Oxford Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt skjermkort, som selvsagt skal brukes til gaming. Etter å ha skiftet ut det meste i PC'en har jeg endelig fått PC'en min helt lydløs uten bruk av matter, og vil ha et skjermkort som er tilsvarende støysvakt! Er det noen som har anbefalinger, linker til tester på dette området el. lignenede? Jeg gidder ikke å ha en lydløs PC bare for å høre hvininga fra skjermkort vifta! For meg er alt over 20 dB støy... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hvis du leter etter et skjermkort som originalt kommer med en vifte som er under 20db, må du nok lete veldig lenge! Jeg har et ATI Radeon 8500 Retail skjermkort og vil påstå at viften på dette kortet er meget stillegående. Aner ikke hvor mange db den kjører på, men den er ihvertfall mye mer stillegående enn viftene på mitt gamle Voodoo5 5500 skjermkort. En løsning er å kjøpe en stillegående vifte fra Microplex og sette på ditt neste skjermkort. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-12 13:52 ] Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Vannkjøling.... (?) Det er hvertfall meget stille.. Og jeg tviler på at kort som GeForce4 kommer med så stillegående vifter at det knapt høres. Det høres kanskje fjernt ut nå, hvis du aldri har tenkt på vannkjøling før, men hvis du leser om det på nettet i en liten time ser du at det er egentlig ikke så vanskelig.. Er faktisk ganske interresert selv. Om du ikke har nok penger/ikke vil bruke så mye penger kan du jo alltids finne en som vil kjøpe den kjøleren du bruker nå, litt å tjene på det vettu.. Du kan jo heller kjøpe ferdig kabinett fra Koolance, det er enklere, med montert tank og radiator, så kan du jo selge kjøleren din og kabinettet ditt + diverse. Da er det jo kanskje "bare" 1500 kroner du må bruke.. :smile: Hehe :smile: DYRT det og, menmen. Det er iallefall neppe mange du kjenner som har det, så alle blir nok imponert ja :smile: Det er nok bare du som må vurdere det.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 mitt Abit sulirio 4200 er ganske så lydløst... Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg vet at Radeon-kortene under ett er generelt går for å være støysvake Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 du kan få kjøpe mitt gf2mx som er totalt lydløst - det har ikke vifte :smile: Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Har et skjermkort som er 100% lydløst, men det er et Gf2 mx 400 kort. Hvis du skal ha noe som lager mindre enn 20db så er det båre å gi opp spesielt hvis du skal spille det siste av spill. Men det du kunne ha gjort er å få tak i en god og lett kjøle ribbe, og sette den på et GF4 eller et Radeon 8500 kort, men du blur nok nødt til og klokke kortet litt ned da... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Mange gf2mx og gf4mx kort kommer uten vifte. de sistnevnte har helt grei ytelse også. Lenke til kommentar
Komle Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Ikke si at ikke gf2 mx400 har god ytelse! /me har mx400 og det rokker bad... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg har et Radeon 8500, seff måtte jeg være så uheldig at kulelageret ble ødelagt og jeg sitter med en Crystal Orb på som er på 26dB. Det er altfor mye for meg som var vant til ATi sin vifte. Lenke til kommentar
regn Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg har et ATI Radeon 7500 skjemkort. Syntes at vifta på dette kortet bråket en del. Kom opp meg følgende løsning: Jeg bruker en Zalman 6000 AlCu kjøler for CPUen min. På festearmen for vifta på denne kjølen er det plass til en ekstra vifte som kommer mer eller mindre rett over AGP sporet på hovedkortet. For meg var det derfor bare å skrue av vifta på ATI Radeon kortet. Jeg tok ikke av kjøleribben. Dette er altså latterlig enkelt. Det eneste man må gjøre er å løsne to skruer. Jeg satte så inn en Papst vifte på festearem til Zalmankjøleren, ikke noe i veien for å vifte regulere denne heller. Det eneste du trenger for å få dette til er en passende skrue og en mutter, dvs så lenge du har en Zalman kjøler. Om du ikke har en Zalman kjøler kan du jo vurdre å kjøpe en Zalman chipset kjøler, men det vil i så fall kreve en ekstra ledig kortplass ved siden av ATI kortet. Slik skulle du ha gode muligheter for å komme ned under 20 db. Kan du fortelle hva slags komponenter du elles har i maskinen din. [ Denne Melding var redigert av: regn på 2002-07-14 09:20 ] Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Tusen takk for både konstruktive, og mindre konstruktive svar:) Jeg har selv et gf2mx kort uten vifte, så når jeg oppgraderer må det bli noe som er MYE bedre enn dette. Jeg skal se litt nærmere på de andre korta og løsningene som har vært nevnt her! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hadde ett Matrox G400 DH kort. Det har ikke vifte og er mer enn bra nok så lenge du ikke skal spille de nyeste spillene på høye oppløsninger. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Ati 8500 inni en maskin med støydemping vil du ikke legge merke til. jeg hører ikke mitt og har ingen vifter over 22-23 db. (varierer litt på strømforsyningen). Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Ta av den orginale kjøleribben på det skjermkortet du velger og sett på en zalman GPU kjøleribbe. Deretter monterer du en stillegående 80mm vifte av eget valg til å blåse på denne. Se test av Zalman VGA Cooler på http://www.overklokking.no Dette vil sansynligvis funke på alle skjermkort, og tar kun 1 ekstra PCI plass. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Store cpu kjølere er gode gpu-kjølere :smile: Så enkelt er det.. Har selv en goldenorb(socket370) som går på 5 volt på mitt gf3, funker aldeles glimmers det. Bråker ikke nevneverdig heller. Men du finner stillere løsninger også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå