Månebaronen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg kikker etter en 12" laptop til følgende bruk: *Sofasurfing - Trådløst nett (ikke noe kort eller antenner) *Mediaspiller - DVD-spiller! Må kunne kobles til TV på fornuftig vis. *Bildelagring - Brukes til bildelagring når vi er på tur og CF-kortene blir fulle. *Lett underholdning - Bør kunne spille "kurante" spill for lett underholdning på tur. Søker kvalitet fremfor ytelse.. PS: Jeg har snust på noen maskiner, men jeg finner kun Aopen 1551 som har TV-ut (S-video) (og denne fikk laber kritikk av HW.no). Trenger jeg TV-ut, eller er det nok med en egnet overgang fra VGA-porten? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
px Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=401137&st=60 Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 TAKK, der var det en liten lekkerbisken ja!! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) IBM ThinkPad X40/X41 Dell Latitude X1 Men dem har ikke optisk drev... Men det har MSI Megabook S270! Endret 9. mai 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
ojda Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Legg merke til at mesteparten av den negative kritikken til HW-N tilskrives jo oppsettet. Det er ingen problemer å bestykke 1551 med Pentium M og nok ram. Har akkurat skaffet en slik selv, og er veldig fornøyd. Dette er en liten, kraftig, komplett (bortsett fra IR/BT) 12" maskin. Ikke minst den er rimelig. Ikke glem, den testede maskinen inneholt en Celeron 1500. Boka mi har Pentium 1.6 80 gig hd og 512 ram, og kosta meg ikke stort over 9000 kr. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Legg merke til at mesteparten av den negative kritikken til HW-N tilskrives jo oppsettet. Jeg tenkte også det når jeg leste det men jeg hang meg også litt opp i den nevnte plastikkfølelsen og fargestikk i skjermen. Opplever du det samme? Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 At skjermen er svak, tilkoblingsportene er plassert på ugunstige steder og at byggekvaliteten ikke er så god kan ikke akkuratt sies å være et problem som man bare har med Celeron M Men en annen maskin som bør tilfredstille kravene dine: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13748 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49? EDIT: Skirveleif. Endret 9. mai 2005 av Aetius Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49? EDIT: Skirveleif. Ikke optisk drev, ikke trådløst nettverk (da må man opp på NC4010) Jeg vil anbefale deg å se på Fujitsu Siemens Lifebook P7010 Lenke til kommentar
Charli Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hva med en advent som de selger på lefdal eller elkjøp...sorry for at jeg er litt lat og ikke linker. Virker som god ytelse til god pris. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Eg er litt ute i samme ærend, ny liten laptop. Har nokon erfaringar med denne: ECS G220 Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Vedrørende den nevnte Advent/ Medion/ MSI maskinen så mangler denne video-utgang. Hvor enkelt er det å omgå dette problemet? Adapter/ omformer?.. (Pris?) Endret 10. mai 2005 av Månebaronen Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Vedrørende den nevnte Advent/ Medion/ MSI maskinen så mangler denne video-utgang. Hvor enkelt er det å omgå dette problemet? Adapter/ omformer?.. (Pris?) Sjekk ut denne: Trust TeleViewer V2 VGA til Video, 1024*768 Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Advent maskinen er en MSI 250, noe som vil si at det er den eldre utgaven av S260 og S270. Vi har testet denne under navnet Medion S2000. Utifra kravene dine så synes jeg det er Asus W5A som passer deg best, jeg la en link til den lenger oppe. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13748 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49? Ikke optisk drev, ikke trådløst nettverk (da må man opp på NC4010) Mangelen på optisk drev ser jeg ikke på som noe problem i en ultraportabel - snarere tvert imot. Hva trådløst nettverk angår, så er det bare å kjøpe et mini-PCI kort fra Komplett eller whereever for noen hundrelapper og sette inn selv. Sloten er lett tilgjengelig og krever bare at man løsner på en enkelt skrue. EDIT: Så på kravene dine en gang til og kom frem til at dette ikke er maskinen for deg likevel, først og fremst fordi den mangler tv-ut, men også fordi den passer dårlig til spilling. Endret 10. mai 2005 av Aetius Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49? Ikke optisk drev, ikke trådløst nettverk (da må man opp på NC4010) Mangelen på optisk drev ser jeg ikke på som noe problem i en ultraportabel - snarere tvert imot. Hva trådløst nettverk angår, så er det bare å kjøpe et mini-PCI kort fra Komplett eller whereever for noen hundrelapper og sette inn selv. Sloten er lett tilgjengelig og krever bare at man løsner på en enkelt skrue. EDIT: Så på kravene dine en gang til og kom frem til at dette ikke er maskinen for deg likevel, først og fremst fordi den mangler tv-ut, men også fordi den passer dårlig til spilling. Mye mulig, har ikke satt meg så veldig inn i specs'ne på NC4000. Har bare fått med meg at hvis man vil ha trådløst nettverk default, så må man et hakk opp. Du nevner at den mangler tv-ut, han nevner jo som pkt.2 at han skal bruke den som dvd-spiller. Jeg vil si at når maskinen mangler hvertfall 2 av 4 ting han ønsker så blir det langt fra riktig laptop. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva skal du med s-video ut når du har vga eller dvi? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 har ikke satt meg så veldig inn i specs'ne på NC4000. Har bare fått med meg at hvis man vil ha trådløst nettverk default, så må man et hakk opp. Vi har en haug NC4000 med innebygd WLAN (og bluetooth), så den kommer garantert i flere modeller alt etter hva du trenger. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ytelsen i 3DMark 2003 er ganske imponerende med tanke på at dette er en ultraportabel. Ytelsen er på nivå med Mobility Radeon 9000. Merk dog at for å få full utnyttelse av Intel GMA 900-grafikkbrikken må man benytte seg av to minnemoduler. Ved bruk av én minnemodul i denne maskinen ble ytelsen mer enn halvvert. Hva betyr å benytte seg av to minnemoduler? Asus'en har jo 256+512. Er ikke det to da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå