier leilighet)? Har hørt at de også kan stoppe lånet, slik at man slipper å betale avdrag under tjenestetiden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Høres interresant, ut, kan jo ta opp det store god-lånet og bestemme emg for kort avbetalingstid og la det godeste forsvaret betale. Kan begynne å lønne seg å ta forsvaret da! Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 jo, de fryser lånet og betaler renta for deg, de betaler renta, strøm og komunale avgifter ++ men har hørt rykter om at militæret ikkje er så veldig intresert i deg vist du har høyt nok lån og store nok utgifter Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Å ja, men det er jo ikke vits... Håpet de tok avdraget også jeg... Tror ikke jeg er så veldig atraktiv for forsvaret uansett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Økonomi under førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Militæret har sosial-folk til slikt som skal hjelpe soldaten til å få den enkleste ordningen for personen. Er bare å ta kontakt fra dag en ASAP Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 faen.. Alle utgifter må dokumenteres! Behovsprøving tar utgangspunkt i din økonomiske situasjon før og under førstegangstjenesten Økonomisk sett betyr jo førstegangstjenesten ruin... 120 kroner dagen... Ikke drømmelønnen. Tror jeg forsøker å skippe likevel... Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 militæret betaler ikke renter på billån, heller ikke forsikring og andre avgifter du må ha der. Så om det er billån må du fryse lånet og betale rentene selv, og for å slippe unna årsavgift og forsikring må bilen avskiltes. Etter 6mnd blir skiltene dine makulert og du må betale 600kr for nye skilt (var ivertfall det beløpet for 3 år siden). Konklusjon: Militæret er dyrt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Forståelig at de ikke betaler slikt, du trenger ikke det i forsvaret. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Greit nok at du ikke har behov for bil i militæret. Men jeg har behov for bil nå, derfor har jeg lån på bilen. Når jeg drar i militæret så må jo rentene til lånet betales. Hvorfor betaler de husleie da? Du har jo ikke behov for leiligheten når du er i militæret. Tingene man eier kan jo settes til lagring, det må da være billigere enn å betale husleie. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Man får vanlig lønn som 1. gangstjeneste, selv som lærling i forsvaret. Surt for meg som tar læretid og 1. gangstjeneste i ett. 2. året får man bedre lønn, heldigvis. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Forsvaret forsøker jo ved alle anledninger å fortelle oss at "det er egentlig ikke så galt", og lurer den gemene hop til å tro at det er penger å hente i forsvaret. Det er det største sludderet jeg har hørt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Forståelig at de ikke betaler slikt, du trenger ikke det i forsvaret. Synes forsvaret burde betalt sånt! De kan jo ikke forvente man skal selge\avskilte bil og dermed få endel kostnader rundt det bare pga 1.gangstjenesten. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Forståelig at de ikke betaler slikt, du trenger ikke det i forsvaret. Synes forsvaret burde betalt sånt! De kan jo ikke forvente man skal selge\avskilte bil og dermed få endel kostnader rundt det bare pga 1.gangstjenesten. Helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå