knut Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva betyr å benytte seg av to minnemoduler? Asus'en har jo 256+512. Er ikke det to da? Jepp, det resultatet som står i grafen er med to moduler, vi oppnådde halvparten av dette når vi tok ut den ene modulen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 har ikke satt meg så veldig inn i specs'ne på NC4000. Har bare fått med meg at hvis man vil ha trådløst nettverk default, så må man et hakk opp. Vi har en haug NC4000 med innebygd WLAN (og bluetooth), så den kommer garantert i flere modeller alt etter hva du trenger. Oki, mulig jeg har oversett noen spesielle modeller der. Du har vel ikke tilfeldigvis noen av produktnummerne på de som har WLAN som default? Er nemlig på utkikk etter brukt laptop og jeg svømmer i tilbud på NC4000, mens det er litt færre NC4010'er der ute. Lenke til kommentar
ojda Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Sorry har drevet med litt annet derfor en stund. Når det gjelder 1551 er jeg helt uenig i dårlig skjerm, ja faktisk har jeg fått flere bemerkninger om hvor klar den er. Plaseringen av portene kan være en smaksak, men jeg er tilbøyelig til å være litt enig. Men det plager meg ikke. Plastikkfølelsen er der, det er ikke til å komme fra. Men Blundern, ærlig talt! du samenligner med en maskin til ca 16000 kr. Jeg synes jeg har fått mye maskin for pengene, så får andre vurdere hva som teller for en selv. Endret 11. mai 2005 av ojda Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Man får som oftest hva man betaler for. Når det gjelder skjermen til 1551 så er det to utgaver, en med vanlig matt skjerm og en med glossy skjerm. Jeg hr kun sett på den med matt-skjerm og må si at den ikke var så imponerende. Fargene var svært matte. Vi testet opp mot andre skjermer. F.eks. Dell 2001FP og to andre bærbare (Asus W1A og Dell Latitude D400). 1551 havnet desidert bakerst av disse skjermene. Kontrast og lysstyrke klarer den seg helt greit, men ikke bra i forhold til mange andre bærbare. F.eks. W5A har langt bedre kontrast og lysstyrke, faktisk bedre enn mange større maskiner også (med unntak av Dell Inspiron XPS gen2 som står ved siden av meg nå). W5A er pr dags dato den ultraportable maskinen som best egner seg til spill og tilfredstiller de andre kravene han har. Grafikkytelsen er langt bedre med GMA900 enn Extreme Graphics II som sitter i 1551. Men det blir spennende å se hva f.eks. MSI S270 klarer. MSI S260 har svakere ytelse enn Asus W5A på grunn av at MSI benytter DDR(1)-minne istedet for DDR2. Med 915GM brikkesettet så kan man kun kjøre doble minnekanaler med DDR2-minne og ikke med DDR(1), så den mister endel ytelse der. ATI RS480 brikken som er i S270 kan klare seg bedre enn Intel-brikkene, men hvor mye bedre vet vi ikke før vi har fått testet det ut. Ifølge informasjon jeg har fått om W5A så skal den visstnok bli levert med 2 batterier, en veske, et omslag og trådløs mus (som vist i testen). Til en pris på rundt 15 000 kr synes jeg ikke det er så ille. Lenke til kommentar
px Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 har dere en test av msi s270 på vei? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Blir vel litt vanskelig ettersom den ikke er ute i Norge ennå? Lenke til kommentar
px Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kan vel avtale det med en webshop for det? Er jo lov å håpe... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ja. Man kan det. Men problemet er jo at ingen nettbutikker her i Norge har fått den ennå. Og da blir det litt vanskeligere å få testet den. Da vil det si at det ikke er noe test på vei Lenke til kommentar
px Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ikke for å kverulere (jo, egentlig), men jeg mente ikke på vei == hw.no har en s270 og driver og tester den, mer i retning av at hw.no har sendt en mail til komplett og sagt "hei, når dere får inn s270 kan vi gjerne teste den..." hvorpå komplett har svart "Heh.. ok!" Men whatever... Offtopic deluxe Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ja. Tenkte meg at det var det du mente. Kanskje forklare deg bedre neste gang? Lenke til kommentar
px Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Men da kan vi ikke poste så mange offtopic kommentarer Endret 12. mai 2005 av petter; Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Ikke så veldig offtopic egentlig for jeg er veldig interessert i å lese en test av denne maskinen selv jeg! Jeg ser etterhvert at jeg må kompromisse uansett hvilken maskin jeg velger.. Hvis jeg dropper TV-ut og heller kjøper en VGA-adapter så ser det ut som S270 har det jeg ønsker meg. Tilogmed mulighet for trådløs mus uten en dings stikkende ut av den lekre maskinen. (Innebygt Blåtann og BT-mus!) Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 IBM X41 eller Apple PowerBook 12" uten tvil. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Vil bare nevne at HP NC4200 vil nok være veldig aktuell, den har innebygd wlan, s-videoutgang(tv-ut), kortleser for sd-kort, blåtann(for tilkobling av mus eller mobil ) og dvd-rom eller dvd-brenner kan også kobles til den(følger ikke med som standard). Dette er også en kraftig maskin med Pentium M 750(1.86ghz), opptil 2gb DDR2 minne(512 som standard), 60gb 5200rpm disk, så den skal klare spill ganske bra også hvis du føler for å spille litt, grafikkkontrolleren er en Intel GMA 900 så du vil nok ikke kunne sette allt på max, men det er jo tross alt en ultraportabel. (spesifikasjonene tok jeg fra prislistene vi har i bedriften jeg jobber i, vi selger ikke til privatpersoner, det kan være litt andre specs fra andre hp-levrandører) Men best av allt, som med enhver hp-maskin, er at du kan kjøpe en carepack og ha en kar fra infocare(eller en annen hp-partner) på døra dagen etter med nytt hovedkort/batteri/strømforsyning/whatever hvis du opplever noe problemer Endret 12. mai 2005 av Civilix Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Vil bare nevne at HP NC4200 vil nok være veldig aktuell, den har innebygd wlan, s-videoutgang(tv-ut), kortleser for sd-kort, blåtann(for tilkobling av mus eller mobil ) og dvd-rom eller dvd-brenner kan også kobles til den(følger ikke med som standard). Dette er også en kraftig maskin med Pentium M 750(1.86ghz), opptil 2gb DDR2 minne(512 som standard), 60gb 5200rpm disk, så den skal klare spill ganske bra også hvis du føler for å spille litt, grafikkkontrolleren er en Intel GMA 900 så du vil nok ikke kunne sette allt på max, men det er jo tross alt en ultraportabel. (spesifikasjonene tok jeg fra prislistene vi har i bedriften jeg jobber i, vi selger ikke til privatpersoner, det kan være litt andre specs fra andre hp-levrandører) Men best av allt, som med enhver hp-maskin, er at du kan kjøpe en carepack og ha en kar fra infocare(eller en annen hp-partner) på døra dagen etter med nytt hovedkort/batteri/strømforsyning/whatever hvis du opplever noe problemer Men så har NC4200 blitt en DEL tyngre og større enn NC4000/4010 også da Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 NC4200 så virkelig bra ut, men finnes den ikke billigere enn 15.700,-? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Men så har NC4200 blitt en DEL tyngre og større enn NC4000/4010 også da NC4200: 28.5 x 23.5 x 3 cm / 1,8kg NC4010: 27.9 x 23.3 x 2.8 cm / 1,59kg her er stats, synes ikke det er mye akkurat med tanke på hvor mye mer som ligger i nc4200. Fårsåvidt har nc4200 en batteritid på 5,5timer, men nc4010 har bare batteritid på 3,5 timer. (begge tall ifølge spesifikasjonene fra hp). Fredrik Larsen: 15 700,- er en bra pris på den, hvor hadde de den til den prisen? Vi selger den til rundt 17k,- Endret 12. mai 2005 av Civilix Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Fredrik Larsen: 15 700,- er en bra pris på den, hvor hadde de den til den prisen? Vi selger den til rundt 17k,- Advance.no Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Takk for mange gode innspill! Jeg har vel konkludert med at jeg må vente å se hva prisen og utstyrsmulighetene blir på MSI S270 før jeg bestemmer meg. Håper jeg slipper å vente lenge, for jeg begynner å bli ganske klar nå!! Hvor finner jeg underskriftskampanjen til MSI/ Komplett?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå