jonathanjumbo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hei jeg har fått meg suse linux 9.2 og er ganske fornøyd med utseende. Men jeg får ikke satt opp internett forbindelsen.. jeg pinger nettverkskortet og får ingen datatap fra det, så det burde fungere. men klarer ikke å pinge ruteren. Når jeg søker etter tilgjengelige ip-adresser får jeg bare en 127.0.0.0 eller noe sånt men ingen tilgang til noen 192.168... adresser som ruteren bruker.. finnes det noen enkel guide for å løse dette problemet?? gjerne med bilder? Det dreier seg om å koble seg opp til en windows ruter. ADSL beste hilsen jonathanjumbo Endret 9. mai 2005 av jonathanjumbo Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Åpne en terminal (kommando vindu) $ su - Skriv så inn root passordet ditt skriv så $ dhcpcd nå skal ethernet interface være satt opp så lenge du ikke har disabled dhcp i routeren din Hvis ikke dhcpcd kommandoen fungerer, eller hvis du vil at den skal kjøres automatisk når du starter maskinen kan du følge denne linken Setting up DHCP client Og en ting til: Som linux bruker er google din beste venn. Så og si alle problemer du støter på er det skrevet artikler, forumposter eller howtos om. EDIT: og velkommen til linux verdenen.. Jeg har ikke sett meg tilbake siden 1997 Endret 10. mai 2005 av IgniZtion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå