Gå til innhold

vannblokka-ikkje speilblank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg har maze3 :grin: tøft

 

gleder meg å få den igang

 

siden du har det såpass kaldt så bare klæsjer eg på litt as3.

 

1-3 grader meir spiller liten rolle for meg :smile:

 

btw ingen som veit kva slags retning vatnet går med den aquabee pumpa frå netconenction?

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-07-12 15:04 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har omtrent det samme utstyret som du har kjøpt, kjenner meg godt igjen i noen av problemene dine.

 

For å feste vifta til blackice radiatoren brukte jeg enkelt å greit noen lange sponskruer på hele 5,5cm som jeg hadde liggende å skrudde dem inn i radiatoren. (muligt at noen av kjølefinnene der jeg skrudde inn ble litt bøyde, men dette er av mindre betydning) Og vifta hang som støypt etter dette:)

 

Vanntanken min (den blå cube-tanken fra netconnection) hadde også et ørlite hakk nederst i hjørnet som gjor at den lakk et par dråper i timen, dette fikses med litt lim eller silikon.

 

Jeg hadde også et stort problem når det kom til Geforce4 kjøleblokken min, denne ble levert uten noen form for festemekanisme. Løsningen ble å bruke strips til å feste den med og nå sitter den veldig godt.

 

Du får bare prøve deg frem til du klarer å få alt tett før du skrur på maskinen:) Jeg har forøvrig omtrent 30grader v/load på min athlon, og jeg bruker bare enermax viften på laveste instilling uten noen kabinettvifter.

 

Er det noe du lurer på så ikke nøl med å spørre:)

 

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar

eg limte vifta på radiatoren, men siden eg hadde lite lim igjen så sitter den akkurat ikkje så veldig godt fast :razz:

 

med silikon så trur eg at vanntanken nå er tett, eg fyller opp igjen og ber for at det ikkje lekker igjen :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDis på 2002-07-12 23:42 ]

Lenke til kommentar

forhåpenlig det siste problemet, korleis skrur eg vannblokka fast i kabinettet. Eg har 4 tynne sirkler 4 tjukke sirkler 4 lange pinner og ein god del muttere

 

og fire sånne fjær

 

edit: joda eg glemte heilt ut at pumpa har eigen vanleg strøm kontakt, altså eg kan ikkje koble den til psu. Finnes det ein måte å få konvertert den til psu kontakt, eventuelt skjere opp kabelen(brannfarligt?)

 

Ellers så må eg lage hull i kabinettet/eller ha kabinettet opent :/

 

Edit2: bror min har dritttastatur :|

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDis på 2002-07-13 01:08 ]

Lenke til kommentar

først så dytter du de 4 lange skruene gjennom hullene i hovedkortet, så trer du på en rund spacer på baksiden og deretter en mutter som du strammer til.

 

På fremsiden trer du på blokka på de fire skruene, så trer du på en rund spacer på hver av skruene, så en fjæring og til slutt en mutter som du strammer til diagonalt som ved skifte av bildekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...