Ozelot Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Ja, kort forklart, hva er en intro, og hva må til for å kalle det en intro ? ..og kan jeg lag en intro av en sang jeg har rippet fra wig wam-cd`en min, og legge den ut for allemann ? Tenkte litt på å tilby folk 10-20sek av diverse musikk jeg har, men vil ikke gjøre noe som jeg kan bli straffeforfulgt for. Endret 9. mai 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Beklager, men så vidt jeg vet finnes det ikke noe minstemål. Du har ikke lov til å legge ut noe som helst uten tillatelse. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 En intro er en introduksjon til en låt, ergo en start. Ikke alle låter har en intro, da, så det er ikke helt det samme. En intro kan f.eks. være musikken i en låt fram til første vers e.l. Flere band lager en egen introlåt til alubmet/albumene sitt/sine. Disse låtene er gjerne ikke så lange. Ang. det å legge ut musikk fra et band uten at bandet har godtatt det, er det nok straffbart (uten at jeg vet noe særlig om det). Jeg ville i hvert fall ikke lagt det ut. Hvis bandet ikke har slike samples på internettsida si vil de nok ikke at folk skal ha det. Om du bruker musikk fra et band i en film e.l. er ikke det straffbart, men å legge det ut som lydfil er nok straffbart. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Om du lager film eller liknende tror jeg det er en grense på 7 sekunder. Etter dette må du betale. Vet ikke hvordan det er om du skal legge ut på nett Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Om du lager film eller liknende tror jeg det er en grense på 7 sekunder. Etter dette må du betale. Vet ikke hvordan det er om du skal legge ut på nett Ok, var dette jeg lurte på. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Men MERK: Uansett hvilket format du legger det ut i, så vil det å gjengi musikk ("in any way, shape or form") uten tillatelse være ulovlig. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 tror det er 12kr per sekund med musikk. det betaler hvertfall nrk radio.. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Og husk at om du får en gjeng sinte grand prix artister på døra, så kjenner du ikke meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå