Gå til innhold

vannblokka-ikkje speilblank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-12 23:44, siDDIs skrev:

edit: joda eg glemte heilt ut at pumpa har eigen vanleg strøm kontakt, altså eg kan ikkje koble den til psu. Finnes det ein måte å få konvertert den til psu kontakt, eventuelt skjere opp kabelen(brannfarligt?)


Ellers så må eg lage hull i kabinettet/eller ha kabinettet opent :/


 

Du bør bare kutte kabelen til pumpa rett av, og kjøpe et vanlig støpsel og montere på. Den plugger du bare i nærmeste stikkontakt. Du kan evt kjøpe en såkalt sukerbit og skjøte kabelen til pumpa. Men det blir egentlig lite pent, og lite praktisk.

 

Du kan ikke konvertere pumpen til 12 volts drift, hvis det var det du tenkte på. Du kan evt starte den med et rele via PSU. Eller lodde den direkte fast på 230 volt delen i PSU. Det forutsetter riktignok du vet nøyaktig hva du holder på med.

Lenke til kommentar

nå er eg stressa og småsure

 

endelig er maskina oppe og kjører med vannkjølinga

 

Men,

 

vanntanken lekker enda, har brukt ein halv tube silikon

 

eg greide å ødelegge den eine skrua til hovedkortet(altså den er skeivt skrudd på og kjem seg ikkje laus)

 

sb live kortet mitt er visst dødt(nei det har ikkje fått vann på seg)

 

eg må koble fra radiatoren for å få plass til den i kabinettet

 

*uff*

 

mitt spørsmål? korleis kan eg få tømt ut vannet av radiatoren så det ikkje blir griseri og søling

 

EDIT: tempraturen er og dårleg 44 grader var cpu etter 15min full load og her er rom tempraturen 23 grader, overklokking er verre nå enn med intel kjøleren og vifta :/

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDis på 2002-07-13 12:24 ]

Lenke til kommentar

Det med ledningen, var det ikke det jeg nettopp sa? :wink:

 

Vanntanktetting med silikon, blir heller dårlig sort. Er redd du kan få like godt resultat med vanlig margarin...

Pill silikonen bort, og bruk sikaflex. epoxy går også greit. Epoxyen finner du på en bensinstasjon, sika på byggevareforretning.

 

Er det skruen til HK-spaceren som sitter fast? Når du skruer den løs, så følger spaceren med? I såfall, bruk en liten tang, og hold spaceren med den, samtidig som du prøver og skru. Kommer du ikke til, så for du ta HK ut.

 

Det finnes mange løsninger på og få vannet ut. Men du kan jo utstyre deg med gamle aviser og en isboks eller noe lignene. Så for du bare prøve og bikke kabinettet over,(få noen til og holde det) slik at når du drar en slange av, så vil ikke vannet dryppe ned i maskinen, men ut av den, og på bordet eller i isboksen. Det er dumt og legge kabinettet på rygg, og røske slangene av. Vannet blir som kjent påvirket av tyngdekraften..

Du kan også bruke pumpen til og kjøre vannet ut. Dra løs slangen og start pumpen i noen sekunder, og du burde ha fått ut det meste. Men hver obs på mye vannsprut..

Lenke til kommentar

eg veit ikkje heilt, den tanken eg har lekker overalt under + at vist eg rister litt på den så flommer det ut vann der med korken

 

btw, eg har greid å få cpu temp på 50 grader. Spelte war3 i 2 timer, noko må jo være gale?

 

det var på 2555mhz med 1,875v

 

med boxed vifta så fikk eg sjeldent over 50grader på 2435mhz med 1,8v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...