Gå til innhold

Problem med autorun.exe - Stronghold 2

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat skaffa meg Stronghold 2, satte inn "Disc 1 - Install"

vente meg å se en fin meny der det skulle stå installer og sånn på, men neida...

Opp kom det en melding: "-Autorun.exe har et problem og må avsluttes,

vi beklager det inntrufne."

Prøvde så å trykke Kjør på startmenyen, velge bla gjennom, for deretter klikke meg inn på Stronghold 2 også autorun.exe og trykke kjør, men samme skjedde.

Jeg er nesten helt på gråten her nå :cry: .

Er det spillet det er noe feil med, eller PCen?

Edit: Hovedproblemet er løst, fikk installert ved å:

1. Gå inn på "Min datamaskin" og høyreklikke der Stronghold 2 CDen er plassert.

2. Trykke åpne.

3. Gå inn i mappen "Install"

4. Trykke på "Setup.exe".

4.1. Installasjonen starter.

Ps: Ikke bli redd når du må bytte CD underveis i installasjonen det krever ikke "autorun".

(Må innrømme jeg kviet meg litt, jeg føler meg nemlig aldri trygg før jeg sitter og spiller.)

5. Deretter vil du kunne bruke snarveien til skrivebordet for å spille.

(Meldingen vil komme opp igjen, hvis du tar inn spillet etter at du har brukt det igjen,

men igjen bruk snarveien din fra skrivebordet.)

Men ennå er det spørsmål, som jeg ønsker svar på:

Hvorfor funker ikke autorun.exe?

Hvorfor har dette skjedd med så mange? (se innleggene i tråden)

Hvordan kan de gi ut en CD med denne fatale feilen?

Ps: Spillet mitt er ikke piratkopiert, bilde av CDene er lenger uti denne tråden.

(Rundt innlegg nummer 15)

Edit: Bilde lagt ved.

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en piratversjon av spillet. SecuRom8 (kopisperren) lager dette problemet.... Jeg har løsningen, men det er litt HusjHusj :p

Men det kan også være noe annet! Jeg sier ikke at du er pirat...

Prøv og kopiere inn alle CD'ene på HDD. så kjører du install uten cd'ene.

Det vil ikke gå. SecuRom8 hindrer at man starter spillet fra HDD...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Det høres ut som en piratversjon av spillet. SecuRom8 (kopisperren)  lager dette problemet.... Jeg har løsningen, men det er litt HusjHusj :p

Men det kan også være noe annet! Jeg sier ikke at du er pirat...

Prøv og kopiere inn alle CD'ene på HDD. så kjører du install uten cd'ene.

Det vil ikke gå. SecuRom8 hindrer at man starter spillet fra HDD...

Sært - Det går når jeg gjør det. Bare drag and drop og sett på install. I mellomtiden kan du se litt tv, eller kanskje ta en kopp varm kakao med krem ;)

Navitas87: brukte det senest på KOTOR II og BFME, begge spill jeg anser som nye.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Jeg fant ut det sistnevnevnte selv.

Jeg lot panikken få overhånd, panikken for å ikke få spilt :blush: .

Som sagt så installerte jeg da enkelt ved å åpne gå inn i mappa install og velge setup.exe.

Men hva er grunnen til at autorun.exe ikke funker, hva kan jeg

gjøre for å få det til å virke? Er litt dumt hvis jeg ikke kan bruke autorun syns jeg

når jeg ofte bytter CDer i CDrommet

TSP :)

Lenke til kommentar

hadde samme problemene selv, kjørte setup.exe. Merkelig at et spill som sendes på markedet inneholder en så fatal feil. I manualen henvises man til Autorun og kan aldri tro at "lille Marius på tolv" med en mor som ikke kan data finner ut av slike ting selv...

Endret av TrashMaster
Lenke til kommentar
fikk akkorat den samme mld da jeg lasta ned spillet og skulle innstalere..bare gi det opp..du klarer ikke få det til og funke....

Hvis du hadde brydd deg med å kjøpe spillet hadde kanskje meningen din vært verdt mer enn brukt dasspapir.

For øvrig har jeg også problemer med Autorun. Har merket de samme problemene med flere spill i det siste; både Children of the Nile og [Det middelalderspillet som minner litt of Lords of the Realms 3, og som jeg ikke husker navnet på nå] gir feilmeldinger med Autorun.

Men for alle tre produktene løste det seg enkelt ved å kjøre setup filen direkte fra CD'en.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

kan være noe med cd-rom`en. har hatt lignende problem før. bytta til den andre cd-rom`en og da funka det (snakker ikke om stronghold 2 btw). men ser at flere av dere har samme problemet, så vi skylder på enten de som lagde spillet eller microsoft :p

Lenke til kommentar
fikk akkorat den samme mld da jeg lasta ned spillet og skulle innstalere..bare gi det opp..du klarer ikke få det til og funke....

Du må gjøre som det er sagt her allerede, gå inn på "Min datamaskin" høyreklikk der Stronghold 2 CDen er, og trykk "åpne".

Gå deretter inn i mappen "Install" og trykk på "Setup.exe", installasjonen vil starte.

Du vil deretter ha muligheten til å bruke ikonet til Stronghold 2 på skrivebordet

uten problemer så lenge cden er i. Men hvis du tar inn CDen vil det ikke komme opp noen "autorun" meny, du må også benytte snarveien på skrivebordet.

Så det skjer faktisk med flere det med "autorun.exe" :hmm: , det er nå utrolig stor

feil spør du meg som de ble sagt en 12åring med en mor som kan null om data,

vil nok ikke klare det der... Håper de får fiksa opp i alle feila med det spillet nå snart!

Og for dere som tviler på at jeg har kjøpt spillet legger jeg ved et bilde til,

håper de fleste tror på meg nå.

Edit: Litt problemer med filstørrelsen på bildet, men det kommer snart

IM000419.jpg

Edit2: Der kom det.

Edit3: Førsteposten er oppdatert

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...