Gå til innhold

Kjøpsråd til 12" laptop takk! :o)

Anbefalte innlegg

Jeg kikker etter en 12" laptop til følgende bruk:

*Sofasurfing - Trådløst nett (ikke noe kort eller antenner)

*Mediaspiller - DVD-spiller! Må kunne kobles til TV på fornuftig vis.

*Bildelagring - Brukes til bildelagring når vi er på tur og CF-kortene blir fulle.

*Lett underholdning - Bør kunne spille "kurante" spill for lett underholdning på tur.

Søker kvalitet fremfor ytelse..

PS: Jeg har snust på noen maskiner, men jeg finner kun Aopen 1551 som har TV-ut (S-video) (og denne fikk laber kritikk av HW.no). Trenger jeg TV-ut, eller er det nok med en egnet overgang fra VGA-porten?

På forhånd takk!!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg merke til at mesteparten av den negative kritikken til HW-N tilskrives jo oppsettet. Det er ingen problemer å bestykke 1551 med Pentium M og nok ram.

Har akkurat skaffet en slik selv, og er veldig fornøyd.

Dette er en liten, kraftig, komplett (bortsett fra IR/BT) 12" maskin.

Ikke minst den er rimelig.

Ikke glem, den testede maskinen inneholt en Celeron 1500.

Boka mi har Pentium 1.6 80 gig hd og 512 ram, og kosta meg ikke stort over

9000 kr.

Lenke til kommentar
Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49?

Ikke optisk drev, ikke trådløst nettverk (da må man opp på NC4010)

Mangelen på optisk drev ser jeg ikke på som noe problem i en ultraportabel - snarere tvert imot. Hva trådløst nettverk angår, så er det bare å kjøpe et mini-PCI kort fra Komplett eller whereever for noen hundrelapper og sette inn selv. Sloten er lett tilgjengelig og krever bare at man løsner på en enkelt skrue.

EDIT: Så på kravene dine en gang til og kom frem til at dette ikke er maskinen for deg likevel, først og fremst fordi den mangler tv-ut, men også fordi den passer dårlig til spilling.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Hva med en HP/Compaq nc4000 til £587.49?

Ikke optisk drev, ikke trådløst nettverk (da må man opp på NC4010)

Mangelen på optisk drev ser jeg ikke på som noe problem i en ultraportabel - snarere tvert imot. Hva trådløst nettverk angår, så er det bare å kjøpe et mini-PCI kort fra Komplett eller whereever for noen hundrelapper og sette inn selv. Sloten er lett tilgjengelig og krever bare at man løsner på en enkelt skrue.

EDIT: Så på kravene dine en gang til og kom frem til at dette ikke er maskinen for deg likevel, først og fremst fordi den mangler tv-ut, men også fordi den passer dårlig til spilling.

Mye mulig, har ikke satt meg så veldig inn i specs'ne på NC4000. Har bare fått med meg at hvis man vil ha trådløst nettverk default, så må man et hakk opp.

Du nevner at den mangler tv-ut, han nevner jo som pkt.2 at han skal bruke den som dvd-spiller. Jeg vil si at når maskinen mangler hvertfall 2 av 4 ting han ønsker så blir det langt fra riktig laptop.

Lenke til kommentar
har ikke satt meg så veldig inn i specs'ne på NC4000. Har bare fått med meg at hvis man vil ha trådløst nettverk default, så må man et hakk opp.

Vi har en haug NC4000 med innebygd WLAN (og bluetooth), så den kommer garantert i flere modeller alt etter hva du trenger.

Lenke til kommentar
Ytelsen i 3DMark 2003 er ganske imponerende med tanke på at dette er en ultraportabel. Ytelsen er på nivå med Mobility Radeon 9000. Merk dog at for å få full utnyttelse av Intel GMA 900-grafikkbrikken må man benytte seg av to minnemoduler. Ved bruk av én minnemodul i denne maskinen ble ytelsen mer enn halvvert.

Hva betyr å benytte seg av to minnemoduler? Asus'en har jo 256+512. Er ikke det to da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...