Gå til innhold

Velge 4*256 RAM eller 2*512 eller 1*1GB?

scoward

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt minne og kjører på Fujitsu-Siemens Scaleo 600 P260 - Gigabyte GA-8ISTX.

Nå står det i 2 256 MB DDR PC3200 kort, og det er forstatt to ledige slots. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe to 256 brikker til eller bytte til to minnebrikker på 512 MB eller ett på 1GB?

Hva ville gitt best resultat? (Holder på med noe videoredigering og slikt)

Og så vet jeg ikke hvilke type kort jeg trenger....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, så det vil ikke gi mindre ytelse å ha forskjellig minne på kortene?

Grunnen til at jeg lurte på dette var at han på Telehuset som skulle orden dette sa at dataen bare kunne ha 256 MB brikker.... Så jeg trodde han var helt på jordet, men var ikke sikker:P

Lenke til kommentar
Okei, så det vil ikke gi mindre ytelse å ha forskjellig minne på kortene?

Grunnen til at jeg lurte på dette var at han på Telehuset som skulle orden dette sa at dataen bare kunne ha 256 MB brikker.... Så jeg trodde han var helt på jordet, men var ikke sikker:P

høhø

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke finne det kortet hos Gigabyte så jeg kan egentlig ikke si noe som helst sikkert.

Men om mannen på Telehuset sa at den kun støtter 256 MB-brikker bør du kanskje undersøke litt nærmere med han hvilket grunnlag han har for den uttalelsen, og evnt. sende mail til Gigabyte for å spørre.

Hvilke spesifikasjoner er det på den PC'en?

Lenke til kommentar
Nå kan jeg ikke finne det kortet hos Gigabyte så jeg kan egentlig ikke si noe som helst sikkert.

Men om mannen på Telehuset sa at den kun støtter 256 MB-brikker bør du kanskje undersøke litt nærmere med han hvilket grunnlag han har for den uttalelsen, og evnt. sende mail til Gigabyte for å spørre.

Hvilke spesifikasjoner er det på den PC'en?

Er ganske sikker på at det støtter mer enn 256Mb, Gigabyte GA-8ISTX er vel en av nyere tid i og med at den støtter 3200 og har fire minneslots?

Edit: Tok et søk på Google - Ingen match :dontgetit: Sikker på at du skrev inn riktig?

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Okei.

Det endte med at vi fikk 2*256 til, sånn at vi nå har 1 gb til sammen... Sånne folk som på telehuset burde ikke hatt lov til å ha sånne jobber... Ihvertfall sa de at de på fujitsu-siemens hadde sluttet på produsere større minnekort enn 256 MB av den typen som vi trengte. Kan ikke skjønne det, for det kan ikke være så spesielt den type kort vi har :cry:

Men men.. Forsåvidt gjør det ikke noe hvis ikke det hadde blitt bedre ytelse med 512 MB minne ekstra i stedet for.

Takk for hjelpen!

(PS: Hovedkortet er stavet sånn som jeg skrev tidligere, og jeg fant heller ingen treff når jeg søkte etter det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...