arna Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei, jeg sliter litt med internett oppsettet på den nye telefonen min, samsung 720. Jeg har lastet ned automatiske instllinger fra chess, telenor, netcom men disse blir ikke sendt til min mobil ( velger samsung 700 som min mobil fordi de ikke har fornyet den til 720) Har også prøvd manuelle instillinger fra Telenor og netcom men det får jeg heller ikke til å fungere... Noen som har gode tips og råd? Har Chess abbonement. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Nå trenger vel du egentlig Telenor settingene i og med at du har Chess, men legger ut de manuelle for NetCom hvis det skulle hjelpe deg noe. Samsung SGH-E720 WAP Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom WAP Hjemme-URL: http://wap.netcom.no/ Proxy. Marker IP adresse: 10.254.254.10 Port: 8080 DNS: Ikke marker Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: wap.netcom.no Brukernavn: wap Passord: netcom Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg WAP Velg WAP-profil Velg NetCom WAP Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for WAP. MMS Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom MMS Hjemme-URL: http://mms/ Marker Proxy IP adresse: 193.209.134.133 Port: 80 Ikke marker DNS Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: mms.netcom.no Brukernavn: mms Passord: netcom Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg Meldinger Velg Innstilling Velg MMS-melding Velg Sendeinnstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: Leveringsrapport: Ikke marker Skjul adresse: Ikke marker (Man kan ikke sende MMS hvis denne er valgt) Les svaret: Ikke marker Prioritet: Normal Siste dato: Maksimalt Lev.tidspunkt: Umiddelbart Utgående størrelse: 295K Velg Lagre Velg Innstillinger for henting Fyll inn/definer som vist nedenfor: Avvis ukjent avsender: Ikke marker Annonse tillatt: Marker Informasjon tillatt: Marker Personlig melding tillatt: Marker Rapport tillatt: Marker Mottak i hjemland: Automatisk Mottak i utland: Automatisk Velg Lagre Velg Profiler Velg NetCom MMS Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for MMS. E-post Epost oppsettet viser oppsett av en NetCom E-post konto. Har du en annen E-post leverandør følger du oppsettet, men du må legge inn din leverandørs POP-server under valget POP3-server. Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom Internett Hjemme-URL: Proxy. Ikke marker DNS: Ikke marker Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: internet.netcom.no Brukernavn: Blank Passord: Blank Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg Meldinger Velg Innstilling Velg E-post Velg Sendeinnstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: Leveringsrapport: Valgfritt Svar til adresse: Valgfritt (Er kun nødv hvis svar skal gå til en annen adr) Prioritet: Normal Inkluder signatur: Valgfritt Velg Lagre Velg Innstillinger for henting Fyll inn/definer som vist nedenfor: Sjekk intervall: Valgfritt (Ingen varsling anbefales) Les svaret: Ja til alt Avvis hvis større enn: 300 KB (Valgfritt) Legg kopi av meldingen på serveren: Marker Velg Lagre Velg Blokkeringsliste Her kan du legge inn adresser eller emner som skal sperres for nedlasting Velg E-postkonto Velg Kontoinnstillinger Velg Konto 1 (Eller en annen ledig konto) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Kontonavn: NetCom E-post Brukernavn: Visningsnavn på din e-postkonto, for eksempel ditt navn E-postadresse: Din e-postadresse Bruker-ID: Bruker-ID/Brukernavn for din e-postkonto Passord: Passord for din e-postkonto SMTP-server: smtp.netcom.no SMTP-port: 25 Protokolltype: POP3 POP3-server: pop3.netcom.no POP3-port: 110 APOP-innlogging: Ikke marker Velg Lagre Velg Tilbake Velg Aktiv konto Velg NetCom E-post Velg Tilbake Velg E-postprofil Velg NetCom Internett Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for E-post Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Er ikkje mulig å få oppsette til samme telefonen for telenor?? Lenke til kommentar
arna Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Er ikkje mulig å få oppsette til samme telefonen for telenor?? Ja, det jeg ønsker. Men skal teste med oppsettet for netcom og se hvordan det går nå Lenke til kommentar
arna Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Når jeg bruker MMS oppsettet fra netcom får jeg " MMS melding feilet" Når jeg bruker WAP oppsettet fra netcom får jeg "tjenesten ikke tilgjengelig" =\ Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 nokon som får til oppsett til telenor på denne mobilen?? Lenke til kommentar
arna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Får det fortsatt ikke til desverre, noen fler som har samme problem? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Arna, start med å finne ut om du har valgt chess abonnoment med netcom eller telenor dekning. Chess leverer nemmlig begge to! Når du har funnet ut dette er det mye lettere å hjelpe deg. :-) Og bare for å korrigere litt, porten som brukes til MMS er IKKE 80, men 9201! tar like gjerne noen oppsett du kan prøve med en gang: Telenor "Internet-GPRS": Tilgangspunkt: internet DNSene skal stå på 0.0.0.0, brukernavn og passord tomt. Telenor MMS: Tilgangspunkt: mms Brukernavn: Std Passord: 1234 MMSC url: http://mmsc/ Gateway: 10.10.10.11 Port: 9201 DNSene skal stå på 0.0.0.0 NetCom "Internet-GPRS": Tilgangspunkt: internet.netcom.no DNSene på 0.0.0.0 NetCom MMS: Tilgangspunkt: mms.netcom.no Brukernavn: mms Passord: netcom MMSC Url: http://mms/ Gateway: 193.209.134.133 Port: 9201 DNSene på 0.0.0.0 Lykke til.. Endret 18. mai 2005 av killerost Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Arna, start med å finne ut om du har valgt chess abonnoment med netcom eller telenor dekning. Chess leverer nemmlig begge to! Når du har funnet ut dette er det mye lettere å hjelpe deg. :-) Og bare for å korrigere litt, porten som brukes til MMS er IKKE 80, men 9201! Er vel sånn at du har Netcomdekning (og netcomoppsett) om nummeret ditt originalt var et Netcomnr, altså 920, 922, 924, 926, 928, 930, 932, 934, 936, ... 454, 452, 456 osv. Har du derimot Telenornr 915, 975 osv bruker du telenoroppsettet. Lenke til kommentar
arna Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Hmm, trodde jeg hadde svart på det tidligere.. Men uansett jeg har telenor dekning med Chess .... Nå skal jeg teste oppsettet ditt =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå